Spring naar bijdragen

maasvlakte en modder...


wrangler 92
 Share

Recommended Posts

rolleyes.gif

neuh..maar de volgende keer iets moeilijkers pakken. Een GC of zo. tongue.gif

Ik had ook nog een Landrover te pakken die zich had vast "gewipt" boven op de beruchte harde berg......geen voor of achter aandrijving meer aangezien de jongedame geen vaste grond meer onder de voeten had..... rolleyes.gif . Heb er een foto van geplaatst bij het forum 1 oktober maasvlakte..... ( en verder heb ik die Nekaf nog geprobeerd van een tijdje geleden **zie forum nekaf in de modder**....dacht dat ik wel genoeg reddingswerk gedaan had voor de komende tijd wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Was me niet eens opgevallen, maar nu zag ik het ook, ja! ohmy.gif

Als dat echt zo is, dan kun je dat voortaan maar beter niet meer doen.... ph34r.gif

Euhhhh, ik buk altijd over mijn stuur als ik dit soort dingen doe........geintje.

Ik heb ze door het oog met elkaar verbonden ( waren twee stevige stroppen met een oog er aan ) en dan een goede steek er op,. rolleyes.gif ...is steviger dan standaard een oog en we moesten een stuk moeras overbruggen anders had ik er net zo hard vast gestaan.......( de knoop krijg je er ook bijna niet meer uit na het lostrekken...) Trouwens , dat gele ding voorop is voor nood ook te gebruiken en die kan dan 20 ton aan voor het breekt.......( gaat niet lukken om die kapot te krijgen met een 2,5 LTR ) maar die houdt ik liever een beetje schoon voor als we hem echt nodig hebben... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens , dat gele ding voorop is voor nood ook te gebruiken en die kan dan 20 ton aan voor het breekt.......( gaat niet lukken om die kapot te krijgen met een 2,5 LTR ) maar die houdt ik liever een beetje schoon voor als we hem echt nodig hebben... wink.gif

blink.gif Hoe weet je nu wanneer je die echt nodig hebt ?

Modder is vies spul... ! Als het zuigt, kan je van afstand de "trekkracht" niet zien.

Gebruik liever het goede materiaal om iemand te helpen, het hoeft maar 1 keer fout te gaan.

En als je spullen niet vies mag worden, kun je beter thuis blijven tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blink.gif Hoe weet je nu wanneer je die echt nodig hebt ?

Modder is vies spul... ! Als het zuigt, kan je van afstand de "trekkracht" niet zien.

Gebruik liever het goede materiaal om iemand te helpen, het hoeft maar 1 keer fout te gaan.

En als je spullen niet vies mag worden, kun je beter thuis blijven tongue.gif

Euhh, twee sjorbanden lijken me toch niet echt slecht ( zijn tot op deze datum nog steeds goedgekeurde stroppen en niet van die geraffelde die je veel ziet....) ondanks dat ze gekoppeld zijn, de verbinding kan niet over de knoop heen schieten dus risico is nul ( eerder dat er iets afbreekt aan de sleep...... wink.gif )

De gele strop is een scheepsstrop die van Nylon is ( stervensduur daarom ligt hij op slot blink.gif ) en beter niet om scherpe delen heen kan om beschadigen te voorkomen.....( als je de foto`s en filmpjes ziet van The Drifter zul je zien dat vuil worden niet mijn grootste nachtmerrie is.. biggrin.gif )

Zie trouwens niet anders dan aan elkaar gekoppelde stukken elastiek als medejeepers in het terrein zitten ..... unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan ook makkelijk als je maar een goeie knoop legt

wij hebben in sclayn wel een 3 stuks aanelkaar moeten knopen

en dan ook nog met een knoop die met 2 tellen weer los is ook!!!

PFOE,....... ohmy.gif gelukkig iemand die me niet voor gek verklaard, begon al aan mezelf te twijfelen wink.gif **anderen doen dat al jaren!!!**

Thanks ( ik zal voorzichtig doen. sad.gif ..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar sjorbanden zijn GEEN sleeplinten, statische kracht kunnen ze wel hebben maar bij iemand lostrekken komt er een stuk meer kracht vrij, je kan dan beter een keertje investeren in een goed elastisch sleeplint.

Klopt als een bus wink.gif , ik heb echter niet zoveel power aan boord unsure.gif ( en wordt gelukkig vaak overgeslagen als trekhulp aangezien de lieren ook getest moeten worden... wink.gif ) dus tot op heden gaat het goed.....,aangezien het niet druk was met bekenden die zondag was ik een aantal keren "de klos" ( kon ik me ook eens nuttig voelen rolleyes.gif ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...