Douwe Geplaatst June 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 Ik probeer de kruisjes nu te vervangen. De eerste 3 vastzittende bouten heb ik los weten te krijgen met dop 13 en een flinke hefboom. Nu zitten zo te zien de remklauwen vast met een speciale moer. Dop 13 past er op maar draait door. Heeft iemand een idee wat dit is, hoe het heet en of waarmee ik het alternatief los kan krijgen? Remklauwen moeten er echt af dinkt me. Cherokee chief uit 87. Groetjes, Douwe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 Denk dat je de bouten van de remankerplaat bedoelt, dat is uitwendige Torx E16. Volgens mij kan je die laten zitten, denk dat het voldoende is om de remklauw te demonteren, hiervoor heb je als het goed is imbus 7 voor nodig. Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Douwe Geplaatst June 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 errrr, Ik zie net dat er twee imbussen verstopt zitten... En vermoed dat ze daarmee los moeten... Ben niet eens blond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst June 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 Ik heb bij de wrangler (volgens mij de XJ het zelfde) de remklaw verwijderd.En die 3 Torx E16 moeten echt wel los. Heb 12 hoekige ringsleutel. ( ik heb zelf bij Biltema een setje ringsleutels in inch (tommer) gekocht, tevens ook een dopsleutelset in tommer. biltema Zit ook bij jouw in de buurt Het verslag van wrangler 87 klopt aardig, heb je ook dopsleutel 63 in huis??? lykke til, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst June 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2006 Ik zie net dat er twee imbussen verstopt zitten... En vermoed dat ze daarmee los moeten... Inderdaad, moet voldoende zijn Ik heb bij de wrangler (volgens mij de XJ het zelfde) de remklaw verwijderd.En die 3 Torx E16 moeten echt wel los.Heb 12 hoekige ringsleutel. Denk dat je de 3 bouten van de wielhub bedoelt, zijn inderdaad 12-kantige 13 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Douwe Geplaatst July 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2006 Ohhh dammitttt.. Wat een gen**k. Alles is los behalve de naaf. Iemand tips? Dat ding zit muuuuurvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst July 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2006 Ja zo'n naaf kan goed vastzitten. Flink met WD40 inspuiten en helpen met een vuistje, als je er eenmaal met een platte schroevendraaier tussen kan heb je het ergste gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst July 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2006 Douwe, je leest niet goed, Je hebt vast daar een bijl liggen.Gebruik deze als wig, en met een 1 kg hamer rustig slaan. (zal wel viking achtig zijn , maar helpt wel. ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Douwe Geplaatst July 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2006 Douwe, je leest niet goed,Je hebt vast daar een bijl liggen.Gebruik deze als wig, en met een 1 kg hamer rustig slaan. (zal wel viking achtig zijn , maar helpt wel. ) Het is gelukt. Ik ben weer een stukje verder gekomen. Ik heb me lam gebeukt met die bijl tot ik uiteindelijk een paar klappen in de verkeerde richting gaf en toen weer terug. Ploep! Los! Ik heb ooit een Volvo Amazon gehad uit 1968 en echt alles zat daar ook vast maar niet zo erg... PFF. Nu het volgende debacle. Het oude kruisje er uit. Ik denk dat ik maar naar een garage ga om het er uit te laten persen. Ik ben bang dat ik de as beschadig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2006 heb je ook dopsleutel 63 in huis??? Takk Maar bedoel je niet 36?? 63 lijkt me wel heel erg groot..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst July 2, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2006 Hier een stukje waarin beschreven staat hoe je het gewoon zelf kan doen het kruisje verwisselen.Echt het is goed zelf te doen,alleen let wel dat de naaldjes goed op hun plek blijven. http://www.4x4wire.com/tech/axle/ujoint/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Douwe Geplaatst July 2, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 2, 2006 Hier een stukje waarin beschreven staat hoe je het gewoon zelf kan doen het kruisje verwisselen.Echt het is goed zelf te doen,alleen let wel dat de naaldjes goed op hun plek blijven.http://www.4x4wire.com/tech/axle/ujoint/ Okeeee! Dus je slaat op de knobbels, niet op de "caps". Ik ga het zo probren. Ik heb al geprobeerd om op de caps te slaan, maar daar is geen beweging in te krijgen. Fijn al die bereidwillige jeep-ingewijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.