sunchaser Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Hallo, Kan mij iemand uitleggen waarom ik getik hoor in de motorblok als de motor stationair draai. Als ik wat gas geeft hou het op. En de 2e vraag is: is het normaal als de auto water is de tempratuur tussen de 90 en de 100 graden staat. Als ik op de snelweg boven de 100 km stijg de tempratuur net boven de 100 graden. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen ik ga over een maand richting zuid Spanje met de auto en wil niet voor verrasing komente staan. Dus helppppppppppppppppppppp Alvast bedankt mensen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wrangler89 Geplaatst October 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2006 Eh ja......wat voor getik? Hard getik , zacht getik , nokkelend getik , etc. En , niet minder belangrijk , waar getik? In de kop , onderin het blok , voor , achter , regelmatig met het toerental meelopend getik? Je ziet , Jeeps kunnen nogal tikken . Wat die temperatuur aangaat , die is wel wat aan de hoge kant ja. Mijn 4,2 is altijd tussen de 80 en de 90 , onder elke omstandigheid. Hogere temp kan veroorzaakt worden door de thermostaat , de pomp (maar dan houdt die er straks wel mee op) , een dichtgeslibde radiateur en zelfs een lekke kop(pakking). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laurent Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 die temperatuur wat aan de hoge kant heb ik met mijn YJ 2.5 ook hoor. die schommelt constant tussen de 90 en 100 en soms gaat ie er zelfs iets over. thermostaat al gechecked? wat dat getik betreft, ik wil je nou niet wanhopig maken. maar mijn YJ tikte vorig jaar ook stationair en de temperatuur klom te ver boven de 100. de oorzaak: kras in de 4de cilinderwand en blok naar de vaantjes... maar er zijn zeker nog veel meer oorzaken die getik maken. veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler 92 Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 die temperatuur wat aan de hoge kant heb ik met mijn YJ 2.5 ook hoor. die schommelt constant tussen de 90 en 100 en soms gaat ie er zelfs iets over.thermostaat al gechecked? wat dat getik betreft, ik wil je nou niet wanhopig maken. maar mijn YJ tikte vorig jaar ook stationair en de temperatuur klom te ver boven de 100. de oorzaak: kras in de 4de cilinderwand en blok naar de vaantjes... maar er zijn zeker nog veel meer oorzaken die getik maken. veel succes Ook mijn motor tikt de eerste tijd na het starten en de temperatuur loopt ook wat op ( normaal tegen de 100 en als ik op de snelweg zit gaat hij nog wat hoger... .) Ga zelf ook maar eens wat navragen of het kwaad kan en of dat de meters misschien niet zo gek nauwkeurig zijn....hoor graag als jij wat verder gekomen bent met info. Groeten ad ( wrangler 92) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 Ook ik heb een TIK.....nou ja MIJN WRANGLER DAN..... Ben hiermee naar een revisie bedrijf geweest, en deze konmij niet precies vertellen wat dat tikken nu was. Nu zijn er zoals je leest verschillende TIKKEN, als je een scherpe tik hoort boven in de motor dan is dat bijna altijd een stoter, deze kan je helaas alleen vervangen door de cilinder kop te demonteren, opzich is dit allemaal wel te doen.. Kosten van de stoters 6,90 ex btw pst stoterstangen 3,20 ex btw pst koppakkingset 51,75 ex btw eventueel kop vlakken 35,00 ex btw Ik heb bij mijn motor ook de tuimelaars vervangen en de kosten hiervan zijn 60,75 ex btw en de kleppen en zetels laten slijpen en nieuwe sailtjes laten plaatsen kosten hiervan waren 350,00 incl vlakken. Nadat ik dit allemaal had vervangen zat er nog een geTIK in de motor (als deze warm is) een soort diesel geluidje Heb ik ook maar even de drijfstang lagers vervangen, maar dat lag daar niet aan,....helaas weg 33,00 ex btw voor de lagerschalen en 30,00 ex voor de carter pakking. Nu is het zeer waarschijnlijk een kantelende zuiger (of meer) en omdat ook nog eens te gaan vervangen....heb ik gekeken naar een ruilmotor, deze kost ongeveer 1750,= ex kompleet blok en 1350,= ex zonder cilinder kop. Omdat de wrangler nog goed rijdt word de motor ongeveer volgend jaar mei vervangen... ps hab bij Hans Bastings een motor gezien en deze gekocht (1000,=) maar toen hij hem kwam brengen was het een andere motor (en veel ouder), gelukkig had ik nog geen betaling gedaan en kon hij (onder wat gemopper) de motor weer opladen en weer naar Valkenburg rijden, dus kijk uit met H.BASTINGS!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nitro71 Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 ps hab bij Hans Bastings een motor gezien en deze gekocht (1000,=) maar toen hij hem kwam brengen was het een andere motor (en veel ouder), gelukkig had ik nog geen betaling gedaan en kon hij (onder wat gemopper) de motor weer opladen en weer naar Valkenburg rijden, dus kijk uit met H.BASTINGS!!! Bij mij vroeg hij 35 euro voor een tweedehands contactslot. Even later kwam ik er achter dat een nieuwe minder kost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst October 9, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2006 mmmm, en ik maar denken dat ik de enige was met die tdi tik. Ik heb trouwens wel een ander onderblok gekocht bij m'neer Bastings (ik werd getikt van dat getik) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst October 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2006 mmmm, en ik maar denken dat ik de enige was met die tdi tik. Ik heb trouwens wel een ander onderblok gekocht bij m'neer Bastings (ik werd getikt van dat getik) ik ga mijn blok kopen bij B&S, dit zijn motoren die in nederland zijn gereviseerd en met originele onderdelen..... Tja wat is wijsheid... Heb een achteras gekocht bij H.Bastings en deze as kwam volgens hem onder een wrangler van 1996 vandaan en was in perfecte staat 50 dkm gedraaid....., 350,00 euri's, Deze as werd gebracht in mooi zwart plastic en na dit te hebben verwijderd bleek het een as te zijn uit 1987 met een kapot wiellagen en een diffhuis wat kappot was....hmmm nee die Bastings...kan ik wel schieten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst October 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2006 ik ga mijn blok kopen bij B&S, dit zijn motoren die in nederland zijn gereviseerd en met originele onderdelen..... Tja wat is wijsheid... Heb een achteras gekocht bij H.Bastings en deze as kwam volgens hem onder een wrangler van 1996 vandaan en was in perfecte staat 50 dkm gedraaid....., 350,00 euri's, Deze as werd gebracht in mooi zwart plastic en na dit te hebben verwijderd bleek het een as te zijn uit 1987 met een kapot wiellagen en een diffhuis wat kappot was....hmmm nee die Bastings...kan ik wel schieten heb een keer ruiten sproeiers en zijlampen en ruiten sproeier reservaar enz enz div kleine dingen besteld bij h.bastings en alles was kapot of geschurt of in kompleet hij heeft wel alles liggen en het word gebracht met dhl je hoeft er zelf niet voor weg maar er komt weinig goeds van daan volgens mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.