Spring naar bijdragen

Waterdamp uit ventilatieroosters


Recommended Posts

Ik heb een Grand Cherokee (2000) 4.7 V8.

Ik hoor al geruime tijd het geluid van stromend water achter het dash-board

en soms een verschrikkelijke muffe "putlucht" uit het ventilatie systeem.

elke twee weken kan ik water bijvullen in het koelvloeistof reservoir.

als ik de verwarming aan zet lijkt het wel of ik in de sauna zit. Zo erg zelfs

dat 's morgens de ramen zo beslaan dat je niks meer ziet (best wel gevaarlijk).

Mag ik een beroep doen op de Jeep-club techneuten om mij eens uit te leggen wat

hier aan de hand kan zijn. Kan ik tenminste meepraten met de dealer als hij me van mijn

spaarcenten probeert af te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, nee, weet eigenlijk wel zeker, dat je kachelradiateur lek is.... sad.gif

De waargenomen geur zal ook wel "zoetig" zijn, nietwaar?

87wrangler & WranglerTj bedankt. Niks mis met den daerm !!

Sh****t (sorry boys....hoop dat de webmaster dit toestaat). Dat wordt dus dashboard slopen ! mad.gif

Ik heb mijn Dealer al zeker een jaar geleden opmerkzaam gemaakt op het feit dat het lijkt of de Westerschelde door m'n dashboard giert......."moest ik me maar geen zorgen over maken"......."kan geen kwaad"...???? sad.gif

Leuk detail is dat er vandaag een knakker van de garage belt om te vragen of ik nog tevreden ben over m'n aanschaf.

Over die V8 ...no worries.... maar heb hem wel proberen uit te leggen dat er nu meer dan een jaar na dato misschien meer kapot is dan wanneer ze er gelijk iets aan gedaan hadden. Moet volgende week woendag toch voor een APK tje. Zal alvast een bank gaan beroven. ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerst een deal proberen te sluiten met je eigen dealer hij 70% jij 30%

zeker omdat je het al eerder hebt aan gegeven, en dat viel waarschijnlijk in de garantie... geen coulance..... niet zomaar laten repareren...laat m maar een oferte maken.

en mooiste is dat je voor die tijd mss nog even een oferte laat maken bij een andere dealer..

want op 1 of andere manier zit er verschil in dealers...de 1 kan het stukken goedkoper dan de andere..heel raar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello jeepers,

Gisteren dus voor dat APK'tje geweest (nou zeg maar APK).

Rubberen hoezen gescheurd bij de voorwielen (400 euro?), unsure.gif

pitting in remleidingen (te diep voor APK norm) ....zal wel.... mad.gif

enne.......o ja.... die kachelradiateur.... blink.gif

1850 euri totaal !!! (heb bij de grote beurt in mei al 1800 eur achtergelaten) sad.gif

Heb Beest z'n advies in de strijd gegooid. Volle mep voor die kachel ???? dacht het niet! tongue.gif

Het voorstel van 70/30 ging er niet in. De onderhoudshistorie erbij gehaald en een hoop

geneuzel dat dit een uniek geval was. mad.gif

Ze willen heel de mik dan wel voor 1500 doen en geen kosten voor een leenauto gedurende 2 dagen.

Hij noemde zelf nog de optie om een pil in de radiateur te gooien maar deed het niet omdat ie niet

kon zien hoe groot het gat was ? Heb het dus zelf maar gedaan gisterenmiddag en .....rara....ik geloof rolleyes.gif

dat het euvel over is. Volgende vraag - als het gaatje dicht is door die pil en het probleem is over moet

ik dan alsnog de boel laten vervangen ? unsure.gif

Look forward to hearing from you !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een beetje handig bent dan kan je de hoezen zelf vervangen. Is voor beide hoezen als het meezit in totaal max. 4 a 5 uur werk. Hoesjes kosten niet meer dan 25-30 euro.

Heb bij tech-papers op dit forum een mooie "HOW TO" gemaakt voor dit klusje. Bekijk even of het te doen is voor je en anders wordt het 400 extra lappen.

Succes!

Oh en hier de link naar de "HOW TO"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lekker dan.....

volgens mij werkt zo'n pil tijdelijk? maar geen idee eigenlijk. zal iemand anders wel weten.

in geval van vervangen, zou ik het zelf doen, een weekend er voor uit trekken en gewoon beginnen, of naar een locale garage gaan met goedkoop uurloon, ben je allicht goedkoper uit

ja zelf doen hou je centen mee in de knip, tis nog leuk ook smile.gif maar je moet er wel "even" tijd voor hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in heb m'n instellingen al gewijzigd naar .....sleutelt nog niet....maar dat zal niet lang meer duren.

Al iets bekend hoe lang die pil kan blijven zitten ?

Enne....ik heb een fotootje va een mooie Jeep bij m'n persoonlijk profiel

gevonden maar hoe komt in 't forum op het scherm ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in heb m'n instellingen al gewijzigd naar .....sleutelt nog niet....maar dat zal niet lang meer duren.

Al iets bekend hoe lang die pil kan blijven zitten ?

Enne....ik heb een fotootje va een mooie Jeep bij m'n persoonlijk profiel

gevonden maar hoe komt in 't forum op het scherm ?

l17785.jpg

Zo bedoel je?? tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...