Spring naar bijdragen

Fraude of niet?


cudan
 Share

Recommended Posts

hallo,

Onlangs ben ik een volgens het vinnr een belastingvrije cj 7 tegen gekomen. Bij nadere inspectie bleek dit een YJ chassis met wrangler body en cj neus te zijn.

Op de kenteken papieren, ooit door de rdw bij invoering gecontroleerd, staat hij dus als cj 7 en belastingvrij omdat het vinnr in het chassis van een cj7 was.

Zijn er consequenties en wat kan dit voor gevolgen voor de eigenaar hebben.

Wie heeft hier ervaring mee of toevallig werkzaam bij een instantie die hier meer van weet?

gr Dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Dezperado,

Zover was ik ook, maar als ik deze cj koop heb ik geen zin om hier tegen aan te lopen.

Wat ik zo vreemd vind is dit nooit door de rdw gezien is en bij de apk zal dit ook niet het geval zijn, hij is bij een 4x4 garage in onderhoud/apk en de gagagist heeft dit nooit verteld aan de eigenaar twerwijl er vele onderdelen aan vernieuwd zijn, oa aan de wrangler assen die er onder zitten

gr Dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Het staat vooraan op de re balk, ik heb alleen een volledig vnr zien staan, is mij niet opgevallen of er nog iets anders bij stond en ook niet of het er naderhand ingelast is.

Hij is zo uit duitsland geimporteerd een jaar of 6 geleden.

gr Dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met RDW stempel? of hebben ze het stuk met het vin nummer uitgeslepen en in het YJ chassis gelast? als het naderhand is ingeslagen en er staat geen RDW stempel bij kun je bij de eerste APK al het haasje zijn.

Bij mij staat er ook geen RDW stempel ingeslagen,hebben ze bij de RDW en met de APK keuring niks over gezegd rolleyes.gif

grt. wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi wouter,

bedoel je na import van een cj 7 of ombouw? van yj?

gr dan

die van mij heb ik 2 jaar geleden op nederlands kenteken laten zetten,volgens mij zit er op een cj geen type goedkeuring dus weten ze ook niet hoe hij er precies uit hoort te zien.

grt. wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Wouter,

duidelijk maar bij deze ligt het net even anders, maar ik ben het wel met je eens dat ze het bij de rdw niet echt goed gecontroleerd hebben of zoals jij aangeeft niet kunnen controleren op basis van een typegoedkeuring.

het laatste zou betekenen dat het geen probleem zou kunnen geven of denk ik verkeerd?

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Wouter,

duidelijk maar bij deze ligt het net even anders, maar ik ben het wel met je eens dat ze het bij de rdw niet echt goed gecontroleerd hebben of zoals jij aangeeft niet kunnen controleren op basis van een typegoedkeuring.

het laatste zou betekenen dat het geen probleem zou kunnen geven of denk ik verkeerd?

gr dan

als je er naar vraagt bij de RDW mag het nooit,maar als jij nergens wat van afweet wink.gif lijkt het me geen probleem hij is tenslotte toch al een paar keer apk gekeurd geweest,verder weet ik het ook niet succes met je beslissingen.

grt wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...