Spring naar bijdragen

motor blijft niet draaien


Laurent
 Share

Recommended Posts

hoi

zowat een maand geleden ben ik al rijdend plots stil gevallen, niet meer aan de praat te krijgen. binnengedaan bij de garage en die zei na testen van de injectors en bougies dat het wss de computer was die stuk was. bleek dat er een computer inzat die niet terug te vinden was in het magazijn en na lang rondbellen zelfs niet in de usa..

toevallig ben ik iemand tegengekomen die veel van computers afweet, deze heeft de computer getest en er bleek niets aan te schelen. vandaag terug gegaan naar de garage, computer terug in gestoken. starten lukt nu, en als ik hem op toeren houdt blijft hij mooi draaien, doch wanneer hij terug naar stationair toerental zakt sputtert hij enkele malen en valt dood.

wat is er in godsnaam mis? zijn er sensoren die dit kunnen veroorzaken of mss nog andere ideeën?

hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben echt ten einde raad..

groeten laurent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

zowat een maand geleden ben ik al rijdend plots stil gevallen, niet meer aan de praat te krijgen. binnengedaan bij de garage en die zei na testen van de injectors en bougies dat het wss de computer was die stuk was. bleek dat er een computer inzat die niet terug te vinden was in het magazijn en na lang rondbellen zelfs niet in de usa..

toevallig ben ik iemand tegengekomen die veel van computers afweet, deze heeft de computer getest en er bleek niets aan te schelen. vandaag terug gegaan naar de garage, computer terug in gestoken. starten lukt nu, en als ik hem op toeren houdt blijft hij mooi draaien, doch wanneer hij terug naar stationair toerental zakt sputtert hij enkele malen en valt dood.

wat is er in godsnaam mis? zijn er sensoren die dit kunnen veroorzaken of mss nog andere ideeën?

hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben echt ten einde raad..

groeten laurent

stappenmotor van stationair toerental al gecontroleerd en gereinigd?

TPS gecontroleerd?

Zitten beide op het gasklephuis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenmotor is verdachte n° 1!

Kun je, door heel weinig gas te geven, de motor wel op ongeveer 7 á 800 toeren houden? Zoja, dan is het vrijwel zeker dat motortje.

bedankt voor de snelle reacties,

door een klein beetje gas te geven kan ik hem inderdaad laten draaien, als ik dan de gas volledig los laat valt hij na ongeveer 30 seconden al pruttelen dood.

nog steeds stappenmotor als verdachte n°1?

thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep... sad.gif

Haal 'm er maar eens af... Waarschijnlijk issie mooi zwart. Al je hen buiten de motor aansluit op de bedrading, en je laat een helper het contact aanzetten, dan moet 'ie ff bewegen ( stift moet wat in/uit schuiven). Als je vervolgans de motor start, zal die hoog (!) stationair moeten lopen ( echt een paar duizend toeren).

De stift moet nu helemaal uitschuiven, omdat de computer de gastoevoer wil afsluiten.

Indien je aan deze voorwaarden niet voldoet --> stappenmotor sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

owkee, kheb de kop van het gasklephuis gedemonteerd. de stappenmotor gedemonteerd en contact opgezet, deze beweegt niet.

toen ik hem wou starten blijf hij gewoon demareren maar sloeg niet aan.. met de stekker van de TPS uitgetrokken wilt hij precies direkt aanslaan maar toch lukt het niet.

er zit druk op de benzinerail, kan ik dan de benzinepomp uitsluiten?

ik hoop maar dat het niet de ignitionmodule is..

hopend op een antwoord.

laurent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de spoelen uitgemeten, tussen de primaire heb ik 0.3 ohm en de secundaire geeft 13Kohm

die 0.3 is wat te laat maar kan dit een reden zijn waarom hij niet start?

de uitlaat ruikt naar benzine dus de benzinepomp kan ook al geschrapt worden.

ik heb hier wat rondgeleze op het forum en in de haynes en er wordt gezegd dat die onstekingsmodule het zwarte bakje dat onder het ruitenwisserreservoir zit alleen in 1990 en vroegere 4 cilindermodellen zit, bij mij zit er daar ook zo'n bakje. nochtans is hij van '94 (4 cilinder)

wie weet raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wat daar voor bakje zit, maar het zal niet je ontstekingsmodule zijn....

Tenzij.... (maar daar gaan we maar even niet van uit... wink.gif )

Dat de motor niet aanslaat met gedemonteerde stappenmotor, is wel wat vreemd. Maar je schrijft dat je de kop van het gasklephuis hebt gedemonteerd... De bedoeling was dat je alleen de stappenmotor ging demonteren en testen... Met de gehele kop eraf krijgt de motor een veel te arm mengsel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou, motor wilt nog steeds niet aanslaan... gasklephuis er weer op gezet juist stappenmotor uitgetrokken. zelfs de TPS uittrekken helpt niet.

zou die te lage weerstand in de primaire er anders kunnen voor zorgen dat hij niet aanslaat?

foutcodes 24 en 33, en dat bakje onder men ruitensproeierbakje, kan dat de ECU zijn?

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een zeer goeie zaternamiddag allemaal.

vandaag de tps sensor en de bobijn veranderdt, en jawel hij rijdt weer!

duizendmaal dank jeepforum.

toen ik de stappenmotor teste is de stift er af gevlogen, ik heb er hem weer een eindje ingedraaid, regelt hij zichzelf nu goed? de eerste vijf minuten heeft de jeep zowat zitten zoeken naar zijn stationair toerental maar nu loopt hij weer rustig stationair.

ik heb nu wel een check engine lampje dat brandt en foutcode 22.. das de sensor van het koelsysteem als ik me niet vergis. daar houd ik me morgen wel mee bezig.

alvast bedankt voor de vele tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...