Spring naar bijdragen

Wie Helpt Mij?


chasevannoordwijk
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Allereerst zal ik mij even voorstellen. ik ben Chase van Noordwijk en woon in Drenthe (Dalen). ik wil een Jeep aanschaffen maar heb NOG geen verstand van jeeps.

Op marktplaats ben ik een jeep tegengekomen. Het betreft een cj7 met een wrangler opbouw en een HO 4.0 motor met 5 bak. De jeep is afkomstig uit Lanaken (Belgie) en moet deze dus invoeren. Deze is dus omgebouwd van een cj7 naar een wrangler. Het chassie komt uit 1981 en deze jeep is dus belastingvrij. Weet iemand ook waar ik op moet letten en hoe het gaat met de invoerkeuring en apk?

De cj7 is van 1981 en de wrangler opbouw en motor zijn van 1991.

Bekijk als je wilt even de adv. op MP en geef je mening. (zoekoptie op Mp: cj7)

mvg chase van noordwijk

**Verplaatst naar ff serieus.**

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Jeep blijft een mix van chassis, kentekens en landen.

Indien je geen verstand hebt van auto´s en in het bijzonder Jeeps,

heb ik maar 1 advies , neem iemand mee die er wel verstand van heeft.

Ps voor dit bedrag ben ik weinig cj´s tegengekomen die goed en hard zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er toevallig iemand op dit forum die in de buurt woont van Lanaken ( omgeving Maastricht)? ik ken zelf namelijk niemand die verstand heeft van Jeep. zlef moet ik 300 km rijden om naar deze Jeep te kijken. als iemand zich aanbevolen houd om samen met mij op maandag 11 dec. naar deze jeep te kijken hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er toevallig iemand op dit forum die in de buurt woont van Lanaken ( omgeving Maastricht)? ik ken zelf namelijk niemand die verstand heeft van Jeep. zlef moet ik 300 km rijden om naar deze Jeep te kijken. als iemand zich aanbevolen houd om samen met mij op maandag 11 dec. naar deze jeep te kijken hoor ik het graag.

Begin eens met vertellen waar je zelf woont ??

never mind..heb ff verder gekeken dan mijn neus lang is....

Drenthe (Dalen)

Beetje uit mijn richting...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf bij m'n eerste stelling.. (van gesloten topic)

CJ met wrangler opbouw en motor, hoeveel km is onduidelijk. wacko.gif

Belgisch kenteken op de foto.. in de advertentie staat duits kenteken.

Ik denk dat je iemands anders zijn (grote) problemen koopt als je 'm neemt.

Ik zeg: laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motor heeft volgens de verkoper 102.000km gelopen. en wat betreft het nummerbord. het is een duitse auto met belgiesche platen omdat in duitsland en belgie de zelfde regels zijn voor nummerbirden. in belgie en duitsland staan de nummerborden op je naam. deze borden blijven dus bij deze persoon en niet bij een auto. deze man heeft zijn nummerborden op deze auto gezet en is dus gewoon verzekerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Chase,

Als dit je eerste auto is die je gaat bekijken, volg dan Kameels'advies op en laat staan die auto.

Of ga kijken, zodat je straks beter kunt vergelijken.

We hebben via PB ook al het een en ander geschreven en nogmaals en zijn er zat te koop !

Kijk goed rond en vergelijk.

Kijk anders een bij Nico in Wommels, is nog dichterbij ook.

5000 euro lijkt en is goedkoop voor een CJ.

Kijk maar eens naar de prijzen die gevraagd worden op MP.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de motor heeft volgens de verkoper 102.000km gelopen. en wat betreft het nummerbord. het is een duitse auto met belgiesche platen omdat in duitsland en belgie de zelfde regels zijn voor nummerbirden. in belgie en duitsland staan de nummerborden op je naam. deze borden blijven dus bij deze persoon en niet bij een auto. deze man heeft zijn nummerborden op deze auto gezet en is dus gewoon verzekerd.

Ik heb de indruk dat de verkoper je bij de neus probeert te nemen.

Ik ben zelf van België, en wat de nummerplaat betreft klopt het verhaal, maar:

1. je kan geen (Belgische) nummerplaat aanvragen voor een wagen die niet in België is ingeschreven...

2. Duitse papieren zijn in België niet geldig, je moet het Roze formulier hebben (inschrijvingsbewijs), en een homologatieattest (Belgisch)

Verzekerd kan hij zijn, maar dit heeft dan niets te maken met al dan niet te zijn gehomologeerd.

Dus met andere woorden : de nummerplaat die er op hangt hoort niet bij de wagen

Ik zou zeggen : volg de raad van de meesten hier, laat staan...

De uitleg i.v.m. de nummerplaten klopt van geen kanten, en ik vrees dan het ergste voor al de rest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me volledig aan bij de vorige posters; Laten staan!

Fusion ding, met als enige voordeel(tje) dat deze belastingvrij is..

Ook de uitleg van Barry zou mij althans definitief van dit ding doen afzien.

Staan zat CJ's, YJ's etc etc te koop. Kijk rustig rond en vergelijk. Als je in het begin al zo twijfelt over een wagen --> niet aan beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik al deze reacties lees kan ik idd alleen maar cocluderen dat ik hem laat staan. Ik ga wel even een kijkje nemen. ik ga zeker ook andere bekijken voordat ik een keuze maak. moet natuurlijk wel wat vergelijkingsmateriaal hebben. maar ik vroeg mij gewoon af wat kenners van deze jeep vonden. hij staat al zo lang op MP en kost maar 5000,- dus je zou verwachten dat hij eigenlijk al lang verkocht zou zijn (mocht het een goede auto zijn)

maar harstikke bedankt voor al jullie advies.

p.s. wie is Nico uit Wommels

sorry weet nu wie Nico uit Wommels is, jeepparts.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeep freaks!

Ik heb nog even contact gehad met de verkoper van die Duitse/Belgische auto.

Hij gaat de auto invoeren in Nederland. Dat betekend dat het een NL auto is en dat

er een nieuwe APK op komt.

Verandert er nu iets of blijven jullie nog steeds bij jullie mening van "laat staan"

mvg chase

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo jeep freaks!

Ik heb nog even contact gehad met de verkoper van die Duitse/Belgische auto.

Hij gaat de auto invoeren in Nederland. Dat betekend dat het een NL auto is en dat

er een nieuwe APK op komt.

Verandert er nu iets of blijven jullie nog steeds bij jullie mening van "laat staan"

mvg chase

tja, aan de auto zelf verandert natuurlijk niet zoveel...

Kijk toch eerst eens verder, staan ook echt nog wel echte originele wagens te koop.

Als je daarna nog steeds tot de conclusie komt dat dit je droomwagen is.....die staat echt nog wel ff te koop denk ik....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

a.s. maandag ga ik drie jeeps bekijken. Ze staan allemaal op marktplaats. Het betreft eentje uit Lienden Gelderland(blauwe cj7 bouwjaar 1985).

Eentje uit Eindhoven (zwarte cj7 met wrangler opbouw en 4.0HO motor en snorkel). En de laatste is er eentje uit sint-oedenrode (cj7 uit 1978).

mijn voorkeur gaat uit naar die cj7 uit Eindhoven omdat die omgebouwt is. Maar hoe weet ik nou dat het geen Wrangler is met chassinummers van een cj7 of dat het nou werkelijk een cj7 is me wrangler opbouw.

groeten Chase

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op z'n kentekenbewijs CJ7 staat en het chassisnummer/nummerbord overeenkomt met die op het chassis is het volgens mij officieel een CJ7.

Dat van het uit elkaar houden van het chassis is juist het probleem met bouwpakketten in combinatie met iets mindere kennis van het type/merk van de koper.

tips.. tsja. Standaard Jeep koop-tips zijn meestal:

Ga vooral proefrijden.. als alles soepel gaat ben je al een heel eind. (optrekken, remmen, geen vibraties, sturen, schakelen etc etc)

En let op roest.. overal. Niet die oppervlakte roest, heeft elke wat oudere auto, maar die bobbelende troep, je weet wel. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga met meerdere Jeeps proef rijden

En als het mogelijk is , neem een jeeper mee

Ik weet dat het moeilijk is te wachten met de aankoop van een Jeep

Maar ga niet overhaast te werk

Spit het Forum door, praat met andere Jeepers ,bezoek eens een paar evenementen en

bekijk andere Jeeps, er is er niet 1 het zelfde

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ook even kijken bij Maasbach yes.gif . Die heeft ook een cj ik geloof via via te koop staan.]

Merk: Jeep

Model: CJ-7

Bouwjaar: 1978 LAREDO

Carrosserie: Terreinwagen

Brandstof: Benzine

Gewicht: 1440 kg

Kleur: Groen

BODY-OFF GERESTUREERD 2003

motor 4.0i high Output, Uitlaat RVS vanaf motor(borla)

veersysteem 4 inch + bodylift ,Brede assen (overbrenging 4.10)

Wielen 10J/ 35x12.50x15 ,Kuipstoelen + achterbank

Halve stale deuren(niet op foto) ,Body binnenkant rinocoating

Tilt stuur/rem + stuurbekrachtiging, Bikini top windjammer en duterdeck aanwezig

Website: www.maasbach4x4.nl

Kost wel een beetje, maar dan heb je ook wat ohmy.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas kan ik niet naar Heerde komen. Had wel graag heen gewilt maar jah.

Ik probeer maandag langs Amersfoort (Maasbach4x4) te rijden maar ligt wel een beetje uit de richting.

Ik kreeg het advies om samen met een jeeper naar een jeep te gaan kijken. Is er toevallig iemand die in de buurt woont van Eindhoven en die maandag tussen 12.00 en 14.00 niks te doen heeft? tongue.gif

De jeep staat in Eindhoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...