Spring naar bijdragen

Jeep Gc 1999 Motor Valt Uit Tijdens Rijden?


Recommended Posts

hallo allemaal,

Ik heb een Jeep Grand Cherokee Laredo uit 1999 en een probleem. Ik zal alles wat maar relevant zou kunnen zijn opnoemen, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. ik heb al wat info gevonden op dit forum, maar zou toch wat meer info in dit specifieke geval:

1) auto gekocht, 2de hands, na 2 dagen start ie niet meer. ook kilometerteller enzo werkt niet meer

2) auto ge- "jumpstart" via startkabels en alles lijkt het te doen. Wat later merk ik dat de auto start en rijdt, maar de kilometer teller en airco enzo doen het niet.

3) na laten kijken en de accu vervangen en de dynamo (alternator) laten repareren.

4) alles lijkt normaal te werken, alleen onthoudt ie veranderingen aan instellingen in de boordcomputer niet. bijv het veranderen van US systeem naar Metric systeem, voor Fahrenheit naar Celsius. Is dit normaal?

5) Op een dag rijd ik naar huis van werk. Eerder op de dag heeft het hevig geregend en water afvoer is hier zeer slecht (Panama). Ik schat een plas op de weg verkeerd in aangezien dit meer een sloot was geworden. Het water spat alle kanten op en voor een paar seconden zie ik helemaal niks, dus vrij veel water.

6) Auto rijdt gewoon, niks aan de hand. Een dag later zie ik op de automatische versnellings hendel een knop met het 0/0 teken. weet niet wat dat betekent dus maar ingedrukt, er gebeurde niet zoveel en heb het weer uitgezet. Begreep later dat je dit kan gebruiken om versnellingen anders te gebruiken voor bijvoorbeeld file-rijden?

7) Ik lekker aan het "cruisen". Geef even geen gas en de motor valt spontaan uit! Ook de powersteering en braking werkt niet meer. niet echt veilig als je aan het rijden bent. Versnelling in N gezet, weer gestart en verder gereden. kilometerteller en airco etc werkten normaal. Later gebeurde het nog een keer.

8) volgende ochtend wilde ik de auto naar de garage brengen, maar alles was compleet dood. deurvergrendeling werkte niet meer, niks. toen ik probeerde te starten gebeurde er totaal niks, ook geen verlichting ofzo. Ik heb gechecked en ik heb zeker niet de lichten laten branden de voorgaande avond.

Wie o wie weet wat dit is en hoe ik het kan voorkomen? Gezien andere postings kan het de brandstofpomp zijn? Waarom werken alle electrische systemen dan niet meer?

Ik hoor graag van jullie!

RMF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste gedachte is dat er ergens een los contact zit. Mogelijk een massaprobleem ofzo.

Controleer daarom allereerst alle massa aansluitingen in en rond de motorruimte eens... je wilt niet weten hoeveel problemen er kunnen ontstaan door wat roest aan/onder zo'n bout! Als er bijvoorbeeld teveel overgangsweerstand is ontstaan, kan het zijn dat bepaalde delen van het systeem tijdens hoog stroomverbruik ( starten!!) spanningsloos worden. Dat zou dan ook het steeds verliezen van je BC gegevens kunnen verklaren.

Die O/O knop.... kijk er nog 'ns goen naar! Waarschijnlijk staat er O/D, ofwel: OverDrive. Met die knop kun je de overdrive tijdelijk uitschakelen, bijv. bij het trekken van een zware aanhanger of gebruik van de auto in de bergen.

Ow, en natuurlijk: Welkom hier!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste gedachte is dat er ergens een los contact zit. Mogelijk een massaprobleem ofzo.

Controleer daarom allereerst alle massa aansluitingen in en rond de motorruimte eens... je wilt niet weten hoeveel problemen er kunnen ontstaan door wat roest aan/onder zo'n bout! Als er bijvoorbeeld teveel overgangsweerstand is ontstaan, kan het zijn dat bepaalde delen van het systeem tijdens hoog stroomverbruik ( starten!!) spanningsloos worden. Dat zou dan ook het steeds verliezen van je BC gegevens kunnen verklaren.

Die O/O knop.... kijk er nog 'ns goen naar! Waarschijnlijk staat er O/D, ofwel: OverDrive. Met die knop kun je de overdrive tijdelijk uitschakelen, bijv. bij het trekken van een zware aanhanger of gebruik van de auto in de bergen.

Ow, en natuurlijk: Welkom hier!!

ok, bedankt! Ik ga zeker even de aansluitingen checken, zover ik dat zelf kan! Laat mijn bevindingen wel even weten. Naar die O/D knop had ik idd nog niet goed gekeken, bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je vraag stond hier

Hallo Beest,

Kom net je post tegen. Ik denk dat ik hetzelfde probleem met mijn Jeep. Heb er verderop ook een posting over aangemaakt. Kan je mij uitleggen waar de zekering precies zit? Ik heb er niet al te veel verstand van, dus graag niet al te ingewikkeld :-)

Bedankt!

die zekering zorgde er alleen voor, dat de pomp het niet meer deed.(Auto shutdown relay)

voor de rest werkte alle electronica, radio, deuren, alarm, lampen enz enz.

maar kijken kan nooit kwaad.

klik alle zekeringen WJ

deze zit onder je motorkap

power_dist_ctr_02.jpg

daar zitten ook meer zekeringen... stekker(s) niet goed er in?

geen stroom hebben vind ik nog het meest vreemde

de accu is vervangen, maar zit daar nog stroom in? (neem aan van wel)

zelf zou ik checken of accu doet, dan alle stekkers/ zekeringen nalopen.

nou ben ik niet zo'n electronica ster....en de WJ is ook een vreemde Jeep voor mij

dus ik plof hier alles neer wat ik kan vinden.

mss kan iemand wat meer er mee.

http://www.wjjeeps.com handige site, veel info over de WJ

plaats van electonica modules

foutcodes hoe en wat (maar geen stroom dan ook geen foutcodes kunnen lezen)

zekeringen en relais

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je vraag stond hier

die zekering zorgde er alleen voor, dat de pomp het niet meer deed.(Auto shutdown relay)

voor de rest werkte alle electronica, radio, deuren, alarm, lampen enz enz.

maar kijken kan nooit kwaad.

klik alle zekeringen WJ

deze zit onder je motorkap

power_dist_ctr_02.jpg

daar zitten ook meer zekeringen... stekker(s) niet goed er in?

geen stroom hebben vind ik nog het meest vreemde

de accu is vervangen, maar zit daar nog stroom in? (neem aan van wel)

zelf zou ik checken of accu doet, dan alle stekkers/ zekeringen nalopen.

nou ben ik niet zo'n electronica ster....en de WJ is ook een vreemde Jeep voor mij

dus ik plof hier alles neer wat ik kan vinden.

mss kan iemand wat meer er mee.

http://www.wjjeeps.com handige site, veel info over de WJ

plaats van electonica modules

foutcodes hoe en wat (maar geen stroom dan ook geen foutcodes kunnen lezen)

zekeringen en relais

de auto is nu bij de garage en het blijkt nu dat de (nieuwe) accu compleet leeg is. Ze zijn nu aan het zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien toch de alternator? Begrijp dan alleen niet waarom de motor uitvalt tijdens het rijden

m.vr.gr

RMF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
de auto is nu bij de garage en het blijkt nu dat de (nieuwe) accu compleet leeg is. Ze zijn nu aan het zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Misschien toch de alternator? Begrijp dan alleen niet waarom de motor uitvalt tijdens het rijden

m.vr.gr

RMF

Het probleem is uiteindelijk gevonden en dacht dat het een goed idee was dit hier nog even te posten voor het geval andere Jeep eigenaars vergelijkbare problemen hebben.

Probleem 1 was dat de alternator kapot was en daardoor de accu telkens "dood" was.

Probleem 2 was de Crankshaft Position Sensor. Wat ie precies doet weet ik niet, maar doordat deze stuk was sloeg de motor af tijdens het rijden.

m. vr. gr,

RMF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...