pijk Geplaatst August 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 Dag Jeepers, ik ben sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitter va een WJ uit 99. Een 3.1 diesel wel te verstaan. Ik weet het, nog niet helemaal een echte Jeeper, maar ja... ik ben nou eenmaal dieselfan. De auto heeft echter wel een paar technische manco's en misschien kunnen jullie mij helpen of tips geven waar ik het beste terecht kan in de Jeepwereld. Remmen Tijdens het remmen trilt de auto en het stuur. Ik heb inmiddels kunnen lezen dat dit er een beetje bijhoort, maar is het nu verstandig om nieuwe schijven te nemen, de schijven af te laten draaien of om helemaal niks te doen omdat het toch zo weer terug komt? en laatste optie: kan het ook wat anders zijn? Airco De airc functioneert helemaal niet. Knoppie AC indrukke en ik merk niks, motor gaat niet zwaarder open, lucht wordt niet koeler.... ik zie alleen een geel lampje branden van AC en dat vind ik net iets te weinig. Is dit een kwestie van de airco afvullen of zijn er andere problemen bekend en zo ja, wat kan ik eraan doen?? Tikkie rook Bij flink gas geven (optrekken) rookt ie wat. Wat mij betreft hoort dat erbij, maar mijn vrouw wil dat graag bevestigd horen van echte techneuten.... help me out please... Bonk in motor Last but zeker not least. De motor heeft een behoorlijk bonkgeluid. Ik heb een onder de kap gekeken en het lijkt erop dat het geluid hetzelfde ritme heeft als de multiriem en er beweegt 1 van de rollen. Zou dit de spanrol kunnen zijn of zijn er andere mogelijke problemen denkbaar?? bijvoorbeeld in relatie tot de niet werkende airco, want ik kan me zo voorstellen dat ook de aircopomp via die riem wordt aangedreven. Ik hoop dat er wat wijsheden naar voren komen die mij wat verder helpen. Ik werk momenteel in Aalsmeer en woon in Voorthuizen en ben nog op zoek naar een goede Jeepspecialist.... iemand suggesties???? Dank alvast! Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 remmen nieuwe schijven kopen, klaar probleem weg. maar na goed af remmen, bv van snelweg af en even moeten wachten voor rood licht de automaat in de N zetten en voet niet op de remhouden, zo kan de remschijf gelijdelijk afkoelen en niet kromtrekken airco zit beveiliging op voor het geval dat er geen koelmiddel meer in de leidingen zit slaat de pomp niet aan beste is even naar een aircoboer gaan, die zullen afvullen en checken waar die lekt Tikkie rook hehe diesel he en dat bonk geluid moet ik je ook schuldig blijven ow, tis wel een Jeep en welkom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst August 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 Hoi Marco Het trillen van de remmen is een bekend probleem en kan alleen effectief verholpen worden door het vervangen van de "Teves" - remklauwen. Dit is bij mij een half jaar geleden gebeurd en heb ik alleen de materiaalkosten moeten betalen (bij de dealer). Het probleem is sindsdien niet teruggekeerd. Zie hiervoor ook: http://www.wjjeeps.com/brakes.htm Groet, Ape Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 21, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2006 uhuh klopt is een recal...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst August 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 Bonk in motorLast but zeker not least. De motor heeft een behoorlijk bonkgeluid. Ik heb een onder de kap gekeken en het lijkt erop dat het geluid hetzelfde ritme heeft als de multiriem en er beweegt 1 van de rollen. Zou dit de spanrol kunnen zijn of zijn er andere mogelijke problemen denkbaar?? bijvoorbeeld in relatie tot de niet werkende airco, want ik kan me zo voorstellen dat ook de aircopomp via die riem wordt aangedreven. Ik hoop dat er wat wijsheden naar voren komen die mij wat verder helpen. Ik werk momenteel in Aalsmeer en woon in Voorthuizen en ben nog op zoek naar een goede Jeepspecialist.... iemand suggesties???? Dank alvast! Marco Is die bonk in de motor of voor de motor, dus bij de vent. ? Doe tie dit altijd, of af en toe (lijkt wel of ie aanslaat?) Aalsmeer - voorthuizen , dit wordt Amersfoort voor de garage Ga nog eens commissie vragen aan Erwin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst August 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 Remmen zou ik inderdaad gaan voor de recal, met de nieuwe klauwen en evt nieuwe schijven zal dat probleem weg zijn en ook langer weg blijven. Inderdaad wel altijd bij stoplichten in de gaten houden dat de schijven niet te warm lopen op 1 plek. Airco kan aantal dingen zijn. - Te weinig vloeistof waardoor hij inderdaad in beveiliging schiet, maar waarom staat er dan te weinig vloeistof in he? - Aircopomp waarin de plaatjes versleten zijn, door tijdje droog draaien zou dit kunnen hebben ze mij wijs gemaakt nadat dit bij mijn WJ gebeurd was. - Lekkage in de slang die langs je schutbord loopt. Bij mij was deze slang compleet doorgesleten doordat de brandstof leiding hierop lag. Tikkie rook kan geen kwaat vermoet ik, maar ik kan er niet helemaal over uit daar ik een ander diesel blok heb als jij. Bonk bij de motor zou inderdaad de aircopomp kunnen zijn, want deze wordt ook aangedreven door de riem, misschien Pullie niet goed meer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 pullie heft hand gebroken jah..... damn.....geef ik weer het slechte voorbeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pijk Geplaatst August 22, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 22, 2006 ok top! ik zal de aircovloeistof eens na laten kijken. Ben zojuist bij de Jeep garage in Uithoorn geweest. De monteur daar heeft wat vloeistof op de motor gespoten en opeens begint de motor heftig te tikken. Volgens hem te wijten aan een lekkende pakking van het spruitstuk (inlaat)... ik hoop maar dat dit het is, want hij rookt inmiddels niet meer een beetje... en het verbruik is ongeveer 15 ltr / 100 km bij 80 km per uur.. al met al een gave bak, wat een slee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pijk Geplaatst August 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 Is die bonk in de motor of voor de motor, dus bij de vent. ?Doe tie dit altijd, of af en toe (lijkt wel of ie aanslaat?) Aalsmeer - voorthuizen , dit wordt Amersfoort voor de garage Ga nog eens commissie vragen aan Erwin Dat bonken diet ie altijd, volgens de monteur gisteren mogelijk een lekkende pakking van het spruitstuk (inlaat). Op mij komt het in eerste instantie wat vreemd over, want wat valt er nu te bonken aan een gaatje in de pakking. Misschien als daardoor de verbranding onregelmatig loopt is dat het probleem?? Blijft spannend, ik heb de Jaap for the fun of it gekocht, maar als het nu een 'spaarpotleger' wordt ben ik er minder blij mee... wel w'll see.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pijk Geplaatst August 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 Oke, de garage is eruit. In eerste instantie moet de paking van hets pruitstuk vervangen worden, de brandstof pomp moet worden afgesteld en de verstuivers moeten door een extern revisiebedrijf gestest worden. kosten hiervan 1098,- inclusief.. Dan is er nog een kans dat er een ander probleem in de motor zit, maar dat kan men alleen constateren als de bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd. Met andere woorden, het is nog geen garantie op verbetering.. De recall gaat me 600,- incl kosten voor remklauwen, blokken en schijven.. is dat reeel?? Hoor graag wat jullie ervan denken. mvg, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 poe vin ut pittig beide bedragen bdw, die recal kan beter een WJ-rijder beantwoorden. welke dealer is dat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacques1966 Geplaatst August 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 Oke, de garage is eruit.In eerste instantie moet de paking van hets pruitstuk vervangen worden, de brandstof pomp moet worden afgesteld en de verstuivers moeten door een extern revisiebedrijf gestest worden. kosten hiervan 1098,- inclusief.. Dan is er nog een kans dat er een ander probleem in de motor zit, maar dat kan men alleen constateren als de bovenstaande werkzaamheden worden uitgevoerd. Met andere woorden, het is nog geen garantie op verbetering.. De recall gaat me 600,- incl kosten voor remklauwen, blokken en schijven.. is dat reeel?? Hoor graag wat jullie ervan denken. mvg, Marco Toevallig ergens gekocht in, laat ik het maar ruim nemen, de omgeving van apeldoorn? Heb nl. ooit uit die omgeving een "probleemauto"ter inruil aangeboden gekregen Vind de prijzen in ieder geval griezelig hoog voor een auto die je pas gekocht hebt, waarschijnlijk zonder bovag garantie gekocht? Ik rijd zelf nu ca 3 maanden en ongeveer 4000 km een 2.7CRD, kom zelf uit het garage gebeuren en heb helemaal niets aan mijn auto gehad, ik word dus een beetje verdrietig van jouw verhaal met een 3.1VM diesel. Jacques Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pijk Geplaatst August 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 Toevallig ergens gekocht in, laat ik het maar ruim nemen, de omgeving van apeldoorn?Heb nl. ooit uit die omgeving een "probleemauto"ter inruil aangeboden gekregen Vind de prijzen in ieder geval griezelig hoog voor een auto die je pas gekocht hebt, waarschijnlijk zonder bovag garantie gekocht? Ik rijd zelf nu ca 3 maanden en ongeveer 4000 km een 2.7CRD, kom zelf uit het garage gebeuren en heb helemaal niets aan mijn auto gehad, ik word dus een beetje verdrietig van jouw verhaal met een 3.1VM diesel. Jacques JA Jacques dat verdrietige heb ik er nou ook van. ik heb dan wel bij de aanschaf rekening gehouden met wat extra kosten, maar dit voelt meer als een hele hoop kosten. Afijn ik heb er inderdaad geen garantie bij gekregen en terug gaan is geen optie. Wat mij nu nog rest is een garage zoeken die naar eer en geweten een eerlijk oordeel en een eerlijk tarief neerlegt om dit probleemkind weer een beetje in het gareel te krijgen. Dus als je uit de garagewereld komt dan kun je me misschien wat helpen?? Overigens hoor ik veel verschillende diagnoses, van kapotte klepstoters, cilinderkoppen, andrijfassen aantoe... daar kan ik natuurlijk geen pijl op trekken. De komende tijd, als je een rokende cherokee ziet rijden, zwaai dan even naar me ;-) poe vin ut pittig beide bedragen bdw, die recal kan beter een WJ-rijder beantwoorden.welke dealer is dat? dealer is: Chrysler Jeep Amstelland Wiegerbruinlaan 73 1422 CB Uithoorn Telefoon: 0297 513030 Fax: 0297 513039 En als het goedkoper kan bij een jeepspecialist ofzo dan hoor ik dat graag, zeker als er hier mensen zijn die goeie ervaringen hebben.... Mag ik met die rook wel mee naar een off-the-road feestje??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 hhmm.....doe jeeped een een pm, hij zit hier op forum en in rotjeknor en anders mss euh euh maasbach http://www.maasbach4x4.nl/ bdw zou wel makelijk zijn wat andere wj rijders voor die recal betaald hebben, is eigenlijk geen recall als je er voor moet betalen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pijk Geplaatst August 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 hhmm.....doe jeeped een een pm, hij zit hier op forum en in rotjeknoren anders mss euh euh maasbach http://www.maasbach4x4.nl/ bdw zou wel makelijk zijn wat andere wj rijders voor die recal betaald hebben, is eigenlijk geen recall als je er voor moet betalen maasbach gesproken, doet geen diesel. maar hij heeft me wel doorverwezen en ik heb een goed/leuk gesprek met hem gehad. komen over als liefhebbers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2006 en dan heb je nog B&S in tiel, waneer ze bij de dealer er niet uit komen of vragen hebben bellen ze hun Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacques1966 Geplaatst August 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 24, 2006 en dan heb je nog B&S in tiel, waneer ze bij de dealer er niet uit komen of vragen hebben bellen ze hun B&S in Tiel is helemaal top op benzine motoren, diesels weet ik niet. We hebben een keer een Wrangler 4.0iHO gehad die wij en de dealers in de buurt niet correct lopend kregen, 2 uurtjes in Tiel en lopen als een nieuwe! Vorige week hadden ze het druk ivm met vakanties, maar een belletje omtrent jouw diesel is natuurlijk snel gepleegd. Succes, Jacques Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ape Geplaatst August 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2006 Hoi Pijk, Sorry voor de late reactie, maar ik zat ff 4 dagen in Tokyo. De kosten voor de ombouw van de voorremmen was € 350,- . Daarvoor kreeg ik 2 nieuwe schijven en 2 Akebono remklauwen met nieuwe blokken. Het arbeidsloon heeft de dealer voor zijn rekening genomen. De nieuwe remklauwen zijn goed te herkennen omdat ze zilver van kleur zijn terwijl de oude Teves-klauwen zwart zijn. Was ongeveer een uurtje werk. Sindsdien (ruim half jaar) geen enkele trilling meer. Succes, Ape P.s. Mijn dealer is trouwens Tenback Doetinchem, een wel bekende (tevens sponsor) van de JeepClup NL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 26, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2006 hier dat klinkt al stuk beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Armani607 Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Hoi, Is het de turbo inlaat voor de motor? Bedoel je dat met het spruitstuk? Inderdaad hij bonkt minder als hij hier niet oplekt! Dit heb ik namelijk! Moet daar de pakking vervangen. Weet echter niet of dit ook spruitstuk wordt genoemd? Mocht dit de inlaat zijn, dan kan je het ook zelf. De rest over de verstuivers en pomp vind ik vreemd..... Wordt dit niet door de computer gestuurd? De mijne lekte op het spruitstuk waar de turbo slang op de motor zit. Toen we dit hadden verholpen liep hij mooier en regelmatiger. Enfin...... welke inlaat bedoel je...ik ben ook niet de technische hier... maar heb wel een VM TD, die in iedergeval minder problemen geven dan de eerste versie CRD.... En de enige inlaat in de motor is de turbo... Wacht even met de remmen..... Eerst moet de motor goed lopen... en roken doet de mijne ook in het begin. Pas nadat ik grote stukken had gereden werd het veel minder. Ook een tip is om even zo'n flesje van wijms of zoiets heet te kopen om je injectoren te reinigen. Doe ik altijd erbij de dag voor dat ik opvakantie ga. Ik hoor het wel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.