corfu Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 ik heb 2 weken geleden, voor het eerst overigens en sindsdien ook nooit meer, een zgn terugslag/ waterslag tijdens het starten gehad. nu heb ik net 1300km gereden met volle bepakking en zodoende viel het mij pas op toen ik de auto weer leeghad: ik heb bijna geen power meer. de auto staat op 31-ers maar desondanks kom ik nog amper boven de 130km/u uit. dit is dan 'planken' en hij schakeld dan maximaal terug. nu denk ik zelf aan een koppakking maar aan de andere kant loopt de motor stationair zeer mooi en rustig, wel is er bij vraag naar power een soort van zuigend/ blazend geluid te horen in de auto en de auto start slecht. heeft iemand suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 hoe zit het met de koeling? als de pakking lek is dan koelt hij niet of slecht ander optie is dat je onsteking niet in orde is kijk die ens na of hij goed vonkt.als dat niet het geval is dan gaat de motor inhouden zeg maar .anders heft iemandop de forum nog meer ideeen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 wel is er bij vraag naar power een soort van zuigend/ blazend geluid te horen in de auto en de auto start slecht.heeft iemand suggesties? Inlaatspruitstuk lek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 23, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 hoe zit het met de koeling?als de pakking lek is dan koelt hij niet of slecht ander optie is dat je onsteking niet in orde is kijk die ens na of hij goed vonkt.als dat niet het geval is dan gaat de motor inhouden zeg maar .anders heft iemandop de forum nog meer ideeen koeling gaat goed zelfzs bij 40 gr in de bergen op 31 -ers wel is het zo dat soms in ineens de tank leeg is maar dat duurd soms kort en soms gaat het lang goed maar hij moet soms ook echt hard werken. wat betreft de ontsteking ; bij alle toeren loopt ie super en nooit onregelmatig of wat dan ook. hij haalt ook de maximale toeren maar de kracht is weg om te accelereren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 Zou het aan de automaat kunnen liggen, te weing olie in de koppelomvormer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 23, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2006 luchtfilter vol stof ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 thanks jongens, ga het nu even checken en hoop dat het iets simpels is. yury Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 krijg net te horen dat er een gat in mijn uitlaat spruitstuk zit, en dit zou ook het gevoelde verlies aan vermogen (kunnen) verklaren. Klopt dit. olie niveau voor de bak is ok dus zal de koppelomvormer dan wel niet zijn. lucht filter is ook in orde dus hopen nu maar dat het idd het spruitstuk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 krijg net te horen dat er een gat in mijn uitlaat spruitstuk zit, en dit zou ook het gevoelde verlies aan vermogen (kunnen) verklaren. Klopt dit.olie niveau voor de bak is ok dus zal de koppelomvormer dan wel niet zijn. lucht filter is ook in orde dus hopen nu maar dat het idd het spruitstuk is. Kijk eens een paar postjes hierboven, die van JeePee. ..denk wel dat er een puzzelstukje op z'n plaats zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Kijk eens een paar postjes hierboven, die van JeePee. ..denk wel dat er een puzzelstukje op z'n plaats zit. lijkt idd de goede richting te zijn maar volgens de garage maakt een lek inlaat spruitstuk geen vermogens verlies, een uitlaatspruitstuk wel, zijn jullie het daarmee eens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst October 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Ja, een uitlaatspruitstuk geeft ook wat vermogens verlies. (ik merk het ook) Maar ik weet niet of dat zo'n groot verschil geeft... ik rij nooit zo hard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst October 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Je uitlaatstuk heeft welgedelijk veel invloed op je vermogen. Indien je geen goede spoeling meer hebt van je cilinders, dan gaan er nog teveel slechte uitlaatgassen in je cilinder blijven hangen wat de kwaliteit van je mengsel danig achteruit doet gaan. En dit kan dan resulteren in een slechte verbranding met vermogensverlies tot gevolg. Waarom steken mensen spagetti uitlaten? Deze hebben meestal het doel de uitlaatgassen beter af te voeren en later te laten samenkomen om zo een nog betere spoeling te krijgen en dit gaat resulteren in vermogenswinst. Om dan nog maar te zwijgen over de verkeerde waarde die je lambdasonde gaan toekrijgen, aangezien er een lek is met zuivere lucht die vermengd wordt met het uitlaatgas gaat de lambda sensor een verkeerde meting doen. Deze gaat dusdanig de injectoren sturen en zo al een verkeerde inspuiting doen waardoor het vermogensverlies nog eens extra wordt beïnvloed. Apart zijn bovenstaande punten meestal niet erg merkbaar, maar alles samen kan er inderdaad wel een grote vermogensverlies ontstaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Je uitlaatstuk heeft welgedelijk veel invloed op je vermogen.Indien je geen goede spoeling meer hebt van je cilinders, dan gaan er nog teveel slechte uitlaatgassen in je cilinder blijven hangen wat de kwaliteit van je mengsel danig achteruit doet gaan. En dit kan dan resulteren in een slechte verbranding met vermogensverlies tot gevolg. Waarom steken mensen spagetti uitlaten? Deze hebben meestal het doel de uitlaatgassen beter af te voeren en later te laten samenkomen om zo een nog betere spoeling te krijgen en dit gaat resulteren in vermogenswinst. Om dan nog maar te zwijgen over de verkeerde waarde die je lambdasonde gaan toekrijgen, aangezien er een lek is met zuivere lucht die vermengd wordt met het uitlaatgas gaat de lambda sensor een verkeerde meting doen. Deze gaat dusdanig de injectoren sturen en zo al een verkeerde inspuiting doen waardoor het vermogensverlies nog eens extra wordt beïnvloed. Apart zijn bovenstaande punten meestal niet erg merkbaar, maar alles samen kan er inderdaad wel een grote vermogensverlies ontstaan. poeh, dat is nog eens een fantastische en duidelijke uitleg. heb net een ander spruitstuk besteld en hoop dat het dan idd weer over is, al is het maar voor de apk. enorm bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 24, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Ik kan alleen dat "waterslag" er niet helemaal bij plaatsen... Ook het moeilijk starten kan ik niet helemaal rijmen met een gat in je spruitstuk... Overigens hoeft een defecte koppakking ook niet altijd te leiden tot koelwaterverlies of water in de olie. 't Is maar net waar 'ie doorslaat. Heb je het gat zelf gezien, trouwens?? Moet wel een heftig gat zijn, wil er zoveel vermogensverlies optreden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst October 24, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2006 Ik kan alleen dat "waterslag" er niet helemaal bij plaatsen... Ook het moeilijk starten kan ik niet helemaal rijmen met een gat in je spruitstuk...Overigens hoeft een defecte koppakking ook niet altijd te leiden tot koelwaterverlies of water in de olie. 't Is maar net waar 'ie doorslaat. Heb je het gat zelf gezien, trouwens?? Moet wel een heftig gat zijn, wil er zoveel vermogensverlies optreden... de combinatie van 31-ers en een afname van 10 of 20 procent aan vermogen is vooral te merken bij hogere snelheden waar de pk's natuurlijk een rol gaan spelen. bij het wegrijden is het verschil in accelleren alleen maar te voelen bij plankgas omdat ie niet zosnel meer is. de vermeende waterslag is vreemd maar is sindsdien ook niet meer voorgekomen. het moeilijke starten is relatief: een jaar geleden sloeg hij zeer snel aan, zeker voor zo'n oude 4ltr. nu gaat ie zeker 2 keer om voordat ie aanslaat maar hij loopt wel gelijk heel regelmatig en rustig (misschien eens een beurtje nodig!?) . wat betreft het waterverbruik; dit kan zoals gezegt lang goed gaan met geen verbruik en dan in eens is het tankje tot minimaal niveau gedaald. misschien heeft dit te maken met het feit dat de auto in de bergen steeds korte stukjes van 17 tot 25 km rijdt. dit met temperaturen die soms oplopen tot 45 graden maar bv s'avonds dalen tot 20. ( probeer ook maar ergens wat te verzinnen ) verder weet ik niet of het een 'groot' gat is dit zal ik wel zien als ie er af komt . wel kan je het bij vraag naar vermogen zeer goed horen( ook binnen) dat er een toenemend blazend/ zuigend geluid is wat sterk toeneemd bij een toenemende vraag naar power, stationair dus niet. ook ruikt het naar uitlaatgassen onder de kap bij draaiende moter. dit alles plus het aannemelijke verhaal van wrangler tj maakt het puzzeltje (hopelijk) wel compleet. anders moet het blok alsnog eruit en dat wil ik liefst zo lang mogelijk uitstellen. gr yury Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst October 25, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2006 Het moeilijk starten moet je zoeken in de ontstekingsdelen, als je de kabels, rotor en delcokap vervangen hebt, kan het nog altijd zijn dat je bobine het beste gehad heeft, dit is mijn inziens het belangrijkste onderdeel van je onsteking, hij zorgt voor de vonk en als deze al niet goed is mag de rest van het systeem goed zijn maar kan je er niets mee doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
corfu Geplaatst November 4, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 4, 2006 ok heb dus nu het spruitstuk gerepareerd, nwe pakking ed en de moter heeft weer wat extra kracht en hij loopt zeer mooi stil. heb gelijk de bougies, kabels , verdeel kap en rotor vervangen en zeker de bougies waren compleet op!!! het begint er weer wat op te lijken maar ik ben er nog niet. na de reparatie van spruitstuk sloeg ie weer als vanouds gelijk aan en loopt ie zeer stil.... te stil ik heb mijn achterste demper verwijderd en vervangen door een rechte pijp. dit gaf voor heen een geweldig geluid, het leek wel een viper maar dat geluid is nog steeds weg.en het lijkt ook wel of ie niet meer zo snel op toeren komt als weleer verder pakt ie ook nog steeds niet lekker door boven de 4000 rpm, iets wat ie wel altijd vol overgave deed... een lekke koppakking lijkt het voor als nog niet te zijn gelet op hoe de bougies er uit kwamen. verder waren de waardes bij de uitlaat gas meting ook binnen de norm co was een half... nu had de garage iets over compressie hebben jullie nog ideeen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.