Spring naar bijdragen

Kleine kentekenplaten i.p.v. grote standaard


wrangler 92
 Share

Recommended Posts

Shit, dan weet ik het wel.. mad.giffrusty.giffrusty.gif ....ze hebben hier een opleidingskamp van de blauwbloezen in de buurt ... no.gifno.gif .....DUS dat wordt gewoon de standaard platen houden.....( beetje ongehoorzaam vind ik niet erg , maar dat loopt hier wel erg in de papieren mad.gifmad.gif ...) Zal de site van de RDW er nog eens op naslaan om te zien of er gaten in de wetgeving zitten..... **in dat geval had iedereen met een Jeep ze al waarschijnlijk** sad.gif

Thanks voor het meedenken in ieder geval cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit geen gat in de wetgeving hoor... officieel krijg je het niet voor elkaar!

Zelf rijdt ik er al een paar jaar mee, nooit problemen mee gehad, ook niet bij een verkeerscontrole! We rijden natuurlijk wel in amerikaanse auto's, daarbij valt het niet zo erg op dan bij een Toyota Corolla o.i.d.! wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit geen gat in de wetgeving hoor... officieel krijg je het niet voor elkaar!

Zelf rijdt ik er al een paar jaar mee, nooit problemen mee gehad, ook niet bij een verkeerscontrole! We rijden natuurlijk wel in amerikaanse auto's, daarbij valt het niet zo erg op dan bij een Toyota Corolla o.i.d.! wink.gif

Ik zal het eens even overdenken, zeker voor achterop ( staat gewoon veel beter..) , kan altijd nog de smoes gebruiken dat hij al zo was.......... ohmy.gifohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee je kan dit niet zomaar aanvragen,er moet nl een bepaalde code op je kentekenpapieren staan.

Die code houdt in dat je geen gewone nummerplaat kwijt kan.

Klopt voor een deel Ed.

Ik ben bij de RDW geweest (paar maanden terug), want kan/kon mn plaat vóór niet kwijt en reed m in het terrein er steeds van af.

Keurmeester liep mee naar de auto om te kijken unsure.gif

De achterkant van de auto is bepalend. Als daar op de standaard auto geen ruimte is voor een normale plaat (is in cm omschreven, kdacht 40 of zo) dan krijg je aantekening 18.2 (??) op je kenteken. Als de aantekening er al op staat, is dat ooit (bij import?) door de RDW toegestaan.

Als het achter mag, moet het voor ook, want moet gelijk zijn.

(ik kan overigens wel 10 platen kwijt op de achterkant --> kansloos dus)

Ik heb ooit (jeugdzonde) een Firebird gehad. Daar zat de kentekenplaat aan de achterkant op de benzineklep, tussen de achterlichten en dan verzonken. Daar krijg je dus nooit een normale plaat tussen (zonder te gaan vouwen smile.gif ). Die situatie is zo van fabriekswege. Voor die situaties zijn die platen, achterkant is altijd bepalend, vóór kun je een normale plaat altijd wel kwijt.

Overigens gaf de RDW keurmeester zelf (zwaar off the record) aan, in het alternatieve circuit te kijken, want onze blauwe vrienden hebben daar doorgaans niet veel kijk op.

Bij de keuring wel weer ff de goeie dr op!

Officieel kleine platen kun je normaal gesproken vergeten, tenzij de aantekening al op het kenteken staat. Ff los van de vraag hoe dat er ooit opgekomen is, want dat is dezelfde duistere situatie als het geremd trekgewicht wat op onze kntekens staat, vraag maar aan Dez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...