Spring naar bijdragen

softtop ook in winter?


djeepie
 Share

Recommended Posts

Ben benieuwd of er ook forummers zijn die s' winters ook met softtop rijden? Is dat te doen, en is het niet slecht voor de softtop als het vriest bijvoorbeeld? Is het warm genoeg? Wij hebben nu dan een hardtop er op zitten, maar vinden het eigenlijk maar een onhandig ding en loeizwaar. We hebben niet veel ruimte om de hardtop neer te zetten, en om em nou de hele zomer in de tuin te zetten dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel Jeepers die hem weg gedaan hebben om de zelfde reden.

Een Wrangler is gewoon mooier met softtop. Ja hij zal wat minder lang meegaan en van de winter duurt het wat langer eer hij van binnen warm is maar de kachel van een wrangler is er voor gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn veel Jeepers die hem weg gedaan hebben om de zelfde reden.

Een Wrangler is gewoon mooier met softtop. Ja hij zal wat minder lang meegaan en van de winter duurt het wat langer eer hij van binnen warm is maar de kachel van een wrangler is er voor gemaakt.

vind het ook mooier met softtop ja cool.gif toch maar verkopen die hardtop, en een softtop aanschaffen smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De temperatuuren/of tocht is het problem niet: prima kachel!!! En als je Jeep binnenslaapt, is het ook wel te doen. De hoeveelheid vocht in de auto blijft dan ook laag en de ruiten blijven wat soepeler. Zeker bij gebruik als 2e auto is er dan (bijna) geen reden voor een hardtop.

Staat je Jeep echter buiten, in weer en wind, dan adviseer ik toch de hardtop! Alleen al voor het behoud van de softtop, want die is in de winter veel vaker vochtig en, ook niet fijn, bij het openen en sluiten van de achterflap krijgt de door de kou stuggere achterruit het er flink van langs!

Succes bij je beslissing!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd ook het gehele jaar met Softtop...bevalt uitstekend. idd het achteruitje kan wat stijf worden.

Ook s'winters met krabben minder last....binnen temperatuur is s'nachts vrijwel gelijk aan buitentemp. Dus minder kans op vocht dat condenseert/bevriest op de ruit. Als iedereen een dikke laag erop heeft staan hoef ik alleen maar een dun laagje te krabben.. laugh.gif

Staat het hele jaar buiten met de softop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

softtop is heel bedrag met buizen en stangen nieuw maar als je de hardware eenmaal hebt en je alleen een top nodig hebt staan regelmatig te koop voor

eur 150-200 gebruikt dus alsie 5 jaar meegaat 36 eur per jaar

Een nieuwe gaat 10 jaar mee als je hem met zorg behandeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, hoe moet ik hem behandelen?

Die van ons is zwart en 10 jaar oud en behoorlijk vaal geworden.

Grtzzz

Petra

niet wassen met warm water

niet vochtig erafhalen

ramen niet met draaiende bewegingen schoonmaken maar van boven naar beneden of van links naar rechts

niet in wasserette vloeibare was erop

schoonhouden vogelpoep gelijk verwijderen

ramen oprollen in een oud laken als je zonder rijd

Ik spuit em ook af met warm sopje met hogedruk spuit maar goed is het niet.

De materialen worden steeds beter sailcloth bv verkleurd nauwelijks

Verschillende bestop reinigers te koop en ook om de ramen te ontkrassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...