dezperado Geplaatst April 6, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2004 montage advies gevraagd Ik heb alle scharnieren van RVS gekocht en bijna allemaal vervangen. Ben echter bang geworden van alle waarschuwingen dat ik 2 dagen bezig zal zijn met de raamscharnieren omdat de moeren achter het dashboard zitten. Wie heeft ervaring voordat ik me in de ellende stort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst April 6, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2004 Moeren zijn met een sleutel gewoon tegen te houden, moet wel een beetje lenige armen hebben maar het gaat wel. Ik heb zel RVS plaatjes gemaakt met draad erin voor de nieuwe scharnieren, dan hoef je maar 1 keer te frotten en draai je de anderen er gewoon in. SUCCES Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 6, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2004 dat ik 2 dagen bezig zal zijn Nee, het is in een middagje te doen. Ben er afgelopen weekend ook mee bezig geweest. Het dashbord is zeer eenvoudig te verwijderen door de bouten(torx) die naast het dashbord zitten en die boven op het dashbord zitten(torx en kruis). Hiervoor moet je wel je raam neerklappen. 2 bouten van de rollbar en bouten (Zwarte plaatje) die naast je dashbord zitten(aan iedere kant) losdraaien en je raam kan al naar voren. Dan zie je 9 schroeven en 8 of 9 bouten. Deze losdraaien. Dan de dashbord delen boven(lplastic rond je lampjes) en onder je stuurkolom (lichtschakelaar etc.) losdraaien zodat je het dashbord richting je stuur kan trekken. Als je je dashbord naar voren hebt getrokken kan je bij de moeren waarmee je onderste deel van je schanier vast zit(sleutel 13). Hiervoor moet je wel eerst ff de kit die ze er tegen aan hebben gespoten verwijderen. De rest is een makkie. Oja leg onder je raam iets wat de ruitenwissers vrij houd van je plaatwerk als je de schanieren los hebt. Zelf heb ik de gaten vol met kit gespoten om zo het geheel een beetje waterdicht te houden. Succes ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 6, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2004 Klik hier voor wat fototjes over hoe je dashbord erbij komt te hangen in het begin en hoe het resultaat is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 6, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2004 Ik heb een tijdje geleden ook zitten prutsen met die dingen.... Ik heb van onderaf de moeren tegen gehouden, maar de manier van Utah lijkt me absoluut handiger. De rechterkant ging nog wel, maar links.... ! Die $@** handrem zit daar flink in de weg! Volgende keer weet ik het wel, dan gaat gewoon het dashboard even los! Dus dezperado, als ik jouw was dan ging ik voor de "Utah methode"! Mocht je echter toch lenige polsen bezitten, neem dan ( vooral bij de montage...) een ringsleutel, waarvan je de ring aan de achterkant dichtplakt met een stukje tape o.i.d. Daardoor valt het moertje er niet steeds uit als je met je pols weer eens een "onnatuurlijke " beweging moet maken! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst April 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2004 Dezperado is het al gelukt?? En zo ja, waar zijn de foto's?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 26, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2004 En zo ja, waar zijn de foto's?? Inderdaad Dez, wij willen plaatjes van glimmende scharnieren en bloederige vingers zien!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst May 18, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2004 Heb de torx half los gedraaid. voorruit naar voren geklapt na de sportbars los gemaakt te hebben toen de torx boven opdash los en de kruiskopschroefjes Kon toen dashboard iets oplichten en paar centimeter naar voren duwen en had toen paar centimeter meer voor mn grote handen. Nadat de steeksleutel 85 keer vastklapte op de magneet van de speaker en ik overal bloedde heb ik de hele zooi weer in mekaar geschroeft en heb de RVS scharnieren en spiegels weer in de doos gelegd voor een volgende poging. Ik krijg het dashboard niet ver genoeg los zoals op de fotos Ik heb er heel wat lelijke woorden bij geleerd Dan de dashbord delen boven(lplastic rond je lampjes) en onder je stuurkolom (lichtschakelaar etc.) losdraaien zodat je het dashbord richting je stuur kan trekken. Als je je dashbord naar voren hebt getrokken kan je bij de moeren waarmee je onderste deel van je schanier vast zit(sleutel 13). snik het duurde inderdaad een middag maar rij nog steeds met mn oude scharnieren Ga nu lekker met vakantie naar Curacao en probeer de Wrangler scharnieren te vergeten en waag weer een poging nadat ik terug ben begin Juni Bedankt voor jullie advies snik kan wel janke weet je dat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 18, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2004 Hmm.... Dat met die bloederige vingers is dus eigenlijk het enige wat gelukt is..... Ondanks alles: Prettige vakantie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst May 18, 2004 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2004 Dat met die bloederige vingers is dus eigenlijk het enige wat gelukt is..... Auw, maar je bent zodirect niet de enige met littekens op je handen omdat je zo nodig RVS schanieren wilde hebben. Ik heb zo ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.