puppy Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 dus unimog assen kan ik dit makelijk onder mijn cj plaatsen of is er veel aanpasingswerk ik denk dat veel mensen zich dit afvragen dus even een topic erover Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 echt bold on zal het niet zijn. grote voordeel is dat ze er zat zijn en voor niet al te veel geld.....en sterk Ogdak heeft zich al behoorlijk in verdiept, die zal wel met meer komen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 ik weet in mijn buurt een unimog staan in eeen weide en volgens mij zijn die mensen er graag van af dus wou ik weten hoe moeilijk het zou zijn om die onder de cj te steken maar moet ik dan ook de tussenbak veranderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 -Zijn voorzover ik weet altijd DS diff, dus moet je je tussenbak aanpassen. -Zijn een aardig stuk breder. -Pinion moet aangepast worden, unimog assen worden middels een zgn torque tube aangedreven. -En ze wegen plus 2 honderd kilo. -Je zal ze niet 1, 2, 3 breken. -Vertraging 1:6.527 of 1:7 en een beetje. -Standaard lockers, onder een 404 mechanisch, latere modellen lucht bediend. Maar hier is veel meer te vinden. http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=420351 Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BlackBear Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Je kunt ook een CJ of YJ body op een Unimog maken. Misschien sneller. En 16 km bord erop en karren maar. Een cj landbouw voertuig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Je kunt ook een CJ of YJ body op een Unimog maken.Misschien sneller. En 16 km bord erop en karren maar. Een cj landbouw voertuig. ja dat was ik ook aan het denken? zou dat niet het makelijkste zijn? maar dan mag ik in belgie wel maar 40 km/u doen en dan moet ik een zwaailicht instaleren bij mij in de buurt is iemand net het zelfde van plan een chasis van unimog en daar een body van een cj op met v8 en t176 bak en hij is van plan om op 49" banden te rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Jammer dat het dan geen jeep meer is, wel makkelijker ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Misschien heb je hier iets aan. Staat op mobile.de CJ met unimog assen Is "een klein beetje" aangepast en aardig aan de prijs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Is "een klein beetje" aangepast en aardig aan de prijs! Sprakeloos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Schitterend.............. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BlackBear Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Zou een mooie rooie beer zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 prachtig ik ken hem ergens van ik denk dat hij ook op zerotraction staat maar dat is wel een monster Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calabria Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 Die manne hebbe eerder dit jaar idd meegedaan aan en Active challenge in Bilstein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 ik dacht het wel en oe deed hem het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calabria Geplaatst December 30, 2006 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2006 1.Team nummer 5 ToyoMog 02:20:10 2.Team nummer 3 Rocky 02:44:22 3.Team nummer 9 Reulsport 02:47:55 4.Team nummer 6 Rangepower 03:08:44 5.Team nummer 11 Remi 03:25:19 6.Team nummer 4 JeepPower 1 04:55:33 7.Team nummer 2 G-Special 06:38:51 8.Team nummer 17 Toyoto Hilux 11:15:48 9.Team nummer 16 Muddy Trophy Team 16:58:06 10.Team nummer 8 White D-90 18:35:23 11.Team nummer 7 Challenger 19:23:59 12.Team nummer 1 Orange 19:32:27 13.Team nummer 10 Liebregts4x4 20:24:05 14.Team nummer 14 Maurice&Maurice 22:51:57 15.Team nummer 18 Jeep CJ7 27:37:54 16.Team nummer 15 Silver 30:20:38 17.Team nummer 20 Dodge CJ7 30:31:48 18.Team nummer 12 Leduc Patrol 31:24:21 19.Team nummer 19 Tibus Jeep Sniper 34:11:18 20.Team nummer 21 WranglerMog 34:11:18 21.Team nummer 22 Mitsu 34:11:18 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst December 31, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2006 ik heb ergens gelezen dat de vooras van eeen unimog 328 kg en de achteras 280 kg weegt zou dat veel verschil zijn op de dana 44 assen? dat de vooras geen 300 kg weegt dat weet ik ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Hallo, Ik denk dat een Dana44 vooras en een Dana60 achteras samen 328kg wegen. Ik heb momenteel een stel van deze assen in de werkplaats liggen en denk dat ik één zijde van zo's as met 80kg kan optillen. Als je Unimog assen wilt gebruiken, kun je je eigen reductiebak behouden. Wel moet je rekening houden met de voorste aandrijfas. De Dana300 en NP231 zijn met elkaar uitwisselbaar, dus met de voorste aandrijfas is altijd wel een oplossing te bedenken. De grote buis rondom de aandrijfas van de Unimog-as moet je eraf halen. Als je vervolgens zelf een lagerblok maakt waarmee het voorste pinionlager mee vast wordt gezet, heb je een as die je onder de Jeep kunt gebruiken. Wat je dan nog met de flens van de aandrijfas doet is "up to you". Hier zijn verschillende oplossingen voor. Dan nog even een paar steunen aan het chassies maken voor de schroefveren en zelf even een paar reactiestangen construeren. Is perfect voor mekaar te krijgen. Heb je gelijk een mooie gelegenheid om van de bladveren af te komen. MVG Jos Reuling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst January 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 en als ik dan de cj inschrijf als landbouwvoertuig ben ik helemaal legaal aan het rijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 en als ik dan de cj inschrijf als landbouwvoertuig ben ik helemaal legaalaan het rijden hmmm, gaat dit makkelijk? Ga me hier ook eens moeten in verdiepen, heb namelijk een gelijkaardig probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst January 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 hmmm, gaat dit makkelijk?Ga me hier ook eens moeten in verdiepen, heb namelijk een gelijkaardig probleem hoe bedoel je probleem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst January 5, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 hoe bedoel je probleem? Heb nu smalspoor assen. Zou graag naar iets breder en stevigers gaan maar in de keuring wordt telkens mijn spoorbreedte gemeten.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
puppy Geplaatst January 5, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2007 Heb nu smalspoor assen.Zou graag naar iets breder en stevigers gaan maar in de keuring wordt telkens mijn spoorbreedte gemeten.... heb ik nog nooit voor gehad je kan atijd voor spoorverbreeders gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
skywacker Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 unimog assen onder de CJ plaatsen is mogelijk (niets is onmogelijk) maar makkelijk zal het zeker niet worden. ik ben er zelf aan bezig momenteel en het ene probleem na het andere komt naar boven, ten eerste gaat de jeep nooit meer harder dan 100km/uur kunnen rijden zonder de assen warm te laten lopen de verhoudingen in de assen zijn te klein en draaien te snel, dwz geen autosnelweg meer of geen lange vakantie's. ten 2 de de assen van de unimog werken met een vast huis rond de cardan waar de volledige as mee opzijn plaats gehouden word en ook de cardan dit zit en de verdeelbak van de boit van de mog ingewerkt, het eerste mogelijkheid hiermee is je kan deze buis van rond deze cardan verwijderen en er een gewone cardan aandrijving tussen plaatsen dan moet je enkele onderdelen laten maken die op de pont van de as passen endergelijke (dit nog goed te doen) maar dan moet je ervoor zorgen dat je as degelijk onder je CJ chassis komt te hangen met dus de stangen en veren enzovoort. 2 de mogelijkheid is dat je de assen van de mog in de boit van de mog laat zitten en de bolkoppelingen waarmee da as vast zit gebruikt maar dan is het probleem dat je de volledige aandrijflijn (V8 motor, T18 Bak en dan de vitessenbak van de mog nog) niet meer binnne de wielbasis van de CJ krijgt! het probleem van de vitessenbak van de mog is namenlijk dat deze in 1 stuk gegoten is (de vitessenbak samen met de verdeelbak voor de 4X4) en dat deze nogal veel plaats inneemt. als je nog meer moet weten vraag gerust of kom eens lang ik kan je alles laten zien het ligt kompleet gedemonteerd mog helemaal afgebroken en aan het nadenken wat we ermee gaan doen want de wielbasis van de CJ zoek ik niet te verlengen deze vind ik prima! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst January 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2007 bij de hulpverlening is de keuze ook dit keer weer gevallen op de unimog, wat een monster kan geen 4x4 tegen op.....mede door de assen. niet helemaal on-topic maar wel mooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.