Spring naar bijdragen

Citroen C5 1.6 Hdif Ligne Prestige


venezia
 Share

Recommended Posts

Jawel, ik weet het wel. Dit heeft dus absoluut niets met Jeep te maken maar wellicht kunnen jullie helpen.

Enkele weken geleden overleed een goede vriend en collega van mij en ik probeer nu zijn vrouw zo goed en kwaad als het gaat te helpen met het regelen van allerlei zaken. Daar hoort ook de auto bij die nu nutteloos voor de deur staat. Het is een Citroen C5 die weliswaar al 1,5 jaar op kenteken staat maar die pas in augustus 2006 werd gekocht door mijn overleden collega. De wagen heeft us pas 8000km gelopen en er zit nog fabrieksgarantie op.

Gezien de financiele situatie van de weduwe moet de auto zsm worden verkocht en uiteraard voor een nette prijs. Op Marktplaats heb ik een vraagprijs van 25kEUR gezet wat volgens mij niet overdreven veel is gezien de nieuwwaarde vanca. 32kEUR.

Ik zou het prijs stellen als jullie eens rondvragen of er iemand interesse heeft. Wellicht ten overvloede: voor mij zit hier dus geen financieel aspect aan; ik doe dit omdat ik de vrouw van mijn overleden vriend/ collega wil helpen in deze moeilijke tijd!

Vast bedankt!!

Ronald

Marktplaats C5

c51op7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst, sterkte met het verlies....

De auto, is het geen optie om deze terug te brengen naar de dealer.

Neem aan , dat zij begrip hebben voor de situatie ?

Bedankt EJG, met deze vent heb ik de laatste 10 jaar gewerkt, gelachen, gehuild, gezopen en vooral over auto's zitten kletsen..... dan mis je wel iets als hij er niet meer is.

Tja, de dealer was natuurlijk de eerste optie en die had wel begrip voor de situatie..... zodanig veel zelfs dat hij maar 15k wilde geven voor de C5. mad.gif Ik was er zelf niet bij en dat is misschien maar beter ook.......

Ik heb de wagen nu overal op internet staan maar heb eerlijk gezegd geen idee wat de omloopsnelheid van dit soort auto's is. Afwachten dus maar.....

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte met het verlies Ronald...

En succes met de verkoop van de wagen.

Als ik iets hoor, laat ik het je gelijk weten. Heb zo ook geen andere opties in gedachten.

Dank je Ab, aardig van je. Ik zit er zelf ook een beetje mee in m'n maag. Zo'n C5 is nu niet echt "my cup of tea" dus ik moet even creatief gaan worden. Maar ik wil persé een beetje fatsoenlijke prijs maken voor de wagen. Je hebt geen idee wat er in financieel opzicht op een niet-werkende weduwe afkomt als het pensioen door allerlei omstandigheden niet of niet goed is geregeld. Ik denk dat ze op niet al te lange termijn de koffers moet gaan pakken.... bah...

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Ab, aardig van je. Ik zit er zelf ook een beetje mee in m'n maag. Zo'n C5 is nu niet echt "my cup of tea" dus ik moet even creatief gaan worden. Maar ik wil persé een beetje fatsoenlijke prijs maken voor de wagen. Je hebt geen idee wat er in financieel opzicht op een niet-werkende weduwe afkomt als het pensioen door allerlei omstandigheden niet of niet goed is geregeld. Ik denk dat ze op niet al te lange termijn de koffers moet gaan pakken.... bah...

Ronald

Sterkte Ronald,...voor jou en de weduwe unsure.gif . Hoop dat alles nog een beetje op zijn pootjes terecht gaat komen in de komende tijd. Particulier zal de omloopsnelheid niet echt hoog liggen gezien de hoge nieuwwaarde ( gaan kopers toch snel naar een dealer...)

Optie is om de auto in de showroom te stallen bij de dealer en hem een afgesproken klein deel van de verkoopprijs geven bij verkoop. Zo staat hij toch binnen bij de dealer en ziet het winkelend publiek de auto als zijnde een betrouwbare aankoop. Hij kan zelf aangeven dat hij hem in opdracht van een klant verkoopt. Mocht de eigen dealer ( die van 15K mad.gif ) dat niet willen , dan even een andere dealer bellen...Hoop dat er een mee wil werken.Nogmaals sterkte !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De suggestie van Wrangler92 is wel 'n goeie.

Vaak kun je met een dealer een vast bedrag afspreken (bijv jij wilt 20 mille) en wat hij meer vangt is voor 'm zelf. Op die manier wordt het voor hem ook aantrekkelijk snel de auto te verkopen.

Sterkte met de afwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werkt niet want hij neemt hem in consignatie en betaalt niks aan je en zij heeft NU geld nodig

Ervaring is dat de dealer geen moeite doet en em dan nog goedkoper in handen krijgt.

Goede advertentie plaatsten op speurders en marktplaats "wegens overlijden te koop"

Als de auto schuld vrij is kan ze misschien een lening van de bank krijgen op basis van de auto.

Anders zul je toch een hoop moeten laten vallen om niet nog verder in de problemen te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat werkt niet want hij neemt hem in consignatie en betaalt niks aan je en zij heeft NU geld nodig

Ervaring is dat de dealer geen moeite doet en em dan nog goedkoper in handen krijgt.

Goede advertentie plaatsten op speurders en marktplaats "wegens overlijden te koop"

Als de auto schuld vrij is kan ze misschien een lening van de bank krijgen op basis van de auto.

Anders zul je toch een hoop moeten laten vallen om niet nog verder in de problemen te komen.

Werkt inderdaad als je ( nog) even de tijd hebt om hem te verkopen. Als de dealer er de moeite voor doet kan hij aankomende kopers natuurlijk "wijzen" op een superkoopje... glare.gif ....dit heet gestuurd kopersgedrag en werkt goed tot zeer goed bij klanten. In mijn ogen in dit geval niets mis mee aangezien je niemand dupeert maar juist een voordeeltje onder de aandacht brengt whistle.gif .

Nogmaals , ik moet Dez gelijk geven in het feit dat het beter is als je wat tijd hebt om hem op het gemak te kunnen verkopen sleep.gif ( vaak gebeurt dit als iemand wel een nieuwe wagen wil maar eerst de oude kwijt wil voor het besluit om te tekenen voor een nieuwe...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede advertentie plaatsten op speurders en marktplaats "wegens overlijden te koop"

Zou ik er nooit bij plaatsen.

Dan komen er echt van die kopers op af, die misbruik maken van het hele gebeuren.

Je ziet dat vaak.

Ik kon iemand in de kroeg die alleen maar keek naar de overlijdens pagina.

Meestal na een dag of 10 had hij daar tweede hands handel uit.

Echt een eikel 1e klas...maar geloof mij...die zijn er zat...

Mazzel Rene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allen voor de tips en adviezen. Jullie hebben in feite allemaal wel gelijk hoor. Tuurlijk was ik me ervan bewust dat zo'n advertentiekop een hoop lijkenpikkers á la beschrijving van Rene aantrekt en de eerste biedingen van 10k en 15k zijn natuurlijk ook al binnen. Aan de andere kant zijn MP en speurders natuurlijk wél sites die publiek trekken en ik heb er maar eentje nodig.

Consignatieverkoop ben ik ook mee bezig geweest en ik had zelf een goede deal kunnen sluiten met een Citroen dealer met 3 vestigingen hier in de regio. Wagen in de showrooom, netjes opgepoetst door de dealer en hij zou dan ook adverteren. Deal is dan zoals Wrangler92 al zegt: je spreekt een minimumprijs af en de rest is voor de dealer. Op zich niets mis mee maar garantie dat de wagen binnen no-time verkocht is kan natuurlijk niemand geven. glare.gif

Ik heb de afgelopen dagen zeker een dozijn dealers gebeld maar het verhaal is overal hetzelfde: of consignatie waarbij ze denken dat 20 of 21k haalbaar is (voor de weduwe dan zonder hun eigen commissie) of alternatief innemen voor 17,5-18k. Ik heb nu uiteindelijk een bod van 19k op de wagen door een dealer in Friesland. Per saldo komt het er dus op neer dat je nu 19k kan krijgen of een onbepaalde tijd geduld moet hebben om er 1 of 2k meer voor te vangen.

Gezien de financiele situatie wordt het dus het eerste. Ik heb vanmiddag de dealer gebeld met de mededeling dat hij de wagen mag hebben voor 19k maar nu verwacht hij ook nog dat we dat ding naar Friesland komen brengen...... wacko.gif Hij was echt verbaasd dat ik verwachtte dat hij de auto zou komen halen. En op mijn mededeling dat er dan wel wat bij de prijs komt werd eveneens verbaasd gereageerd. Klaarblijkelijk mogen we blij zijn met zo'n goed bod?!

Nou ja, na al deze ellende kan dit er ook nog wel even bij...... Moet even kijken hoe ik dat regel want tot en met het weekend lukt het me allemaal niet.

Bedankt tot zover heren,

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer zien we hier het beste van de mens boven komen mad.gif , helaas..... Hoop dat het bedrag genoeg is om even uit de financiele zorgen te komen...hulde voor alle moeite Venezia thumbsup.gif , hoop dat er nog snel een bieder komt voor dat je hem weg gaat "geven" aan de dealer ....Zou het op Marktplaats vemelden dat er een uiterste datum/prijs is om te overbieden, misschien gaat de prijs omhoog en hoef je hem niet weg te brengen... rolleyes.gif ..

Succes bye1.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer zien we hier het beste van de mens boven komen mad.gif , helaas..... Hoop dat het bedrag genoeg is om even uit de financiele zorgen te komen...hulde voor alle moeite Venezia thumbsup.gif , hoop dat er nog snel een bieder komt voor dat je hem weg gaat "geven" aan de dealer ....Zou het op Marktplaats vemelden dat er een uiterste datum/prijs is om te overbieden, misschien gaat de prijs omhoog en hoef je hem niet weg te brengen... rolleyes.gif ..

Succes bye1.gif .

Het beste van de mens....... glare.gif wat je zegt.

Je idee vond ik trouwens niet gek en heb dus maar weer EUR 1,30 gespendeerd om de advertentie bovenaan te krijgen. Heb de tekst inderdaad aangepast en we zien wel of er iemand hapt.

Met die 19k kan de weduwe het voorlopig even uitzingen in de huidige woning en krijgt in elk geval de tijd om rond te kijken naar een betaalbaarder onderkomen.... over rouwverwerking gesproken zeg. mellow.gif Moet je toch eens voorstellen hoe leven letterlijk van de ene seconde op de andere in een complete chaos verandert. Man weg, huis weg, financiele zekerheid weg.......... glare.gif

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste van de mens....... glare.gif wat je zegt.

Je idee vond ik trouwens niet gek en heb dus maar weer EUR 1,30 gespendeerd om de advertentie bovenaan te krijgen. Heb de tekst inderdaad aangepast en we zien wel of er iemand hapt.

Met die 19k kan de weduwe het voorlopig even uitzingen in de huidige woning en krijgt in elk geval de tijd om rond te kijken naar een betaalbaarder onderkomen.... over rouwverwerking gesproken zeg. mellow.gif Moet je toch eens voorstellen hoe leven letterlijk van de ene seconde op de andere in een complete chaos verandert. Man weg, huis weg, financiele zekerheid weg.......... glare.gif

Ronald

Yep,...life sucks ,....hoop dat er snel een einde komt aan alle rompslomp en het verwerken op een normale manier kan beginnen...sterkte voor alle betrokkenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep,...life sucks ,....hoop dat er snel een einde komt aan alle rompslomp en het verwerken op een normale manier kan beginnen...sterkte voor alle betrokkenen.

Dat kan nu dan zo'n beetje beginnen. De wagen is verkocht voor EUR 19.250,00 en wordt deze week nog opgehaald en betaald. Bijna 7k verloren in 4 maanden tijd, wat een geld zeg..... mellow.gif Hij is wél verkocht aan een particulier en dus gelukkig niet aan een handelaar die hem voor een paar duizend meer weer in de showroom zet...... schrale troost.

Goed, topiv mag op slot en nogmaals mijn dank voor alle medeleven en tips.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan nu dan zo'n beetje beginnen. De wagen is verkocht voor EUR 19.250,00 en wordt deze week nog opgehaald en betaald. Bijna 7k verloren in 4 maanden tijd, wat een geld zeg..... mellow.gif Hij is wél verkocht aan een particulier en dus gelukkig niet aan een handelaar die hem voor een paar duizend meer weer in de showroom zet...... schrale troost.

Goed, topiv mag op slot en nogmaals mijn dank voor alle medeleven en tips.

Ronald

Happy end ( beetje dan......) , goed werk Ronald !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...