Spring naar bijdragen

Remmen ontluchten ??


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een wrangler hoofdremcilinder met bekrachtiger gemonteerd op mijn cj 5 maar nu krijg ik mijn remmen niet ontlucht.

Heb ondertussen het vierde blik remolie er door gepompt en nog steeds geen harde pedaal druk, erger trap hem op de bodem.

Als ik pomp bouwt hij druk op maar naar het loslaten ben ik het weer kwijt.

Heb hem op de ouderwetse manier pompend ontlucht en heb het met zo'n veel te dure vacuumontluchter de rem olie er door getrokken.

Helaas niets hielp.

De diameter van de nieuwe cilinder is 3 mm kleiner maar dan nog zou hij druk moeten hebben wel met een lagere pedaalstand.

Heb de monteur uit tiel gesproken die zij dat het kon en vaker gedaan was.....maar op een of andere manier bij mij dus niet

Oke nog meer info....het lampje "brake" blijft ook branden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke veel reactie's gehad ...not

Denk dat alle Jeep techneuten op vakantie zijn.....

MAAARRR denk dat ik het heb gevonden.

Heb op de onderstaande site veel info over remmen en het testen van de onderdelen gevonden waaronder ook mijn probleem.

http://www.classicperform.com/TechBook/Bra...ot.htm#testprop

Dit is het probleem ... denk/hoop ik.(text van die site)

Test Combination/Proportioning Valve

Use a test light by attaching a clip to a positive contact on the vehicle and touch the point of the tester to the electrical connection of the combination valve. If the the light does not come on, the valve system is operating correctly and no further testing is required.

If the light does come on, this indicates that the pressure differential valve is stuck in the front or rear position.

Bleed the brake system to determine if the front or rear lines are blocked off. Set up one front wheel and one rear wheel for bleeding at the same time. Crack both bleeder screws and gently pump the pedal a few times.

The blocked side will trickle fluid out when the bleeder screw is cracked and the pedal pressed. An unblocked line will squirt fluid out the bleeder.

The lines that are clear must be left open and the blocked lines should have the bleeder screws tight to cause pressure to build up on that side. Be sure to use the standard bleeding procedures to prevent air from entering the system.

Slowly press the pedal with steady pressure a number of times until the light goes out; this will center the differential valve. You may also hear a pop come from the proportioning valve. This is the metering valve returning to its equalized position. When the light goes out, close the bleeder screw.

Denk dat dit aan de hand is bij mij, en ga morgen maar weer een keer onder de Jeep kruipen en er maar weer een blik olie door heen pompen.

Laat jullie nog even weten of het geholpen heeft.

Groeten Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glenn

Of het bij een Jeep ook werk weet ik niet , maar heb dit vaker bij amerikaanse auto,s gehad.

Ik doe het altijd zo ; vul het reservior vol met remvloeistof.

Plaats op elke ruberen remleiding een griptang , zodat de leiding geheel afgesloten is.

Nu pompen totdat je pedaal "hard is.

Nu griptang van 1 remleiding afhalen , en die kant je remcilinder ontluchten.

Tot je pedaal weer hard aan voelt.

Dan de volgende ,enz, enz.

Laat de deksel van je remvloeistof reservoir er wel af tijdens het onluchten,daar kan dan ook de lucht uit ontsnappen.

Het lijkt raar met die griptangen, maar het werk wel !

Zo is het mij altijd gelukt !!

Ik hoop dat hier wat mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het lampje "brake" brand, heeft inderdaad te maken met drukverschil.

Vraagje:

Heb je trommelremmen rondom? of alleen achter?

In ieder geval kan het zijn dat je remmen gesteld moeten worden. Als er namelijk meer olie nodig is om de cilinders te vullen, kan het zijn dat je simpelweg te weinig olie oppompt! ( Je schreef zelf al: de diameter van de nieuwe cilinder is kleiner...)

e.e.a. verklaart ook dat je het systeem op druk kunt pompen, maar na loslaten en opnieuw intrappen de druk weer kwijt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb alleen achter trommels, had hem voor de zekerheid al op de handrem staan ivm het stellen.

Denk zelf dat het in de voorrem zit omdat daar maar weinig olie uit kwam en de Proportioning Valve de pen naar buiten duwt als ik hem intrap en hem dan makkelijk tegen kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke weer twee bliken er door heen gejaagd, weer geen druk.

Lampje is nu wel weer uit dat heeft geholpen maar daar houd het dan ook op.

Zie nu maar een mogelijkheid dat de remcilinder te klein is.

Wie heeft er nog een orginele over voor een cj met bekrachtiging???

Dit is wat ik dus gedaan heb...met ander resultaat....

http://www.bustedjeep.com/projects/yjbrakes.asp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke voor de trouwe bezoekers.....hij remt weer!!!!

Wat heb ik gedaan, na weer een nacht hebben liggen denken, bedacht ik dat mijn klauw mischien niet goed heen en weer schuift waardoor je de benodigde remolie wegpompt om de boel aan te kunnen drukken.

Na het verwijderen van het wiel viel het mij op de de ontluchtnippel eigenlijk niet boven aan de klauw zit.

De klauw losgemaakt op de schijf gelegd blok hout ertussen slang op de nippel en zie daar....BELLEN...heleboel bellen...

Zowel links als rechts....en druk op het pedaal.

Boel snel weer in elkaar gezet...verd... hij doet het hij is goed.

Heeft ff wat tijd gekost maar de moeite waard geweest, remt beter als mijn dagelijkse auto (chrysler stratus).

Dit is een modificatie die ik iedereen aan kan raden, mits je de klauwen goed ontlucht.

Al met al weer een hoop geleerd en ondekt aan de Jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke voor de trouwe bezoekers.....hij remt weer!!!!

Wat heb ik gedaan, na weer een nacht hebben liggen denken, bedacht ik dat mijn klauw mischien niet goed heen en weer schuift waardoor je de benodigde remolie wegpompt om de boel aan te kunnen drukken.

Na het verwijderen van het wiel viel het mij op de de ontluchtnippel eigenlijk niet boven aan de klauw zit.

De klauw losgemaakt op de schijf gelegd blok hout ertussen slang op de nippel en zie daar....BELLEN...heleboel bellen...

Zowel links als rechts....en druk op het pedaal.

Boel snel weer in elkaar gezet...verd... hij doet het hij is goed.

Heeft ff wat tijd gekost maar de moeite waard geweest, remt beter als mijn dagelijkse auto (chrysler stratus).

Dit is een modificatie die ik iedereen aan kan raden, mits je de klauwen goed ontlucht.

Al met al weer een hoop geleerd en ondekt aan de Jeep.

mooi dat hij weer remt ik heb ook een keer hetzelfde probleem gehad,nadat ik alles uit elkaar had gehaald,alles van de linker en de rechterkant netjes apart gehouden maar met het monteren van de remklauwen zie ik er een L en een R op staan,dus ik denk ik zal de boel wel verwisseld hebben,de L links en de R rechts gemonteerd het paste allemaal perfect nog even snel ontluchten en klaar,na 1 zaterdag ontluchten en vele liters remolie verder komt mijn buurman erachter dat de ontluchtingsnippel niet helemaal bovenin zit,de remklauwen van links naar rechts en het ontluchten was in 10 min klaar ph34r.gif dus ik denk dat als je de klauwen omdraaid je het helemaal perfect hebt.

wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...