Spring naar bijdragen

PLEASE HELP ! Motor vastgelopen ...of niet ?


martijn1650
 Share

Recommended Posts

Beste Jeep forummers,

Ik en mijn vriendin zijn inmiddels terug van 2 reisjes en weer in Nederland. We zijn werkelijk diep onder de indruk van alle aangeboden hulp, adviezen en zelfs donaties. Ontzettend bedankt ! Hoewel wij op financiele donaties niet in willen gaan voelen wij ons in ieder geval toch geroepen wat te vertellen over wat we doen en wie we zijn. Het is ook meer dan logisch dat sommigen van jullie zich afvragen wat wij precies doen.

Zowel ik als Stephanie (mijn vriendin) hebben geen 9 tot 5 baan. Ik ben werkzaam in de muziek ( ik produceer als freelancer muziek, onlangs bijv een anthem voor nieuwe Amnesty Intnl campagne en treed zo nu en dan op) en Stephanie is net klaar met haar studio ontwikkelingshulp. Wij hebben het niet al te breed maar we hebben het geluk veel te mogen reizen voor ons werk. Tel daarbij op dat wij, maar Stephanie vooral, al jaren zeer actief met beesten in de weer zijn (90 % honden) en je kunt de basis begrijpen voor wat zich heeft ontwikkeld als een uit de hand gelopen hobby. Hoe begon het ? Een aantal jaren geleden zag Stephanie een Bulgaarse vrachwagen scharen vol met asiel honden. Zij heeft er toen ter plekke een geadopteerd en is vanaf dat moment zich gaan inzetten voor zieke en wees honden. Ook na een event als tijdens de Olympische spelen waar in Griekenland honden afgemaakt ten behoeve van de toeristen, was een eye opener waarmee wij tijdens ons bezoek daar getracht hebben nieuwe eigenaren te vinden voor honden. Wij doen dit niet via een officiele instelling of stichting maar op persoonlijke initiatief. Je kunt als particulier - en zeker met een JEEP !!!(of vliegticket) , heel veel betekenen voor dieren. Zo hebben wij een zieke hond geadopteerd uit Spanje en zorgen wij indien mogelijk voor (intnl transport van honden bijv naar een goedkopere kliniek in bijv,. Duitsland. Afgelopen week sprak ik nog met een zeer actieve vrouw die ook veel doet voor honden om evt een samenwerking aan te gaan en zaken professioneler aan te gaan pakken (bijv met een gedragskliniek). Met onze wagen die nu een grote laadruimte heeft kan of liever gezegd kon dat natuurlijk perfect ! Wij waren er zo blij mee!! De kleine klusjes, zoals lichten, bumpers, wielen en wat laswerk deden wij allemaal zelf op de sloop om kosten te besparen. Echter tot aan onze funeste pech op weg naar Duitsland met Selva een Saarloos met Leichmaniose (een ziekte) die behandeld zou worden nabij Fr. furt. Momwenteel staat de auto bij Jeep Ed. Deze "reddende engel" heeft aangeboden te helpen met een evt motor transpantatie, maar de kosten hiervan zijn toch wel zeer hoog.Voor een motor moeten wij rond de 700 euro rekenen en dat is voor ons veel geld, zeker als je bedenkt dat er geregeld jeeps te koop staan voor rond de 1000 euro. Wij vragen jullie dan ook uitsluitend om je ogen open te hoeden voor ons voor een betaalbare oplossing waarmee we samen met ED de auto weer aan de praat kunnen krijgen. Is het wel zo slim om een motor voor 700 te kopen + inzetkosten als er een 2 hands 4,0 HO jeep op marktplaats staat voor 1000 ? Kunnen we op een slimme manier de kosten toch wat lager houden ? Gaarne advies. Volgende week moeten wij toch een besluit gaan maken, want we willen zo graag weer de weg op ! Financiele support en donaties zijn fantastisch maar willen wij voor de motor niet aannemen. Geef dit maar liever direct aan bv http://hondeninnood.spanjeweb.nl/ een instellng waar wij veel respect voor hebben !

Bedankt voor alle hulp en tips en hopelijk zijn we weer snel op de weg !

Martijn en Stephanie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 163
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Voor ? 1.000 koop je natuurlijk niet veel Jeep, en misschien wel een veelvoud aan ellende. Maar voor ? 700 zou er best eens een motor in kunnen gaan die nog een lang leven tegemoet gaat.

Wellicht kan JeepEd beoordelen of de huidige auto het nog waard is om die motor over te zetten, of dat er nog een en ander te wachten staat op de korte termijn.

En ik denk dat er wel forumleden zijn die dat eventueel willen ondersteunen, tenzij er een duidelijk NEE gaat klinken natuurlijk, want we kunnen altijd voor dat geld wel een chinese maaltijd laten aanrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor ? 1.000 koop je natuurlijk niet veel Jeep, en misschien wel een veelvoud aan ellende. Maar voor ? 700 zou er best eens een motor in kunnen gaan die nog een lang leven tegemoet gaat.

Wellicht kan JeepEd beoordelen of de huidige auto het nog waard is om die motor over te zetten, of dat er nog een en ander te wachten staat op de korte termijn.

En ik denk dat er wel forumleden zijn die dat eventueel willen ondersteunen, tenzij er een duidelijk NEE gaat klinken natuurlijk, want we kunnen altijd voor dat geld wel een chinese maaltijd laten aanrukken.

Is ook mijn idee, mits er natuurlijk een sticker van het Jeepforum ( gesponserd) op de vooruit geplakt wordt..... thumbsup.gif Laat je trots maar varen en accpteer het voor het goede doel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeep forummers,

[knip]

Geef dit maar liever direct aan bv http://hondeninnood.spanjeweb.nl/ een instellng waar wij veel respect voor hebben !

Bedankt voor alle hulp en tips en hopelijk zijn we weer snel op de weg !

Martijn en Stephanie

voor 1000 euro kan je natuurlijk een andere XJ halen, maar wat koop je dan?

zoals gezegt laat Ed die XJ van jullie nakijken, en dan beslissen, hoewel dat dat natuurlijk ook geen garantie is.

persoonlijk zou ik voor die motorswap gaan

en idd laat die trots varen......en neem eventuele donaties aan..

die komen uit goede Jeepersharten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Namens de eigenaar van de Jeep alvast hartelijk dank voor aangeboden donaties.

MAAR hij wil beslist NIET zelf financieel gesteund worden,als je echt hun werk wil steunen doe het doen aan de stichting waar hun voor werken.

Het is niet dat hij bang is zijn trots te laten varen maar hij draagt de stichting gewoon een warm hart toe.

JEEP(ED)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Namens de eigenaar van de Jeep alvast hartelijk dank voor aangeboden donaties.

MAAR hij wil beslist NIET zelf financieel gesteund worden,als je echt hun werk wil steunen doe het doen aan de stichting waar hun voor werken.

Het is niet dat hij bang is zijn trots te laten varen maar hij draagt de stichting gewoon een warm hart toe.

JEEP(ED)

Blijft mijn mening dat hij dat makkelijker en beter kan doen met een werkende motor in de Jeep..,toch ?.....of heeft hij sledehonden wink.gif ???(geintje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeep forummers,

Het is voor mij en Stephanie moeilijk donaties in de vorm van geld te accepteren voor onze motor.

Het is niet zozeer trots, maar wij zijn gewend onze eigen boontjes te doppen.

Jullie hebben al massaal adviezen gegeven en technische hulp aangeboden. Geweldig !!

Nogmaals ; Daar maken wij ontzettend graag gebruik van en dit drukt de kosten al enorm. Ik heb dit vanavond nog tegen Jeep Ed gezegd.. Onze "reddende engel" heeft inmiddels een blok op het oog voor 500 E (geloof ik), en bovendien heeft hij misschien een potentiele koper voor mijn oude motor blok. Zo niet dan kunnen we dit wellicht nog ergens kwijt voor een leuk bedrag. Adviezen en tips zijn meer dan welkom ! Kortom de kosten lijken een beetje omlaag te gaan.

Wij hopen dat we samen met Ed snel aan de slag kunnen en weer de weg op kunnen gaan.

We kunnen niet wachten en houden jullie op de hoogte van wat komen gaat !

Natuurlijk plakken wij een grote sticker van het Jeep Forum op onze voorruit !

Grtjs

Martijn en Stephanie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hopen dat we samen met Ed snel aan de slag kunnen en weer de weg op kunnen gaan.

We kunnen niet wachten en houden jullie op de hoogte van wat komen gaat !

Natuurlijk plakken wij een grote sticker van het Jeep Forum op onze voorruit !

Grtjs

Martijn en Stephanie

Kijk , dat hoor ik graag. thumbsup.gif .....kunnen we niet onderdelen adopteren ??? Ik wil wel een stukkie op naam nemen sad.gif ...,kan ie weer snel de weg op.

Goed doel , ga zo door !!!! ( en dat van een katteliefhebber., laat ze het maar niet horen... frusty.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeep forummers,

Het is voor mij en Stephanie moeilijk donaties in de vorm van geld te accepteren voor onze motor.

Het is niet zozeer trots, maar wij zijn gewend onze eigen boontjes te doppen.

Jullie hebben al massaal adviezen gegeven en technische hulp aangeboden. Geweldig !!

Nogmaals ; Daar maken wij ontzettend graag gebruik van en dit drukt de kosten al enorm. Ik heb dit vanavond nog tegen Jeep Ed gezegd.. Onze "reddende engel" heeft inmiddels een blok op het oog voor 500 E (geloof ik), en bovendien heeft hij misschien een potentiele koper voor mijn oude motor blok. Zo niet dan kunnen we dit wellicht nog ergens kwijt voor een leuk bedrag. Adviezen en tips zijn meer dan welkom ! Kortom de kosten lijken een beetje omlaag te gaan.

Wij hopen dat we samen met Ed snel aan de slag kunnen en weer de weg op kunnen gaan.

We kunnen niet wachten en houden jullie op de hoogte van wat komen gaat !

Natuurlijk plakken wij een grote sticker van het Jeep Forum op onze voorruit !

Grtjs

Martijn en Stephanie

zoals de zaken er nu voor staan wordt ik van het weekend een beetje druk en ligt zondag avond de ruilmotor (bijna) klaar om in te bouwen in Rotterdam, ik zal proberen vrijdag vrij te nemen om alvast te beginnen met de uitbouw van de ruilmotor. tenzij er iets mocht veranderen natuurlijk

vele handen maken licht(er) werk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals de zaken er nu voor staan wordt ik van het weekend een beetje druk en ligt zondag avond de ruilmotor (bijna) klaar om in te bouwen in Rotterdam, ik zal proberen vrijdag vrij te nemen om alvast te beginnen met de uitbouw van de ruilmotor. tenzij er iets mocht veranderen natuurlijk

vele handen maken licht(er) werk

hebbie een lekker weekend voor uitgekozen.... ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

foto's zeggen meer dan woorden toch?

hier is het andere blok:

317122816_56ec29dc65_m.jpg

De donor XJ

317122822_e6866eaca2_m.jpg

Mijn Collega Gijs kwam me vandaag ter hulp, hij vertrekt zondag naar Chicago voor voor een week (leiding inspectie)

en ik ga Dinsdag voor 4 weken naar koeweit

317122819_d9317ae157_m.jpg

RTD voor al uw Niet Destructief Onderzoek en auto demontage werkzaamheden ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo,het blok is gearriveerd vanuit Lochem + kadootje voor Blue4,2.

Jan en Dina geweldige actie,zomaar "even"een ritje hellevoetsluis-lochem-Rotterdam-Hellevoetsluis.

Ik moest van Jan ook nog Rijkswaterstaat bedanken voor de omleidingsroute no.gif ,ff 68km omrijden.

Zo nu kunnen aan de slag en een woensdag gaat de nieuwe motor op zijn plek.

Pullie(Paul),Jan en Dina nogmaals bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd blokje staat klaar op blokjes!! laugh.giflaugh.gif kweet het flauw...

Had de twijfelachtige eer om de XJ te besturen richting de werkplek terwijl deze gesleept werd door Jeeped...heel inttersant zonder stuur en rembekrachtiging(leek wel een beetje op m'n vroegere samuraitje) Is in iedergeval wel lekker zuinig rijden zo thumbsup.gif

Morgen of eigenlijk vandaag zullen we jeeped proberen te gaan assisteren met het verwijderen van het blok(wil ik ook wel is zien...ben niet nieuwschierig ofzo whistle.gif ). Ben gek op slopen dry.gif . Je moet toch iets doen in je vrije tijd laugh.gif !

O ja en pullie!!! Ik ben superblij met het ontvangen pakketje worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif ! Mijn december maand kan niet meer stuk! thumbsup.gif

Maar over dat pakketje starten we mischien nog een ander Topic?!?!?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Vandaag zijn we begonnen (Blue4,2 en ik)om het oude blok eruit te halen.Alles is nu los op de bouten van de versnellingsbak na.

Alleen weer wat leuks(nou ja leuk)gevonden,de koppelomvormer hoort dus vast te zitten met 4 bouten op het vliegwiel maar er zaten er maar 3 in.Ik heb het vliegwielhuis nog na gezocht maar geen restanten van de vermiste bout.

Zouden ze al een keer een ander blok erin gezet hebben???????

Morgenavond ff de laatste bouten eruit en dan het oude blok eruit.Dus morgen weer een update en dan wat foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update:

Vandaag zijn we begonnen (Blue4,2 en ik)om het oude blok eruit te halen.Alles is nu los op de bouten van de versnellingsbak na.

Alleen weer wat leuks(nou ja leuk)gevonden,de koppelomvormer hoort dus vast te zitten met 4 bouten op het vliegwiel maar er zaten er maar 3 in.Ik heb het vliegwielhuis nog na gezocht maar geen restanten van de vermiste bout.

Zouden ze al een keer een ander blok erin gezet hebben???????

Morgenavond ff de laatste bouten eruit en dan het oude blok eruit.Dus morgen weer een update en dan wat foto's.

Goed bezig mannen !!!! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addo....bedankt, namens JeepEd en mij(Blue4.2, zijn nederige assistent)!

Kunnen in iedergeval nu geen spaanse Hondjes achterin liggen daar de achterbak als onderdelen opslag wordt gebruikt.

Nog effe en de bordaux rode XJ(voor franse hondjes dan, de spaanse hondjes hebben het liever over "Rioja rood" laugh.gif ) is ontzien van een defecte hoofdmotor (aan boord van schepen beter bekend als "HOMO" niet zoals jullie nu denken glare.giftongue.gif ) Mischien moet er ook maar een "HUMO" in, Hulpmotor dus wink.gif ... ja ik hoor jullie denken wink.gifbiggrin.gif ... Maar goed straks een zo goed als nieuw motorretje erin en de hondjes op het Iberiaanse schiereiland kunnen hun pootjes weer tegen elkaar klappen!

Maar zeker nogmaals hulde aan Jeeped!

083yi9.gif

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifthumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Addo....bedankt, namens JeepEd en mij(Blue4.2, zijn nederige assistent)!

Maar goed straks een zo goed als nieuw motorretje erin en de hondjes op het Iberiaanse schiereiland kunnen hun pootjes weer tegen elkaar klappen!

Maar zeker nogmaals hulde aan Jeeped!

083yi9.gif

Ach, dat wisten we toch zo onderhand wel ( dat van die reddende engel dan he.. whistle.gif ..) , maar ja , ook een nederige assistent is onmisbaar yes.gif !!! Dus doe je best en leer er wat van ( ondanks dat het een" klein torretje" is voor jouw begrippen glare.gif .....je moet maar zo denken " t ìs net modelbouw "als je wat groters gewend bent.. wacko.gif )

Hoop snel een oproep van het " MC jeeped hospital Rijnmond " te krijgen voor de eigen ingrepen en dan wat meer op ooghoogte met je te kunnen stoeien in de modder. thumbsup.gif .. ( wanneer moet je weer van de wal af ??)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...