Spring naar bijdragen

Xj Is Terminaal.


corfu
 Share

Recommended Posts

tijdens het maar al te leuke weekend in heerde bleek dat mijn xj toch serieuze verschijnselen had.

bij het schoonmaken van de remmen bleek dat bijna alle motorolie onder de auto hing. na alleste zijn na gelopen mbv 87wrangler afgelopen zondag heb ik vandaag de compressie laten meten en jawel cyl 1 en 2 lekten via het carter voor 90% en 5&6 via de kleppen voor 70% (alleen 3&4 hebben mij dus door de modder geholpen, kan je nagaan wat ie kan als ie gezond is thumbsup.gifthumbsup.gif )

ben dus gelijk aan het zoeken geslagen naar nwe ( gebruikte dus) motoren en de prijzen verschillen nogal. nu kreeg ik de indruk dat ed &ron nog een aardig exemplaar hadden voor 1000,- ex inbouw natuurlijk.

aangezien mijn auto afgelopen jaar al zo'n 7500,- heeft gekost en nu moet dit er weer bij (ik had hem net 2 dgn terug van de dealer waar ie ong 3 weken had gestaan voor het repreren van het stuur a 1200,? frusty.gif ) wil ik jullie vragen of jullie of een goedkopere oplossing hebben en zo niet iets of iemand weten waar ik zelf of samen mee de motor kan ombouwen.

ik zou dit graag willen kunnen maar mis de ruimte en materiaal om dit te kunnen uitvoeren alsmede ervaring om volledig op mezelf te kunnen vertroiuwen blush.gif

wie o wie heeft raad

bvd yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een beetje uit de richting voor je maar in Groningen (eigenlijk Peize) ben je van harte welkom.

Brug, motortakel, compressor, gereedschap en koffie tot beschikking! Oh ja, en hulp natuurlijk whistle.gif

Moet je wel zelf aan een ander blok zien te komen, die van ons komt bij Hans Bastings weg en afgezien van het feit dat er een nieuwe koppakking op moest een prima blok wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou heb een (hopelijk ) goed blok gevonden bij hans B. met als het goed is maar een 70.000 op de teller. worshippy.gif

hartelijk dank voor jullie reacties, ook jeeped die mij via pm aanbood om te helpen. hoop alleen dat er (misschien) nog iemand i d buurt van a'doorn zit.

niet om het onderste uit de kan te halen maar enkel omdat ik denk dat het jeepje de afstanden naar of r'dam of Groningen niet meer gaat halen no.gifno.gif

als de omgeving niet lukt ga ik het er op wagen en moeten we even kijken wie wanneer tijd heeft.

tot zover heel erg thumbsup.gif bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit dat blok van Hans B nog in een auto? Zorg er dan voor dat deze er niet aan het spruitstuk wordt uitgehezen...

Dat was bij ons het probleem, het hele blok is aan het spruitstuk eruit gehezen en dat vonden de kopbouten niet leuk met als gevolg een lekke koppakking... Gewoon een tipje smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit dat blok van Hans B nog in een auto? Zorg er dan voor dat deze er niet aan het spruitstuk wordt uitgehezen...

Dat was bij ons het probleem, het hele blok is aan het spruitstuk eruit gehezen en dat vonden de kopbouten niet leuk met als gevolg een lekke koppakking... Gewoon een tipje smile.gif

thanks, maar blok zit r niet meer in dus afwachten, hans garandeerd dat ie goed is, dus als koppakking lek is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...