Spring naar bijdragen

Dashbord upgraden


Glenn
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Wil mijn dashbord gaan vervangen door RVS, de houdige is nu verroest en beschadigd, en wil er andere meters, schakelaars, enz.

Heb hier vragen over:

- aan het dashbord zit rondom een omgezette rand, deze wou ik laten vervallen aan de zijkanten en bovenkant, zie er het nut niet van in.

Aan de onderkant uiteraard wel ivm de stevigheid, de rest van de randen wou ik met rubber er tegen aan schroefen.

Zie ik nu iets over het hoofd met het weglaten van de omgezette randen???? huh.gif

- Tevens wil ik het stuur iets hoger gaan zetten door de steun onder het raam +/- 2 cm in te korten, en de flens tegen het schutbord van de

stuurkolom los te zagen en weer vast te lassen in de ondertussen dan veranderde hoek (als dit nodig is misschien zit er genoeg ruimte in).

De bedoeling hiervan is dat het stuur +/- 4 cm hoger komt.

Hier ook weer de vraag, zie ik iets over het hoofd, de lengte verandering van de stuurstang tussen de kruiskoppelingen is minimaal en de borging van het schuifstuk is los, enne handgeschakelde bak.

Misschien heeft een van jullie dit ook al uitgevoerd, en heeft wat goede tips voor mij.

Tevens zoek ik voor weinig een orginele CJ kilometer teller, deze mag defekt zijn het gaat mij om de tellerplaat en om te kunnen meten hoeveel ruimte ik heb bij het weglaten van de brandstof en oliedrukmeter.

De bedoeling hiervan is dat ik hier de benodigde controlelampjes in wil zetten, en tevens de tellerplaat in het wit wil uitvoeren zodat bij de nieuwe meters past.

Dit is simpel te doen door de tellerplaat in te scannen en dan bewerken op de pc, soms is het negatief maken van de afbeelding al voldoende.

Deze print je dan weer en plastificeren ( lamineren), knippen/snijden en monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Glen,

De bovenste rand zou ik niet weglaten, want dan krijg je een golfplaat als je de boutjes aandraait aan de voorzijde en zeker met rubber ertussen.

Dat stuur omhoog moet volgens mij ook ongestraft lukken.

Die km teller heb ik nog wel liggen volgens mij, zal eens even tussen mijn onderdelen kijken.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel,

Laat ik nou toevallig ergens meters besteld hebben, gisteren binnen gekregen.

Heb er vandaag nog een paar mails aan gewaagd over de verlichting.

Komt helemaal goed denk ik.

Enne Bas ik hou me aanbevolen voor de kilometerteller

Groeten Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel,

Laat ik nou toevallig ergens meters besteld hebben, gisteren binnen gekregen.

Heb er vandaag nog een paar mails aan gewaagd over de verlichting.

Komt helemaal goed denk ik.

Enne Bas ik hou me aanbevolen voor de kilometerteller

Groeten Glenn

Ze liggen al klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...