Spring naar bijdragen

Kan er sluiting in de achteruitrij schakelaar zitten??


Glenn
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Zit sinds ik de CJ-5 heb (mei) al met een probleem dat er een zekering af en toe uit knalt.

Toen ik hem kocht zat er een in van 25Amp deze zijn ondertussen op, daarna diverse waardes er in gehad.

Nu heb ik er een zekeringautomaat 6Amp met daar overheen een piepertje aangesloten op de zekering.

Dit om te controleren waneer hij er nu uit knalt.

Nu ben ik er dus achter dat het alleen gebeurt als ik hem in de achteruit zet, maar dit gebeurt niet altijd.

Soms kan ik dagen rijden, en gebeurt er niks en soms een paar keer op een dag.

Kan ook meteen de zekering er weer in drukken en dan blijft hij er in, ook al zet ik hem daarna nog 30x in de achteruit.

De bedrading van voor naar achter nagelopen opnieuw vastgezet, lampen vervangen.....helaas niks geholpen.

Heb dus voordat de zekeringautomaat met pieper er in zat ook gewoon dagen rondgereden met kapotte zekering en alles werkt behalve de achteruitrijlampen.

Als eenige verdachte blijft de achteruitrij schakelaar over, kan die inwendig sluiting maken met massa.????

Het is een T176 4bak.

Iemand ervaring mee ????? sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud ( Dutch Rebel) heeft dat ook gehad met zn Wrangler duurde lang eer men daar bij B&S achter was gekomen

Zat ook probleem in de schakelaar voor achterruit.

Ik heb zelf probleem gehad dat mn meters op dashboard uitvielen en na lang zoeken de zekering gevonden en vernieuwd ging poosje goed tot ik zag dat mn laadstroom meter hard terug liep als ik em in zn achteruit schakelde.

Dus daar zat sluiting Ook met lieren gedonder als ik em in zn achteruit zette.

Bleek bij mij dat met het monteren van een trekhaak stopcontact de achteruitrijverlichtingsdraad werd aangezien voor een massa. Draad los en goede massa gemaakt en het was verholpen.

sukses met zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scakelaar kan intern heel goed sluiting maken. Maar let ook even op de bedrading van de bak naar het schutbord! Als die ergens doorgeschuurd is, kun je ook problemen krijgen. En omdat het maar af en toe gebeurd, denk ik zelf toch eerder aan zoiets dan aan de schakelaar! Maar het kan dus best die schakelaar zijn, ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jup.. dat kan

Maar dan moet 'ie wel net op dat moment in de fout gaan.... En als het maar soms voorkomt, is dat toch lastig hoor. In ieder geval moet je dus meten zodra je 'm in de achteruit schakelt en de zekering klap eruit. En dan niet meer in vrij zetten, maar laten staan die pook!! Gewoon contact af en meten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is alleen dat er nikt te meten valt als er geen sluiting is.

Zoals ik al zij vandaag aan het toeren geweest niks, morgen kan weer anders zijn.....

Het leuke is ook als hij er uit vliegt en het piepertje piept....kan ik de zekering er zo weer indrukken en is er niks aan de hand.

Fototjes van de homemade Jeepsluitingdetector.

dsc03119le2.jpg

Het bestaat dus eigenlijk uit een zekeringautomaat 6A in dit geval daar overheen een bruggelijkrichter want het piepertje is + en - gevoelig en maakt het niet uit hoe je de draden in de zekeringhouder steekt.

Heb er nog twee ledjes bij gemaakt dat je kan aflezen an welke draad nu de plus staat.

De minkant van de leds op de min van de gelijkrichter anders klopt je uitlezing niet.

Simpel en scheelt een hoop zekeringen als je op zoek bent naar je sluiting.

Het geheel in een kastje en een beetje kit hier en daar om het schockproef te maken.

dsc03121rn2.jpg

dsc03123vm5.jpg

Hij is te leen zodra ik er mee klaar ben.....

Groeten Glenn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja ja weet het gil ook luidkeels Yessss , maar dan druk ik de zekering in en is er weer niks aan de hand...

Zelfs tijdens het rijden ...achteruit in dit geval...

Ben bang dat het toch de schakelaar is en zo niet dan wordt de mijn knutselwerk een standaard jeep uitrusting....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...