Spring naar bijdragen

lange reis


sunchaser
 Share

Recommended Posts

Hallo wranglers,

Het is bijna zover aanstaande zaterdag vertrek ik richting Marokko met mijn wrangler.

Het is ongeveer 2300 km rijden, we zijn met 2 chaufeurs en willen het in 1 stuk rijden.

Mijn vraag is of het goed is voor de wrangler zolange stuk in 1 keer?. En wie heeft er ervaring met zolange rit?

Mocht er wat gebeuren je weet nooit, kan je er in het buitenland onderdelen krijgen?

Zelf heb ik een 2.5 uit 1991. Ik hoor wel jullie ervaring.

Alvast bedankt,

Sunchaser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn mijn Wrangler TJ ook 2.5 van hieruit rechtstreeks naar Marseille gereden.

Enkel gestopt om de +/- 300km voor te tanken en geen enkel probleem gehad.

Niet warmlopen, zelfs niet in de bergen.

Ik zou er wel voor zorgen dat je auto in super conditie is.

Hiermee bedoel ik: oliepeil checken, koelvloestofpeil controleren en zien dat het voldoende koelcapaciteit heeft,

automatische versnellingsbak controleren, tussenbak controleren, ruitwissersproeistof afvullen, luchtfilter proper.

Als dit allemaal in orde is zou ik niet veel schrik hebben.

Neem voor alle veiligheid een litertje motorolie en litertje koelvloeistof mee.

Heb mijn mijn Wrangler TJ ook 2.5 van hieruit rechtstreeks naar Marseille gereden.

Enkel gestopt om de +/- 300km voor te tanken en geen enkel probleem gehad.

Niet warmlopen, zelfs niet in de bergen.

Heb constante snelheid aangehouden van 100km per uur, deels omdat hij niet echt veel harder

kon maar vooral dan zit je niet in de zware belasting van je auto en ben je zelf ook iets ontspannender.

Ik zou er wel voor zorgen dat je auto in super conditie is.

Hiermee bedoel ik: oliepeil checken, koelvloestofpeil controleren en zien dat het voldoende koelcapaciteit heeft,

automatische versnellingsbak controleren, tussenbak controleren, ruitwissersproeistof afvullen, luchtfilter proper.

Als dit allemaal in orde is zou ik niet veel schrik hebben.

ZEKER DE BANDENSPANNING CONTROLEREN VOOR JE VERTREK, ZORG DAT DEZE RONDOM GELIJK IS!

Neem voor alle veiligheid een litertje motorolie en litertje koelvloeistof mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heel verstandig Kristof, alles dubbel checken....... laugh.giflaugh.gif

Drie dubbel checken lol. Ik heb ook een 2.5 1991. Ben van Munchen naar Lissabon gereden zonder problemen. (Die kwamen pas toen ik in Portugal bleef sad.gif )

Wel het bekende benzine probleem om de 500 km tanken hahahaha. Zorg dat je in Spanje lekker tankt is wat goedkoper dan in Frankrijk en Portugal.

Goede reis.

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...