maurice coolen Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 hallo . heeft iemand ervaring met het inbouwen van een v8 uit een grand cherokee in een wrangler incl automaat en tussenbak. en ik heb ergens motersteunen zien staan voor v8 inbouw in een wrangler maar kan dit boekje niet niet meer vinden . of dit te doen is . mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 alles is te doen..........maar doe eerst maar eens wachten op imav. die kan meer vertellen daarover Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 alles is te doen..........maar doe eerst maar eens wachten op imav.die kan meer vertellen daarover is die daar mee bezig of zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 hahaha...nee, niet meer echt nee.... <_< Waarschuwde je in je vorige topic hierover niet voor niets... Maar heeft nie echt...nahja, laat maar Je ging toch een 4.0HO inbouwen??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 Ik heb besloten met dit project te stoppen. Helaas, maar waar Redenen onder andere: - Tijdgebrek - Achteraf iets te groot aangepakt, maar is weer een mooi leermoment geweest Intussen heeft het overgrote deel van de onderdelen een waardige nieuwe eigenaar gevonden die er als het goed is wel mee verder gaat, maar er voor zover nu bekend, iets totaal anders van gaat maken. klikkerdeklik maar was een heel groot project...niet alleen motorswap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BlackBear Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 Gaat goed Maurice, Maar hou in de gaten dat het aantal PK's niet te hoog word. Je mag zonder aanpassingen van remmen etc 25 of 40 % meer pk's inbouwen. Ik weet niet zeker , maar ik dacht 25 %. Maar er zijn mensen op dit forum die dat weten. Dus eerst een V8 erin met een vin code tot ongeveer 150 pk Dan keuren en dan de zwaardere erin. Wat ook leuk is om er een V6 in te bouwen met een leuke sound. En dan geen RDW. S6 Hendrik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 Hallo, Als je in de 110pk jeep voorziet van de 215pk V8, krijg je wel wat problemen bij de RDW. Je kunt ervan opaan dat je ook naar Lelystad moet. Hier krijgt de jeep verschillende keuringen (geluidsmeting, rijtest, remtest, enz). Voor elke afzondelijke test hebben ze een apparte rekening. Dit begint bij 348,-- per test. Voor je het weet, ben je voor jou ombouw in Lelystad een 1000,-- verder. En dan moet hij ook nog goed gekeurd worden. Terug komen in Lelystad betekend gewoon een nieuwe rekening. Een Chrysler V8 met de automaat uit de Grand Cherokee is op zich een mooie combinatie. Dit past ook ook wel in een Wrangler. Ik zou adviseren zelf de motor met automaat en dit in totaliteit samen met alle sensoren, kabelboom en computers te demonteren. Zorg dat je weet wat het chassisnummer van de donorauto is en welk bouwjaar/type. Dit is weer belangrijk voor eventuele latere spare-parts. Misschien is het makkelijker een Chevy Small-block met een Chevy automaat in de jeep te bouwen. Ik heb daar bijvoorbeeld een "kleine" V8, speciaal voor de RDW keuringen staan. Deze motor valt binnen de keuringseisen en daarmee kan de jeep dus goed gekeurd worden. Tegenwoordig keurt de RDW, bij motorwijziging, de jeep op alle algemene APK punten. Hier komt bij een Wrangler een geluidstest in Lelystag bij. Hier ontkom je niet aan. Verdere testen zijn dan niet nodig. Als de jeep is goedgekeurd, haal je de "kleine" V8 er uit en dan zet je de uiteindelijk (Chevy) motor er in. Dit nog maar een zaterdagje werk. Zo is het bij Henderik ook gegaan met zijn 400ci Chevy. Bij Chevy heb je in principe 3 keuze mogelijkheden voor de automaat. De TH400 3-traps (heeft Henderik ook) is de sterkste. Deze heeft een iets lichtere broertje, de TH350 3-traps (is eigenlijk altijd voldoende sterk voor in een jeep.... maar niet zo sterk als de TH400). En dan jeb je nog de TH700R4 (ook vaak de 4L60 genoemd). De TH700R4 is ongeveer even sterk als de TH350, maar deze heeft een 4e overdrive versnelling en een Lock-up. De TH350 kom je soms (de latere types) tegen met Lock-up. Het mooie voordeel (thans dat vind ik) is dat bij al dit spul geen electronica nodig is. Als je graag benzine injectie wilt, dan kan dat ook als een aftermarket set op een motor gezet worden. Dit is tegenwoordig ook tegen redelijkt prijzen te doen. Als je meer zou willen weten, dan zou je kunnen overwegen een keer bij me aan te komen. Ik heb verschillende motoren staan en verschillende bakken liggen (zelfs bakken voorzien van adapters, zodat de NP231 reductiebak van de Wrangler er zo achter past. Als je interesse hebt, mail me dan a.u.b. prive naar "4x4.jos@hetnet.nl". Ik hoop dat je hier iets mee kunt, Jos Reuling hallo .heeft iemand ervaring met het inbouwen van een v8 uit een grand cherokee in een wrangler incl automaat en tussenbak. en ik heb ergens motersteunen zien staan voor v8 inbouw in een wrangler maar kan dit boekje niet niet meer vinden . of dit te doen is . mvg maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 15, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 mmmmmm . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 mmmmmm . jaaaaaaaaaaaaa da zeg je zowat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2006 jaaaaaaaaaaaaa da zeg je zowat Ik denk dat ie weer terug is op aarde.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 Ik denk dat ie weer terug is op aarde.... Ik zal je zeggen dat ik blij ben dat jij het zegt want blijkbaar dachten we allebei hetzelfde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BlackBear Geplaatst December 16, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 En het is leuk in Lelystad. Kost je een halve dag en 350 euro. Ik ben er ook geweest en had gelukkig een schappelijke controleur. En Jos heeft de inbouw gedaan met inderdaad de automaat. En Menno je ziet,die van jouw was een koopje. Gr Hendrik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst December 16, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2006 En het is leuk in Lelystad.Kost je een halve dag en 350 euro. Ik ben er ook geweest en had gelukkig een schappelijke controleur. En Jos heeft de inbouw gedaan met inderdaad de automaat. En Menno je ziet,die van jouw was een koopje. Gr Hendrik he hendrik. lelystad maak ik me niet duk om wrngler komt toch bijna niet meer op straad (die wil alleen nog maar mud) en bij de apk kijken ze niet naar wat er in de moterkap zit maar wat er op het kenteken staad en ik heb inmiddels contact gehad met jos en zie het nu zeker posietiever in. de v8 heeft zeker voordelen (koppel) en tja die sound doet ook heel veel. ik ga er gewoon voor . maar ik zet de rest wel bij mijn project wrangler 89. iedereen bedankt voor de belangstelling en de tips en zeker jos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.