Laurent Geplaatst August 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2006 hoi zowat een maand geleden ben ik al rijdend plots stil gevallen, niet meer aan de praat te krijgen. binnengedaan bij de garage en die zei na testen van de injectors en bougies dat het wss de computer was die stuk was. bleek dat er een computer inzat die niet terug te vinden was in het magazijn en na lang rondbellen zelfs niet in de usa.. toevallig ben ik iemand tegengekomen die veel van computers afweet, deze heeft de computer getest en er bleek niets aan te schelen. vandaag terug gegaan naar de garage, computer terug in gestoken. starten lukt nu, en als ik hem op toeren houdt blijft hij mooi draaien, doch wanneer hij terug naar stationair toerental zakt sputtert hij enkele malen en valt dood. wat is er in godsnaam mis? zijn er sensoren die dit kunnen veroorzaken of mss nog andere ideeën? hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben echt ten einde raad.. groeten laurent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 hoi zowat een maand geleden ben ik al rijdend plots stil gevallen, niet meer aan de praat te krijgen. binnengedaan bij de garage en die zei na testen van de injectors en bougies dat het wss de computer was die stuk was. bleek dat er een computer inzat die niet terug te vinden was in het magazijn en na lang rondbellen zelfs niet in de usa.. toevallig ben ik iemand tegengekomen die veel van computers afweet, deze heeft de computer getest en er bleek niets aan te schelen. vandaag terug gegaan naar de garage, computer terug in gestoken. starten lukt nu, en als ik hem op toeren houdt blijft hij mooi draaien, doch wanneer hij terug naar stationair toerental zakt sputtert hij enkele malen en valt dood. wat is er in godsnaam mis? zijn er sensoren die dit kunnen veroorzaken of mss nog andere ideeën? hopelijk kan iemand mij helpen want ik ben echt ten einde raad.. groeten laurent stappenmotor van stationair toerental al gecontroleerd en gereinigd? TPS gecontroleerd? Zitten beide op het gasklephuis... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 Stappenmotor is verdachte n° 1! Kun je, door heel weinig gas te geven, de motor wel op ongeveer 7 á 800 toeren houden? Zoja, dan is het vrijwel zeker dat motortje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst August 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 12, 2006 stappenmotor: je kan hem checken door hem te demonteren en dan met de hand de het gasklephuis iets afdichten om de motor iets te laten stikken (uiteraard met draaiende motor), als ie dan beweegt doet ie het nog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2006 Stappenmotor is verdachte n° 1!Kun je, door heel weinig gas te geven, de motor wel op ongeveer 7 á 800 toeren houden? Zoja, dan is het vrijwel zeker dat motortje. bedankt voor de snelle reacties, door een klein beetje gas te geven kan ik hem inderdaad laten draaien, als ik dan de gas volledig los laat valt hij na ongeveer 30 seconden al pruttelen dood. nog steeds stappenmotor als verdachte n°1? thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 Jep... Haal 'm er maar eens af... Waarschijnlijk issie mooi zwart. Al je hen buiten de motor aansluit op de bedrading, en je laat een helper het contact aanzetten, dan moet 'ie ff bewegen ( stift moet wat in/uit schuiven). Als je vervolgans de motor start, zal die hoog (!) stationair moeten lopen ( echt een paar duizend toeren). De stift moet nu helemaal uitschuiven, omdat de computer de gastoevoer wil afsluiten. Indien je aan deze voorwaarden niet voldoet --> stappenmotor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 vandaag ga ik eindelijk aan de jeep beginnen. kheb een haynes bij de hand, maar hoe weet ik eigenlijk dat ik een MPI of een TBI heb? ik dacht dat ik een MPI heb, er is namelijk een testrail waar ik de benzine druk kan aflaten.. ben ik juist of zijn er andere verschillen? grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 Als je een '94er hebt, is het altijd een MPI. Je kunt dat inderdaad ook aan die brandstofrail zien, de monopoint uivoering had dat niet, daarbij werd de brandstof centraal ingespoten. Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 owkee, kheb de kop van het gasklephuis gedemonteerd. de stappenmotor gedemonteerd en contact opgezet, deze beweegt niet. toen ik hem wou starten blijf hij gewoon demareren maar sloeg niet aan.. met de stekker van de TPS uitgetrokken wilt hij precies direkt aanslaan maar toch lukt het niet. er zit druk op de benzinerail, kan ik dan de benzinepomp uitsluiten? ik hoop maar dat het niet de ignitionmodule is.. hopend op een antwoord. laurent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 de spoelen uitgemeten, tussen de primaire heb ik 0.3 ohm en de secundaire geeft 13Kohm die 0.3 is wat te laat maar kan dit een reden zijn waarom hij niet start? de uitlaat ruikt naar benzine dus de benzinepomp kan ook al geschrapt worden. ik heb hier wat rondgeleze op het forum en in de haynes en er wordt gezegd dat die onstekingsmodule het zwarte bakje dat onder het ruitenwisserreservoir zit alleen in 1990 en vroegere 4 cilindermodellen zit, bij mij zit er daar ook zo'n bakje. nochtans is hij van '94 (4 cilinder) wie weet raad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 Geen idee wat daar voor bakje zit, maar het zal niet je ontstekingsmodule zijn.... Tenzij.... (maar daar gaan we maar even niet van uit... ) Dat de motor niet aanslaat met gedemonteerde stappenmotor, is wel wat vreemd. Maar je schrijft dat je de kop van het gasklephuis hebt gedemonteerd... De bedoeling was dat je alleen de stappenmotor ging demonteren en testen... Met de gehele kop eraf krijgt de motor een veel te arm mengsel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 nou, motor wilt nog steeds niet aanslaan... gasklephuis er weer op gezet juist stappenmotor uitgetrokken. zelfs de TPS uittrekken helpt niet. zou die te lage weerstand in de primaire er anders kunnen voor zorgen dat hij niet aanslaat? foutcodes 24 en 33, en dat bakje onder men ruitensproeierbakje, kan dat de ECU zijn? grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 24 is je TPS sensor. 33 is je airco maar dat heb je niet zoals je al in een eerdere topic zei. Misschien toch je TPS vervangen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 zal dan maar een tps sensor bestellen en hopen dat ie dan wel start iemand een idee wat dat ding mag kosten? straks die spoel nog is nachecken en anders bestel ik hem er gewoon bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 Zoek eens op het forum naar TPS sensor. Je zult zien dat er meer zijn die een soort gelijk probleem hebben gehad en door vervanging van de TPS sensor van het probleem af waren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 TPS en spoel besteld, morgen monteren en hopelijk nog is rijden! TPS was 61€ en de spoel 39€ valt goed mee met de prijzen die ik op het forum zag morgen meer nieuws dus grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst August 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 't wordt spannend... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst August 26, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2006 een zeer goeie zaternamiddag allemaal. vandaag de tps sensor en de bobijn veranderdt, en jawel hij rijdt weer! duizendmaal dank jeepforum. toen ik de stappenmotor teste is de stift er af gevlogen, ik heb er hem weer een eindje ingedraaid, regelt hij zichzelf nu goed? de eerste vijf minuten heeft de jeep zowat zitten zoeken naar zijn stationair toerental maar nu loopt hij weer rustig stationair. ik heb nu wel een check engine lampje dat brandt en foutcode 22.. das de sensor van het koelsysteem als ik me niet vergis. daar houd ik me morgen wel mee bezig. alvast bedankt voor de vele tips Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.