Spring naar bijdragen

Abs Eruit


Bartman
 Share

Recommended Posts

Zo ben eindelijk maar eens begonnen met het verwijderen van het gevreesde bendix abs systeem. Ik heb vorige week een gewoon gebruikte rembekrachtiger en hoofdremcylinder bij www.cherokeeparts.nl besteld. als ook het remdrukverdeelblok.

Eerst het oude verwijderd dus....gaat opzich niet zo moeilijk....alle zekeringen eruit, druk eraf, leidingen loskoppelen of doorknippen.. voorlopig laat ik de electra verder zitten.

Pomp eruit:

358082542_1ac9d766dc_o.jpg

ABS unit eruit:

358082572_6d7495d297_o.jpg

Leeg he!

358082637_c7194d8e03_o.jpg

Nu moet ik dus wat leidingen verleggen omdat het een en ander niet meer past, dus koperleiding gekocht en zo'n dubbelfels setje. Zit ik net ff wat proef stukjes te maken, blijkt dat die leiding wel erg moeilijk in het nippeltje (kweet niet hoe dat heet) te krijgen. Klopt dat ? Kan ik die nippels iets uitboren? Kan ik iets van de leiding afschuren? Die man bij de automaterialen zei dat er maar 1 diameter remleiding was.

Alvast bedankt!

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pomp ziet er nog nieuw uit... in tegenstelling tot de hoofdremcilinder.... :bye1:

Nippels moeten zo over de leiding passen. Zoniet klopt er iets niet helemaal. Uitboren is uit den boze, schuren kan nog net....

Is de leiding wel mooi rond en zit er geen braam aan?

als je de oude nippels hergebruikt zou het kunnen kloppen ,

oude nippels inch maten - nieuwe leiding mm maten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pomp ziet er nog nieuw uit... in tegenstelling tot de hoofdremcilinder.... :bye1:

Nippels moeten zo over de leiding passen. Zoniet klopt er iets niet helemaal. Uitboren is uit den boze, schuren kan nog net....

Is de leiding wel mooi rond en zit er geen braam aan?

Pomp is nu 4 jaar geleden vervangen (recall) maar het hele systeem heeft het daarna een halfjaar goed gedaan en daarna weer terug bij af....terug naar dealer....moet gaan betalen....bekende verhaal. En nu een paar keer last van de rem L.V. die blijft hangen. Remcylinder loopt mooi maar er blijft druk op de leiding staan. De ene keer wel andere keer niet. vandaar nu eruit met die ABS.

Leiding is mooi rond (nieuw) heb net ff precies gemeten leiding 5mm nippel kan boortje 5mm in. mmm nippel ietsje met boortje heen en weer geboord....moet lukken. toch ?

Dat van die inch naar mm was ik ook bang voor maar ga het zo proberen, er zijn er tenslotte een paar voorgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dusss, vanochtend met z'n tweeen de remmen ontlucht. Dat duurt wel ff er bleven voor erg lang hele kleine luchtbelletjes meekomen. Maar uiteindelijk wel een "hard" pendaal. Starten dus, pendaal zakt, sist een beetje vreemd onderin? Rijden, nou hij remt wel maar zo kom ik niet door de APK :thumbsup: weinig rem dus. Het vacuum blijft er wel goed in, als je na een paar uur pompt zonder motor dan wordt ie na een paar keer weer hard.

Iemand ideeen?

Ik denk aan : Die gebruikte bekrachtiger is niet o.k.

Toch nog lucht in leidingen.

Groeten,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dusss, vanochtend met z'n tweeen de remmen ontlucht. Dat duurt wel ff er bleven voor erg lang hele kleine luchtbelletjes meekomen. Maar uiteindelijk wel een "hard" pendaal. Starten dus, pendaal zakt, sist een beetje vreemd onderin? Rijden, nou hij remt wel maar zo kom ik niet door de APK :thumbsup: weinig rem dus. Het vacuum blijft er wel goed in, als je na een paar uur pompt zonder motor dan wordt ie na een paar keer weer hard.

Iemand ideeen?

Ik denk aan : Die gebruikte bekrachtiger is niet o.k.

Toch nog lucht in leidingen.

Groeten,

Bart

Hoe heb je ontlucht? Met de verste eerst? of gewoon begonnen?

Je moet namelijk beginnen met de pomp of klauw die zich het verste van de verdeler bevindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een lek membraam in de bekrachtiger....

Zit het pedaal wel hoog?? Ik bedoel: hoever moet je het intrappen voor 'ie hard wordt?

Als de motor uit is wordt ie hoog al hard :thumbsup:

Als ik start dan wordt ie eigenlijk nooit hard ik trap dan tot het einde en bij de laatste helft hoor je het sissen.

Als je niet weet waar het over gaat is het een raar verhaal <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vreemd, ja...

Normaal zakt het pedaal maar een paar cm als je de motor start...

Dat het pedaal zover zakt al je de motor start is dus eigenlijk al vreemd... De rembekrachtiger helpt alleen mee als je remt... Als je heel hard trapt zou je het pedaal dus ook verder moeten kunnen intrappen als de rembekrachtiger niet meer werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel vreemd, ja...

Normaal zakt het pedaal maar een paar cm als je de motor start...

Dat het pedaal zover zakt al je de motor start is dus eigenlijk al vreemd... De rembekrachtiger helpt alleen mee als je remt... Als je heel hard trapt zou je het pedaal dus ook verder moeten kunnen intrappen als de rembekrachtiger niet meer werkt!

Klinkt dus wel als een defect in de bekrachtiger....mmm...morgen maar eens bellen met cherokeeparts...

To be continued....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt dus wel als een defect in de bekrachtiger....mmm...morgen maar eens bellen met cherokeeparts...

To be continued....

Rembekrachtiger is (was) volgens mij goed , maar je mag wel een andere proberen.

Anders moet je JeepEd eens mailen , die heeft al eerder van deze ombouwen gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat er nog lucht in zit.... krijg de mijne ook niet ontlucht zonder de remklauwen los te maken en de nippel naar boven te houden.

De ontluchtingsnippels zitten bij mij op driekwart van de cilinder, dus niet helemaal boven in.

Toen ik de klauwen los had en de nippels losdraaide kwamen er meteen bellen uit en probleem was voorbij.

Wel even iets tussen doen anders druk je je zuigers uit de klauwen.

Kwam hier ook pas na twee weken achter en 4 liter olie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat er nog lucht in zit.... krijg de mijne ook niet ontlucht zonder de remklauwen los te maken en de nippel naar boven te houden.

De ontluchtingsnippels zitten bij mij op driekwart van de cilinder, dus niet helemaal boven in.

Toen ik de klauwen los had en de nippels losdraaide kwamen er meteen bellen uit en probleem was voorbij.

Wel even iets tussen doen anders druk je je zuigers uit de klauwen.

Kwam hier ook pas na twee weken achter en 4 liter olie...

SOW das een goeie :whistle: ga ik vanavond meteen proberen(als m'n klauwe er niet af vriezen)

To Be ........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...