Spring naar bijdragen

YJ Lift


Remcog
 Share

Recommended Posts

Hoi Forum,

Mijn leafspring achter heeft een blad dat gebroken is. Ik zit nu te denken aan een lift kit omdat een set springs duurder uitkomt in vergelijking met een lift kit. Ik wilde deze meenemen uit de US maar heb dat niet gedaan.

Heeft iemand ervaring met het bestellen van een lift kit vanuit de US met name de tax die je moet betalen. Op hoeveel extra eurotjes moet ik rekenen als ik er eentje bij 4wd bestel. Ik laat ze dan naar Nederland verstuuren en haal ze daar dan op. Als ik ze hier in Portugal bestel ben ik een vermogen aan tax kwijt.

Andere hints zijn van harte welkom.

Bedankt

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dezperado,

Ben ik dan duurder of goedkoper uit als ik de kit in NL bestel. Bij 4wd kost een 2 en een halve inch kit op 562 USD.

Groetjes en bedankt voor je antwoord.

Remco

Jeepers. Kan iemand mij vertellen waar ik in Nederland qua btw of extra kosten op moet rekenen als ik een lift kit bij 4wd bestel. Moedertje ontvangt hem en ik haal hem dan een keertje op.

Groet.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoi Forum,

Mijn leafspring achter heeft een blad dat gebroken is. Ik zit nu te denken aan een lift kit omdat een set springs duurder uitkomt in vergelijking met een lift kit. Ik wilde deze meenemen uit de US maar heb dat niet gedaan.

Heeft iemand ervaring met het bestellen van een lift kit vanuit de US met name de tax die je moet betalen. Op hoeveel extra eurotjes moet ik rekenen als ik er eentje bij 4wd bestel. Ik laat ze dan naar Nederland verstuuren en haal ze daar dan op. Als ik ze hier in Portugal bestel ben ik een vermogen aan tax kwijt.

Andere hints zijn van harte welkom.

Bedankt

Remco

Hallo,

De TAX is niet het probleem. Wat het duur maakt is het verschepen van het pakket. Als je een bladverenpakket uit de states laat komen wordt het duur. Het pakket is redelijk groot en zwaar.

Ik heb eens een nieuwe exhaust manifold laten overkomen.... Had dat bij nader inzien beter gelaten, want het was uiteindelijk nog duurder dan hier in Nederland. De handelar in Nederland koopt heel veel tegelijk om daarmee de vrachtkosten te reduceren. De verkoopprijzen zijn dan nog steeds het dubbele van de prijzen in de US, maar uiteindelijk waarschijnlijk nog steeds goedkoper dan een groot en zwaar pakket zelf te importeren.

Voordeel: TNT of UPS levert ut aan de huisdeur af. Verzendkostenrekening van UPS of TNT krijg je naderhand in de bus.... en dan is ut schrikken geblazen!

Maar ja, ut is ut proberen waard... Ikzelf moet ook op zoek naar een nieuw verenpakket en schokdempers.

groetjes

rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bv bij 4WD.com besteld krijg je vooraf te horen wat de verzendkosten zijn. En die vallen reuze mee! Heb het vermoeden dat zij goeie afspraken hebben met UPS.

Rekenvoorbeeldje:

Stel hetgeen je besteld kost 200 dollar.

Stel verzenden kost 50 dollar.

Zit je totaal op 250 dollar

Dat doe je tegen de huidige wisselkoers (gwk.nl)

Das op dit moment 183.29 euro.

Dát bedrag vermenigvuldig je met 1.24355 (4,5% invoerrechten en eroverheen nog 19% btw)

Dus kom je in totaal op 183,29 x 1.24355 = 227,93 EUR

Dat bedrag is dus incl verzenden, invoerrechten en btw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Administrator,

Ik heb de hele muts zooi er onder laten monteren. Deze mag wat mijn betrefd dicht. Jeep is weer tip top. Het weer in Portugal aleen niet.

Als je bv bij 4WD.com besteld krijg je vooraf te horen wat de verzendkosten zijn. En die vallen reuze mee! Heb het vermoeden dat zij goeie afspraken hebben met UPS.

Rekenvoorbeeldje:

Stel hetgeen je besteld kost 200 dollar.

Stel verzenden kost 50 dollar.

Zit je totaal op 250 dollar

Dat doe je tegen de huidige wisselkoers (gwk.nl)

Das op dit moment 183.29 euro.

Dát bedrag vermenigvuldig je met 1.24355 (4,5% invoerrechten en eroverheen nog 19% btw)

Dus kom je in totaal op 183,29 x 1.24355 = 227,93 EUR

Dat bedrag is dus incl verzenden, invoerrechten en btw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...