Spring naar bijdragen

Venezia eindelijk de hardtop eraf


dezperado
 Share

Recommended Posts

venezia13xf.jpg

Ronald maakt de speelweide onveilig

venezia29kw.jpg

Heeft wel iets een Jeepdak in je tuin. Voor de zwerfkatten.

venezia32xd.jpg

Spotted in Giesbeach

venezia53hs.jpg

Black is beautifull Zielig die van mij op fietsbandjes.

Hij heeft er even opgezeten die softtop maar hij zal nu met een verbrande knar thuiskomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je was me net even vóór Hans. Had eerst even een biertje nodig om weer een beetje bij te komen van die zon op m'n knar dry.gif Eerst gisteren de hele middag op het strand en nu dit........ zo'n kaal bolletje zit dan al heel gauw aan z'n max.

Forumleden.... zie de meester aan het werk! biggrin.gif Nee hoor Hans, ik vond het helemaal geweldig dat je even wilde helpen! Alles is wel uit te vlooien maar op deze manier is het een stuk sneller en een stuk gezelliger ook.

Ga vanavond nog die nieuwe railtjes opzetten. Heb gauw nog even een paar popnagels gehaald en kan e.e.a. dus netjes vastzetten. Tenminste als Astrid terugkomt...... die is natuurlijk meteen in de wagen gesprongen..."moet Ricks schoolvriendje even naar huis brengen hoor"...... weg was ze.... dry.gif

Ben er wel achter gekomen dat er nog wel wat mankeert aan de softtop. Een rits moet vervangen worden en wat stiukwerk laat her en der los. Maar daar heb ik wel een adresje voor hier in Zwanenburg.

Oh ja Ab en Yvonne ....... sorry, sorry, sorry...... ik zou langskomen maar vond het verstandiger om direct naar huis te kachelen omdat ik vanavond nog aan het frame wil werken. Maar maak je geen zorgen.... jullioe zullen meer van ons zien dan je lief is, geloof me! cool.gif

Ronald

wrangler0036jt.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans en Ab THANXX THANXX THANXX ..... om mij te vertellen hoe giga geweldig het rijden is zonder dakkie boven je hoofd.

Ron was blij dat het gladjes verliep .... dankzij Hans met zijn rijke ervaring hierin.

Hans bedankt voor je hulp en om een stukje van je tuin vrij te maken om mijn dakkie te "stallen".

Net mijn ritje van 5 minuten toch even verlengd naar 20 minuten ennuh het eten zit erin ...... Ron uhhh lieve Ron doe jij de kids ik denk dat ik nog even heel even een stukje moet rijden. Waarheen? Ach maakt dat wat uit?!

wub.gif de liefde van een auto gaat voor alles , vooral nu mijn jeepie haar dakkie mist biggrin.gif

Laat het maar lang mooi weer blijven !!

IK GA GENIETEN cool.gif !!

Astrid.

pff ik moet echt lijnen

Je moet even wachten ... dan zijn je tomaatjes klaar en is lijnen nog smakelijk ook!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit nu aan een welverdiend Duveltje nadat ik vanavond bezig ben geweest om de nieuwe railtjes te plaatsen en de kap er strak op te krijgen. Het geheel is aardig gelukt en de kap zit er nu strak op. MAAAARRRR.... volgens mij zit er toch iets niet goed.

Kijk maar even naar de foto's van de plastic geleiders aan de zijkant. De voorste bij de B-stijl is anders van vorm dan de achterste en steunt bovenop één van de bouten waarmee de rail is bevestigd. Dientegevolge kan hij in de rail dus ook niet in de sparing klikken. De achterste is veel smaller en ik vermoed dat deze aan de voorzijde moet.

Zijn de profielen ook verschillend in breedte trouwens? Dat zou wellicht verklaren waarom het hele frame niet echt lekker plat wilde liggen bij het naar beneden vouwen. Hans, je weet wat ik bedoel of niet?!

Heb dus het vermoeden dat ik het frame nog eens uitelkaar moet halen om de profielen te wisselen maar dat is het probleem ook niet. Ondertussen begin ik de slag aardig te pakken krijgen... rolleyes.gif

Ronald

wranglerkap0101qs.jpg

wrangler0214hn.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YES!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is er af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! He, he, wat een feest he open rijden.......

Kzie dat je/jullie een factory frame hebben. Heeft het voordeel dat je het hele stangenstelsel er héél simpel vanaf kunt halen (zegt Rob.... ph34r.gif )

Mooi hoor!

Ow, is maar goed dat je niet langs gekomen bent; ik was de hele dag en avond met Engelsen onderweg, Von was met de kids naar de knollen.....sorry?

Maar je weet t, altijd welkom!

wrangler0036jt.jpg

En tja, Hans....................uuhhh, mooie zwembroek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die rails kun je toch niet wisselen dan zit de strip waar de stang in moet bij de deur en langs de deur stijl loopt in de weg.. Misschien zijn de torx koppen een beetje aan de hoge kant. Quattro had het zelfde systeem

effe spieken op een evenement wie er ook zo een kap heeft maar meeste hebben de latere besttop kap met de stang schuin langs het zijraam.

Het probleem bij jou is dat normaal deze kappen op een wrangler zit van VOOR 1990 met schuine sportbars

Nu zitten die familie sportbars in de weg met neerklappen van het frame. Marian heeft ook van die schuine sportbars en die zitten niet in de weg in de hoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die rails kun je toch niet wisselen dan zit de strip waar de stang in moet bij de deur en langs de deur stijl loopt in de weg.. Misschien zijn de torx koppen een beetje aan de hoge kant. Quattro had het zelfde systeem

effe spieken op een evenement wie er ook zo een kap heeft maar meeste hebben de latere besttop kap met de stang schuin langs het zijraam.

Het probleem bij jou is dat normaal deze kappen op een wrangler zit van VOOR 1990 met schuine sportbars

Nu zitten die familie sportbars in de weg met neerklappen van het frame. Marian heeft ook van die schuine sportbars en die zitten niet in de weg in de hoek.

Hm, ik heb er ook zo 1......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YES!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is er af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! He, he, wat een feest he open rijden.......

Kzie dat je/jullie een factory frame hebben. Heeft het voordeel dat je het hele stangenstelsel er héél simpel vanaf kunt halen (zegt Rob.... ph34r.gif )

Mooi hoor!

Ow, is maar goed dat je niet langs gekomen bent; ik was de hele dag en avond met Engelsen onderweg, Von was met de kids naar de knollen.....sorry?

Maar je weet t, altijd welkom!

En tja, Hans....................uuhhh, mooie zwembroek?

Zo zie je maar weer, alles valt weer op z'n plekkie laugh.gif Maar geen geintjes over Hans he!! Die man heeft toch een goddelijk lichaam..... <strike>zeker als je bedenkt dat hij nog ouder is dan jij!!</strike> cool.gif

Dat stangenstelsel is inderdaad niet al te ingewikkeld. Maar ik denk dat je me niet helemaal begrijpt Dez. Ik wil niet de railtjes wisselen van links naar rechts, maar de U-profielen voor / achter. Het dak gaat er van het weekend toch weer af dus dan ga ik wel even puzzelen.

Zal dan hier wel even berichten of het inderdaad zo zit als ik vermoed...... scheelt toekomstige Jeep rijders wellicht wat gepuzzel als ze dezelfde problemen hebben.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snap je niet/

De beugels kunnen niet goed neerklappen omdat de sportbars in de weg zitten. Die kap is voor een YJ van VOOR 91 en jij hebt familybars en die zitten in de weg in de hoeken. Bij een 91 of vroeger heb je de schuine sportbars en dan kun je ze wel neerklappen.

de Wrangler zoals het hoort.

bfg031wc.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...