Spring naar bijdragen

FF heel wat anders


jeeped
 Share

Recommended Posts

Even heel wat anders als Jeeps.

Zoals een aantal van jullie weten hebben we op het Jeepforum ook zeer zeker 1 zeevarende Jeeper,Nils of te wel Blue4,2.Op de onderstaande link kom je op de rederij waarbij Nils vaart.In het gastenboek kan je nog een leuk berichtje achterlaten,want als hij tijd en gelegenheid heeft leest hij deze berichten.

Nils vaart op dit moment op de Alcedo,naar zijn eigen zeggen een onderzeeboot.

http://www.dutchsailor.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat hij geen klachten heeft over het eten en de kwaliteit daarvan want de Alcedo is een klant van mij...

Heb ze weken geleden nog proviand gebracht in Antwerpen of in Zeebrugge...weet ik eigenlijk niet meer... unsure.gif

Of het moet natuurlijk een andere Alcedo zijn..er zijn er namelijk meerdere... dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo,

Belofte maakt schuld...dus ik zal toch effe een stukje schrijven! Ik wou het al eerder doen maar ik ben net een beetje vd schok bekomen..Welke schok zal u denken?!?! Tja van dit zeeschip! Haha het is allemaal effe wat anders als we gewend zijn op de rest van de Broere vloot. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is een lief scheepje hoor! Ach, er is geen controle kamer op de vloot die zoveel ramen(MET RUITENWISSERS!) heeft als deze Torpedo! Ook is er geen Schip op de vloot die 3 radars heeft of twee stuurautomaten(zee automaat en rivier automaat). ook het leidingsysteem is goed doordacht(kan menig scheepje nog een puntje aan zuigen!) En al die hand bediende afsluiters is ook overheen te komen...Je bent nog is een stukkie aan het lopen!(is goed voor het buikje:)) Alleen de accomodatie is een beetje schipperen, maar je moet er met z'n alle wat van maken!Maar goed! Op dit moment klettert de regen weer tegen de ramen van het stuurhuis annex Controle kamer! De herfst is weer in volle gang! Liggen een beetje tegen de kade aan te bonken door de wind, maar zolang we binnen liggen is het wel goed! Buiten wervelt de ene deperessie na de ander over. we zullen straks toch weer op weg moeten! We zijn het buikje aan het vullen met lading en zullen morgen vertrekken richting Gunnes. Hopen dat het weer ons gunstig gezind is! Als hier de wind op de kop staat is ze niet meer vooruit te branden, maar gelukkig zijn we hier wat makkelijker in het onderkennen dat we het niet altijd kunnen winnen vd de grote boze Zee!:) Gelukkig is Sinterklaas ook weer veilig door het Herfstweer heen gekomen met de Pakjesboot, hadden we toch wel een beetje zorgen om! Stel je voor wat er gebeurt was als de pakjesboot afgezopen was...Nou?!? :)Het moraal is hoog, want we hebben een goed kokkie aan boord en goed eten! Ook onze ploegje Filipijnse matrozen zijn dagelijks in een uitstekende stemming! Ook wordt er dagelijks nog een pijltje in het dartbord gegooid, helaas moet ik nog wel mijn meerdere onderkennen in de kapitein en de 1e machinist kan ik bijna hebben! But my day will come!!!Nog een dikke week en dan zal mijn aflosser zich weer aan boord vertonen!

Hoorde uit eerste hand dat er wat mensen van het Jeepforum/nl hadden geschreven op de Sailor Site...Ik kan het helaas niet lezen, maar ik begreep dat een van de forummers pas geleden ons nog voorzien heeft van vers eten! Zo zie je maar hoe klein de wereld is! Nog effe en dan zal ik me weer vertonen op het Jeepforum! En binnenkort maar weer is de modder in!

Dus voor alle mensen die alles willen weten van Jeeps kijk is op Jeepforum.nl!!!

Gegroet en tot later!

Nils Sandifort en uiteraard de rest van de bemanning!

Zo hier een berichtje van Blue4,2, en lees onderaan.Zelfs op zee is hij het forum aan het promoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben er weer!!!!

Toch weer eerder thuis dan verwacht! Meestal langer varen, maar deze keer korter!

Iedreen bedankt voor de stukjes op de Sailor Site.

O ja en Darkwolf: de biefstukjes waren fantastisch (velen malen beter dan kooyman) worshippy.gifworshippy.gifthumbsup.gif

Kan weer een maandje het Forum onveilig maken!

Tot zaterdag in Strijen, helaas nog niet verhoogd maar wel gereed voor een leuke middag in de modder..... thumbsup.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dit keer doen we anders,alles wat Nils(Blue4,2) me stuurt zet ik op het forum

Ha Ed,

Alles z'n gangetje daar? Niks weg gewaaid...Geen lingerie dit keer op de

parkeerplaats??? :rolleyes:

Zitten hier ten hoogte van de kanaal eilanden onderweg naar Antwerpen. Morgen

middag bij de loods. Staat nog een lekker stevig stukkie wind maar we hebben het

recht in de poeperd, dus dat is goed vol te houden!!! Voor de rest gaat alles

hier stuk...maar ja het is een oude dame he! Eerst het stoomsysteem(zie

sailorsite) Nou weer water in de bunkers...seperator die moeilijk doet. En

straks in Antwerpen ook nog een koppie, voering en zuigertje trekken. Cilinder 3

lekt een beetje door. Met de beroemde kapottjes test blies die niet eens op +

een carterdruk van 54 mm waterkolom...dus tel maar uit je som! Gelukkig werkt

aan dek alles wel nog aardig naar behoren! Van de week nog een metertje of 4

nieuwe brandblusleiding er tussen gezet, want deze was ook zo lek als een

mandje! Was alles geleverd voor dat ding...leiding in twee delen geflexed(anders

kregen we 'm er niet tussen) is de straub koppeling weer te groot om er 1 stuk

van te maken... Passende besteld bij de scheepsjood twee dagen wachten en

voila..spul er tussen gezet afpersen en een fontijn aan dek. Nou ja pasvlak van

de afsluiter flens niet zo best meer...maar goed ook die zijn nieuw besteld.

Zootje pakkingen er tussen en aantrekken die bende. Was typisch weer zo'n klusje

van ah...doen we effe!!! haha Bouten die al een jaar of 10 a 15 vastzitten gaan

ook zo klote los...en dan net niet met de flex er tussen kunnen komen haha!!!

Klote zooi! Nou ja ...klusje dat we effe in een ochtendje zouden doen werd 1,5

dag!!!lache.

Nou ja zal je verder niet vermoeien met wat hier allemaal gebeurd!

Heb ie de spullen voor de wagen al gehaald??? Half Februari is het zo hoor!!

haha:)

Hoe ist met Jan z'n kar????

Nou ja hoor het allemaal wel weer!!!

Groeten thuis en aan Jan!!!

Later!!!

Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...