Spring naar bijdragen

Tikken bij parkeren


Recommended Posts

Hoi,

Sinds kort heb ik bij het parkeren een tikkend geluid! De eerste keer dat het gebeurde was in een te kleine parkeer garage.

Nu heb ik het elke keer bij het in of uit parkeren wanneer ik het stuur op het uiterste hebt gedraaid.

Ook heb ik het gevoel dat tijdens het pakeeren de auto iets geremd wordt als ik het stuur op het uiterste heb.

Zijn dit de kruis koppelingen? Is het erg of is het nogmaal? Graag uitleg voor DUMMIES!

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banden tegen control armen... kan. Hangt er natuurlijk ook al vanaf of het helemaal standaard banden/velgen zijn of niet.

Maar zelf denk ik aan de visco... vooral vanwege dat remmen. Tikken zou dan de spanning zijn die zich opbouwt en ontlaad...

Even met een rustig gangetje krappe 8jes gaan rijden: Voel je de auto dan "bokken", is het waarschijnlijk de visco.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stuur eens volledig in, stap uit en kijk eens of je band de controlarm ( draagarm) raakt of kan raken...

Zoniet, laat een helper eens voorzichtig rijden zodat je het tikken hoort en kijk dan eens onder de auto en probeer de plaats van oorsprong van het geluid te lokaliseren. Kijk daarbij ook of het tikken op een bepaald punt in de wielomwenteling plaatsvind, of dat de frequentie hoger/lager is dan het wieltoerental.

Wanneer het op een vast punt ( vaste punten ) in een omwenteling zit, zijn de homokineten verdacht!

Let er ook even op, of alle wielmoeren goed vastzitten en doe hetzelfde bij de bouten van het wiellager. Ik kan me nog een veldsleutelklusje herinneren ( Beest ook, denk ik ) waarbij die bouten er met de vingers uitgedraaid konden worden! ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...