djeepie Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Hoi, We zijn gisteren wezen proefrijden in een wrangler, voor het eerst, en kan je vertellen, wat een schik hadden we. De auto was vrij hoog en breed voor ons gevoel, want rijden nu een polo, wat een verschil haha, alsof we in een vrachtwagen zaten. Heerlijk met ons koppie in de wind, we kwamen mensen tegen die achterstevoren op de fiets zaten, autos die voor je aan de kant gaan. We voelden ons zo vrij in die jeep. Als we een wrangler kopen, dan gaan we heel wat bouwjaren achteruit, en het interieur is niet eens te vergelijken, maar die nostalgie ..wat heerlijk, daar kan geen luxe tegenop... oeps...is dit het jeepvirus waarover word gefluisterd? Dan ben ik bang dat wij er ook mee besmet zijn. Maar de garage waar de wrangler te koop stond, gaf mij een heel naar gevoel, Nicole minder, maar die liep alleen kwijlend rondjes om de jeep te maken Maar de verkoper vond ik net iets te joviaal, praatte ons alleen met de bek mee, en ik vertrouwde hem gewoon niet zo. Zat ie te vertellen dat ie 2x een gestolen auto onder zn kont had gehad, en dat zn auto werd ingenomen door de politie?? Het pand zag er niet uit, stonden hele gare autos onder een dikke laag stof. Als het aan mij ligt kopen we daar dus niets, nu alleen Nicole nog overtuigen dat er zat andere mooie en goede wranglers te koop zijn. Maar als iemand een wrangler yj te koop weet van vrienden/kennissen/familie dan horen we het graag. Maar we zijn in ieder geval wel een mooie ervaring rijker ps de jeep reed overigens wel goed. Maar toen Nicole em starte hoorde we een heel hard gierend geluid, en met een btje gas geven was dat weg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Hallo Djeepie en Nicole, Yip, dat is t beginnende Jeep virus Mijn ervaring; gevoel slecht --> niet doen.... Staan er zat te koop hoor... Kijk anders voor een ervaren Jeeper bij jullie in de buurt (wel je woonplaats ff noemen), die mss een keertje mee gaat als je op punt van besluiten staat, of je iig adviseert. Het Forum hier is natuurlijk ook een prima vraagbaak... Ik begrijp dat jullie de Jeep ook als dagelijkse auto gaan gebruiken? Is het plan om er af en toe ook mee het terrein in te gaan? Moet de Jeep wat gaan trekken (sleurhut, boot oid)? Dat zijn vragen die ook bepalen wat voor soort Jeep (verhoogd of niet etc) jullie in eerste instantie naar zouden kunnen gaan kijken. Veel succes met de speurtocht en het virus.......! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
venezia Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Krijg 'n soort deja vu Bij ons was het niet anders. Astrid reed een Polo en wilde wat anders. Na de eerste proefrit in een Wrangler hadden we 3 bomen van kerels nodig om haar weer uit de auto te krijgen..... ze wilde niet meer uitstappen. Nu staat er dus sinds een paar maanden een '93er YJ voor de deur. Yep..... besmet met het virus en ongeneeslijk verklaard. Maar Kollee heeft gelijk. Er staan redelijk wat te koop in alle soorten en maten. Het verstandigste is dus inderdaad om te bepalen wat je met de auto wil en te beslissen of het een standaard YJ moet zijn of juist verhoogd etc. En schroom vooral niet om je vragen hier op het forum neer te zetten. Heb zelden zo'n hulpvaardige groep mensen ontmoet als hier op het forum. Succes en tot een volgende Jeep meeting! Ronald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Ik heb toen ik naar mn eerste Jeep op zoek was iemand meegenomen die al 15 jaar Jeep reed. Iemand die een poosje jeep rijd hoort bekende problemen die je achteraf mega veel geld schelen. Beter een goede iets duurdere die met liefde is behandeld dan een afgerost ding voor weinig want dat is achteraf allemaal te veel geweest. Er zijn altijd bij je in de buurt wel forum leden die effe mee willen gaan kijken. Soms is de auto ook bekend bij mensen die in de buurt wonen. Denk na of je een 2.5 of een 4 liter wilt en inderdaad of je er mee gaat trekken. Want 5 dezelfde Wranglers van het zelfde bouwjaar met de zelfde motor hebben allemaal een ander max te trekken gewicht op het kenteken varierend van 100 tot 2500 kg Dus wil je een paardetrailer trekken of een boot let daar dan vooral op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst July 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 thanks voor de tips.. We hoeven niks te trekken dus voor ons is 2.5l voldoende. Die jeep van onze 1e proefrit, is verkocht( hadden em sowiezo niet gekocht) Vandaag bij jeepstore geweest, en ook een proefrit gemaakt, en wat een wereld van verschil zeg . De moter liep heel mooi, lag goed op de weg. Die ander moest nicole goed uit de berm houden, want dat ding ging alle kanten op We vonden die jongen van jeepstore eigenlijk wel een schappelijke gozer. En hoeveel van jullie hebben er eigenlijk de originele boekjes bij? ik zei in mn 1e berichtje dat die jeep goed reed, maar na vanmiddag, weten we nu dat die jeep waar we als eerste zijn wezen kijken, als een dweil op de weg lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 thanks voor de tips..We hoeven niks te trekken dus voor ons is 2.5l voldoende. Die jeep van onze 1e proefrit, is verkocht( hadden em sowiezo niet gekocht) Vandaag bij jeepstore geweest, en ook een proefrit gemaakt, en wat een wereld van verschil zeg http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif . De moter liep heel mooi, lag goed op de weg. Die ander moest nicole goed uit de berm houden, want dat ding ging alle kanten op http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/blink.gif We vonden die jongen van jeepstore eigenlijk wel een schappelijke gozer.En hoeveel van jullie hebben er eigenlijk de originele boekjes bij?ik zei in mn 1e berichtje dat die jeep goed reed, maar na vanmiddag, weten we nu dat die jeep waar we als eerste zijn wezen kijken, als een dweil op de weg lag. Uuuhh, let bij Jeepstore wel een beetje op de gevraagde prijzen...Zijn wat voorbeelden van dat je zegt ...... nahja, laat maar...Als je er toch een koopt, zou ik toch de 4.0 overwegen. Verbruikt helemaal niet veel, of niets meer dan de 2,5 en is toch een wat sterkere motor EN wat couranter. De 2.5 moet toch net wat meer zwoegen om dat gewicht in beweging te krijgen.Anyhow, anyway....Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hbiesheuvel Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Ik heb toen ik naar mn eerste Jeep op zoek was iemand meegenomen die al 15 jaar Jeep reed.Iemand die een poosje jeep rijd hoort bekende problemen die je achteraf mega veel geld schelen. Beter een goede iets duurdere die met liefde is behandeld dan een afgerost ding voor weinig want dat is achteraf allemaal te veel geweest. Er zijn altijd bij je in de buurt wel forum leden die effe mee willen gaan kijken. Soms is de auto ook bekend bij mensen die in de buurt wonen. Denk na of je een 2.5 of een 4 liter wilt en inderdaad of je er mee gaat trekken. Want 5 dezelfde Wranglers van het zelfde bouwjaar met de zelfde motor hebben allemaal een ander max te trekken gewicht op het kenteken varierend van 100 tot 2500 kg Dus wil je een paardetrailer trekken of een boot let daar dan vooral op. Als je bij de Jeepstore geweest bent ga ik haast vermoeden dat je 1e bezoek bij Vincent Leijtens was in Kaatsheuvel? Beetje in dezelfde regio... Ik ben ook bij de Jeepstore geweest en inderdaad, schappelijke gozer, leuke toko. Echter, zo af en toe lees je wel eens wat op het forum en je gaat wel een beetje twijfelen aan de hoogte van de prijzen.. Ik kan me een Jeep herinneren die door de Jeepstore gekocht is van 1 van de forumleden en een tijdje later voor dik geld bij de Jeepstore stond. Welliswaar met verbrede spatborden, brede banden, mooi gepoetst etc etc, maar toch... Is ook een beetje hun handelsmerk.. Gewoon blijven kijken, dan loop je vanzelf tegen iets leuks aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Met Kollee eens Ben er zeker van dat als je een 2.5 koopt dat je later spijt hebt dat je geen 4.0 HO hebt gekocht. Verbruik practisch gelijk Loopt mooi rustig en zit al 15 jaar in deze auto Brengt veel meer geld op als je hem weg doet. Kost ook meer bij aanschaf maar is goede investering. In Belgie betaal je wegenbelasting naar cylinderinhoud en hier naar gewicht dus verschil is hier niet zoveel. Ik betaal wegenbelasting en verzekering ( WA extra) eur 100 in de maand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 The Jeepstore???? Is een handelaar die voor weinig Jeeps opkoopt . Hem een beetje opleukt met bandjes en dan voor de hoofdprijs verkoopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst July 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 The Jeepstore???? http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gifIs een handelaar die voor weinig Jeeps opkoopt . Hem een beetje opleukt met bandjes en dan voor de hoofdprijs verkoopt. ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?of zie ik het nu helemaal verkeerd?Als je bij de Jeepstore geweest bent ga ik haast vermoeden dat je 1e bezoek bij Vincent Leijtens was in Kaatsheuvel? Beetjein dezelfde regio...Ik ben ook bij de Jeepstore geweest en inderdaad, schappelijke gozer, leuke toko. Echter, zo af en toe lees je wel eens wat ophet forum en je gaat wel een beetje twijfelen aan de hoogte van de prijzen.. Ik kan me een Jeep herinneren die door de Jeepstoregekocht is van 1 van de forumleden en een tijdje later voor dik geld bij de Jeepstore stond. Welliswaar met verbredespatborden, brede banden, mooi gepoetst etc etc, maar toch... Is ook een beetje hun handelsmerk..Gewoon blijven kijken, dan loop je vanzelf tegen iets leuks aan! nee hoor was in dongen bij fens auto's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?of zie ik het nu helemaal verkeerd? Hmm, als je er zo over denkt , weet ik er ook nog wel 1 te staan http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ph34r.gifVermeld je woonplaats en vraag of er iemand mee gaat kijken naar een auto of bedrijf !Ik denk dat je hier geen spijt van krijgt.Zoek ook via internet ; kijk en vergelijkHet is wel vakantie , dus kan het effe duren voordat er iemand reageerd, maar neem er ook de tijd voor.Blijft veel geld voor een oude auto http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gifAls je er snel 1 zoekt , koop je die van mij maar ......... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 ja maar ja, als dat er allemaal niet op zit, willen we het er toch zelf opkopen. Dus ben je toch ook een hoop geld extra kwijt?of zie ik het nu helemaal verkeerd? Nee, dat zie je wel goed. "MEN" vind de Jeepstore alleen zelfs met die zaken er op aan de vrij prijzige kant.Schijnt de auto's wel helemaal perfect te leveren.We hebben alleen idd op dit Forum een voorbeeld gehad, wat onze mening over de Jeepstore wat beïnvloed heeft zalk maar zeggen... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/unsure.gifMet Kollee eens http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif . http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/ohmy.gif omg, komt zeker door die paddo's.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Nee, dat zie je wel goed. "MEN" vind de Jeepstore alleen zelfs met die zaken er op aan de vrij prijzige kant.Schijnt de auto's wel helemaal perfect te leveren.We hebben alleen idd op dit Forum een voorbeeld gehad, wat onze mening over de Jeepstore wat beïnvloed heeft zalk maar zeggen... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/unsure.gif[ Kijk http://www.jeepforum.nl/forum/index.php?showtopic=5030&hl=jeepstore'>hier maar ff. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2006 Ik heb 't ook niet op die handelaren.... Bovendien: Jeepstore: €8950,- (1987, 4.2 motor) Binnenkort te koop voor onder de €8000,- ( 1987, 4.0i HO motor) Jaja, da's inderdaad de mijne... Maar waar het om gaat: De onderste heeft een al aantal nuttige aanpassingen voor in het terrein, hij heeft bijvoorbeeld een 4.0i motor ( DE motor voor een wrangler!), een betere versnellingsbak en een locker in de achteras. Daarnaast issie compleet met softtop, hardtop, enz. Bovendien denk ik niet dat de overbrenging in de assen van de bovenste Jeep is aangepast aan de bandenmaat, wat absoluut een handicap op de weg én in het terrein is!!! Kortom: Smoelt lekker, maar om 'm naar je zin te maken komt er nog heel veel extra geld aan te pas!!! Denk in dit geval aan spiegels voor gebruikzonder deuren, andere differentieëlen, verhogingsset, enz. Voor je het weet heb je er nog eens dik 2500 euri aan uitgegeven!!!! 't Is natuurlijk maar een voorbeeld, maar het is dus zaak om goed rond te kijken en ook de extra's die je eventueel wilt mee te tellen. Staar je daarbij niet blind op een paar wielen en/of een set spatbordverbreders, dat zijn relatief voordelige aanpassingen om je Jeep "stoerder" te doen lijken! De techniek en de voor jou belangrijke aanpassingen, daar gaat het veel meer om! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst July 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2006 ach ja wij gaan er waarschijnlijk toch niet echt mee terrein rijden, vinden we al gauw zonde En dan hebben we aan een 2.5L toch voldoende? Het is dan ook een woon werk voertuig en een btje touren. Mischien een x op onverharde wegen, maar dan heb je het ook echt gehad. Dus qua aanpassingen zit dat wel snor( hoef dus niet) Zouden we dan ook spijt krijgen dat we 'maar' een 2.5L hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2006 ach ja wij gaan er waarschijnlijk toch niet echt mee terrein rijden, vinden we al gauw zonde ... tuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2006 geen idee of jullie "spijt" kunnen krijgen de 2.5 is in mijn ogen net een te lichte motor voor type auto, maar ligt ook natuurlijk aan rijstijl, doe rustig aan veel kijken, ga in beide types een stukje mee rijden en zoals de rest al aangaf ga niet af op,. grote banden, mooie velgen, verbreders enz enz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst July 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2006 Binnenkort te koop voor onder de €8000,- ( 1987, 4.0i HO motor)Jaja, da's inderdaad de mijne... http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif Maar waar het om gaat: De onderste heeft een al aantal nuttige aanpassingen voor in het terrein, hij heeft bijvoorbeeld een 4.0i motor ( DE motor voor een wrangler!), een betere versnellingsbak en een locker in de achteras. Daarnaast issie compleet met softtop, hardtop, enz. Bovendien denk ik niet dat de overbrenging in de assen van de bovenste Jeep is aangepast aan de bandenmaat, wat absoluut een handicap op de weg én in het terrein is!!!Kortom: Smoelt lekker, maar om 'm naar je zin te maken komt er nog heel veel extra geld aan te pas!!! Denk in dit geval aan spiegels voor gebruikzonder deuren, andere differentieëlen, verhogingsset, enz. Voor je het weet heb je er nog eens dik 2500 euri aan uitgegeven!!!!*EDIT* ff verplaatst naar het te koop aangeboden topichttp://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/tongue.gif http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 Handel is handel. Elke autohandelaar koopt autoos om ze zo duur moegelijk te verkopen en niet omdat ie vrienden wil maken. Daar ben je zelf bij en met behulp van het forum kun je makkelijker een idee krijgen wat je voor een auto kunt neertellen. Maar ook hier gaan er zat op hun gezicht. Ook een handelaar weet vaak niks van de auto die hij koopt. Leukt hem op en zet hem te koop en beloofd je een beurt etc. Kun je ook pech hebben. Nee dan kun je beter een Jeep kopen van een liefhebber ( of ex liefhebber) zoals Rob dan weet je dat je een technisch perfect onderhouden auto koopt. De prijs moet je het samen over eens worden. Een Wrangler kopen is (haast) een emotioneel gebeuren. Die koop je niet voor woon werk verkeer maar met je hart. En dan betaal je vaak teveel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst August 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 die kopen we ook met ons hart, en ook al is de jeep voor woon-werk verkeer, dat is ook omdat wij het op dit moment niet kunnen veroorloven om een jeep als 2e auto te rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst August 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 een 2.5 is goed voor woonwerk verkeer maar doe er geen grote banden op max 31ers dan loopt ie nog lekker in z´n 4 en 5e versn grote banden is leuker om te zien maar blijf je wel achter de vrachtwagens ga voor een 4.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst August 3, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2006 kan je met een 2.5L helemaal niet terreinrijden dan, is die moter echt te zwak? En als je banden zo groot zijn, heb je toch een giga tellerafwijking Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2006 kan je met een 2.5L helemaal niet terreinrijden dan, is die moter echt te zwak? En als je banden zo groot zijn, heb je toch een giga tellerafwijking http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/dry.gif Die afwijking is aan te passen.. maar het valt op zich natuurlijk best mee met de 2.5 tòt je in de 4.0 gereden hebt. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gifVoor alleen woon/werk en wat touren ìs het genoeg, dat klopt. Helemaal waar. Zelfs in het terrein kom je ermee uit de voeten.Ga gewoon in allebei een proefrit maken. Anders weet je nooit wat we hier bedoelen. http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2006 kan je met een 2.5L helemaal niet terreinrijden dan, is die moter echt te zwak? En als je banden zo groot zijn, heb je toch een giga tellerafwijking http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/dry.gif Ik wil hier toch wel een nuance maken. Ikzelf heb jarenlang in een 2.5l gereden met 31" banden.Dit gaat goed op de gewone weg, enkel je topsnelheid zal rond de 110 zijn, maar dit is perfect voor een Wrangler.Bij hogere snelheden gaan er toch teveel windgeluiden optreden.Echter bij terreinrijden zal een 2.5l geen probleem ondervinden om 4.0liter te volgen. Ik heb dit meermaals ondervonden.Blijf bij je 31" banden voor op de baan en in het terrein en er is geen enkel probleem. Mede door de kortere overbrengingin de assen kan je letterlijk met je 2.5l kruipen over het terrein waar een 4.0l met zijn grotere overbrenging soms te snel gaat.Wil je echt veel terrein gaan doen en zwaar, dan is de keuze van een 4.0 of zelfs 4.2 zeker te overwegen.Maar wanneer het voor vooral woon-werk is en af en toe eens een terreinritje zal een 2.5l zeker volstaan.Het verbruik moet je tussen de 2 niet teveel van aantrekken ze verbruiken ongeveer hetzelfde de 2.5l een beetje minder.Vanaf jaar 2002 is de 2.5l vervangen door een 2.4l, deze is krachtiger voor op de weg en zal ook een hogere top halen en minder verbruiken dan de 2.5l, echter in het terrein geeft hij zijn koppel op iets hogere toerentallen af waardoor je iets meer in toeren moet gaan rijden. Maar deze motor is zeker een aanrader indien je niet gaat voor een 4.0l.Bij een 2.4l is het gemakkelijk mogelijk om dagelijks met 33" banden te rijden zowel in terrein als op de weg, dit is ook de maat die de meeste 4.0l hebben liggen. Indien je groter wil zal je de overbrenging in de assen moeten veranderen, zowel bij de 4.0l als bij de 2.4l maar zeker bij de 2.5l.Dus, de 2.5l is zeker geen verkeerde keuze. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
djeepie Geplaatst August 4, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 4, 2006 Ik wil hier toch wel een nuance maken. Ikzelf heb jarenlang in een 2.5l gereden met 31" banden.Dit gaat goed op de gewone weg, enkel je topsnelheid zal rond de 110 zijn, maar dit is perfect voor een Wrangler.Bij hogere snelheden gaan er toch teveel windgeluiden optreden.Echter bij terreinrijden zal een 2.5l geen probleem ondervinden om 4.0liter te volgen. Ik heb dit meermaals ondervonden.Blijf bij je 31" banden voor op de baan en in het terrein en er is geen enkel probleem. Mede door de kortere overbrengingin de assen kan je letterlijk met je 2.5l kruipen over het terrein waar een 4.0l met zijn grotere overbrenging soms te snel gaat.Wil je echt veel terrein gaan doen en zwaar, dan is de keuze van een 4.0 of zelfs 4.2 zeker te overwegen.Maar wanneer het voor vooral woon-werk is en af en toe eens een terreinritje zal een 2.5l zeker volstaan.Het verbruik moet je tussen de 2 niet teveel van aantrekken ze verbruiken ongeveer hetzelfde de 2.5l een beetje minder.Vanaf jaar 2002 is de 2.5l vervangen door een 2.4l, deze is krachtiger voor op de weg en zal ook een hogere top halen en minder verbruiken dan de 2.5l, echter in het terrein geeft hij zijn koppel op iets hogere toerentallen af waardoor je iets meer in toeren moet gaan rijden. Maar deze motor is zeker een aanrader indien je niet gaat voor een 4.0l.Bij een 2.4l is het gemakkelijk mogelijk om dagelijks met 33" banden te rijden zowel in terrein als op de weg, dit is ook de maat die de meeste 4.0l hebben liggen. Indien je groter wil zal je de overbrenging in de assen moeten veranderen, zowel bij de 4.0l als bij de 2.4l maar zeker bij de 2.5l.Dus, de 2.5l is zeker geen verkeerde keuze. bedankt voor de info http://www.jeepforum.nl/style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smile.gif Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.