Spring naar bijdragen

Swap 4.2 Naar Grand V8


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

hallo .

heeft iemand ervaring met het inbouwen van een v8 uit een grand cherokee

in een wrangler incl automaat en tussenbak.

en ik heb ergens motersteunen zien staan voor v8 inbouw in een wrangler

maar kan dit boekje niet niet meer vinden .

of dit te doen is .

mvg maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb besloten met dit project te stoppen. Helaas, maar waar

Redenen onder andere:

- Tijdgebrek

- Achteraf iets te groot aangepakt, maar is weer een mooi leermoment geweest

Intussen heeft het overgrote deel van de onderdelen een waardige nieuwe eigenaar gevonden die er als het goed is wel mee verder gaat, maar er voor zover nu bekend, iets totaal anders van gaat maken.

klikkerdeklik

maar was een heel groot project...niet alleen motorswap

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed Maurice,

Maar hou in de gaten dat het aantal PK's niet te hoog word.

Je mag zonder aanpassingen van remmen etc 25 of 40 %

meer pk's inbouwen.

Ik weet niet zeker , maar ik dacht 25 %.

Maar er zijn mensen op dit forum die dat weten.

Dus eerst een V8 erin met een vin code tot ongeveer 150 pk

Dan keuren en dan de zwaardere erin.

Wat ook leuk is om er een V6 in te bouwen met een leuke sound.

En dan geen RDW.

S6

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Als je in de 110pk jeep voorziet van de 215pk V8, krijg je wel wat problemen bij de RDW. Je kunt ervan opaan dat je ook naar Lelystad moet. Hier krijgt de jeep verschillende keuringen (geluidsmeting, rijtest, remtest, enz). Voor elke afzondelijke test hebben ze een apparte rekening. Dit begint bij 348,-- per test. Voor je het weet, ben je voor jou ombouw in Lelystad een 1000,-- verder. En dan moet hij ook nog goed gekeurd worden. Terug komen in Lelystad betekend gewoon een nieuwe rekening.

Een Chrysler V8 met de automaat uit de Grand Cherokee is op zich een mooie combinatie. Dit past ook ook wel in een Wrangler. Ik zou adviseren zelf de motor met automaat en dit in totaliteit samen met alle sensoren, kabelboom en computers te demonteren. Zorg dat je weet wat het chassisnummer van de donorauto is en welk bouwjaar/type. Dit is weer belangrijk voor eventuele latere spare-parts.

Misschien is het makkelijker een Chevy Small-block met een Chevy automaat in de jeep te bouwen. Ik heb daar bijvoorbeeld een "kleine" V8, speciaal voor de RDW keuringen staan. Deze motor valt binnen de keuringseisen en daarmee kan de jeep dus goed gekeurd worden. Tegenwoordig keurt de RDW, bij motorwijziging, de jeep op alle algemene APK punten. Hier komt bij een Wrangler een geluidstest in Lelystag bij. Hier ontkom je niet aan. Verdere testen zijn dan niet nodig.

Als de jeep is goedgekeurd, haal je de "kleine" V8 er uit en dan zet je de uiteindelijk (Chevy) motor er in. Dit nog maar een zaterdagje werk. Zo is het bij Henderik ook gegaan met zijn 400ci Chevy.

Bij Chevy heb je in principe 3 keuze mogelijkheden voor de automaat. De TH400 3-traps (heeft Henderik ook) is de sterkste. Deze heeft een iets lichtere broertje, de TH350 3-traps (is eigenlijk altijd voldoende sterk voor in een jeep.... maar niet zo sterk als de TH400). En dan jeb je nog de TH700R4 (ook vaak de 4L60 genoemd). De TH700R4 is ongeveer even sterk als de TH350, maar deze heeft een 4e overdrive versnelling en een Lock-up. De TH350 kom je soms (de latere types) tegen met Lock-up.

Het mooie voordeel (thans dat vind ik) is dat bij al dit spul geen electronica nodig is. Als je graag benzine injectie wilt, dan kan dat ook als een aftermarket set op een motor gezet worden. Dit is tegenwoordig ook tegen redelijkt prijzen te doen.

Als je meer zou willen weten, dan zou je kunnen overwegen een keer bij me aan te komen. Ik heb verschillende motoren staan en verschillende bakken liggen (zelfs bakken voorzien van adapters, zodat de NP231 reductiebak van de Wrangler er zo achter past. Als je interesse hebt, mail me dan a.u.b. prive naar "4x4.jos@hetnet.nl".

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

Jos Reuling

hallo .

heeft iemand ervaring met het inbouwen van een v8 uit een grand cherokee

in een wrangler incl automaat en tussenbak.

en ik heb ergens motersteunen zien staan voor v8 inbouw in een wrangler

maar kan dit boekje niet niet meer vinden .

of dit te doen is .

mvg maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is leuk in Lelystad.

Kost je een halve dag en 350 euro.

Ik ben er ook geweest en had gelukkig een schappelijke

controleur.

En Jos heeft de inbouw gedaan met inderdaad de automaat.

En Menno je ziet,die van jouw was een koopje.

Gr

Hendrik

he hendrik.

lelystad maak ik me niet duk om

wrngler komt toch bijna niet meer op straad (die wil alleen nog maar mud) :frusty:

en bij de apk kijken ze niet naar wat er in de moterkap zit maar wat er op het kenteken staad

en ik heb inmiddels contact gehad met jos en zie het nu zeker posietiever in.

de v8 heeft zeker voordelen (koppel) en tja die sound doet ook heel veel.

ik ga er gewoon voor .

maar ik zet de rest wel bij mijn project wrangler 89.

iedereen bedankt voor de belangstelling en de tips

en zeker jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...