Spring naar bijdragen

Accu Wordt Leeggetrokken


Recommended Posts

Hi,

Ik heb een vraag. Ik heb een Jeep Cherokee uit 1990 en heb daar weer eens problemen mee. Wat is nu het geval. Mijn accu wordt, als ik de motor uit, heb leeggetrokken door iets. Volgens de garage slaat er een schakelaar om de zoveel seconden aan en uit (gister bij een garage geweest en die liet me dit zien). Hierdoor is mijn accu, volgens de man van de garage, in een uur leeg. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. De laatste reparatie dateert van december 2006 heb er toen voor de tweede keer in een jaar een nieuwe vuelpomp ingezet, de oude was overleden. Sindsdien heb ik problemen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr. Henk

ps: mijn lichten beginnen het nu ook te begeven, knipperlicht links voor doet het niet meer (blijft aan) en voorlamp rechts voor is sinds gisteren ook dood. Weet niet of deze informatie bijdraagt maar zeg het maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

Ik heb een vraag. Ik heb een Jeep Cherokee uit 1990 en heb daar weer eens problemen mee. Wat is nu het geval. Mijn accu wordt, als ik de motor uit, heb leeggetrokken door iets. Volgens de garage slaat er een schakelaar om de zoveel seconden aan en uit (gister bij een garage geweest en die liet me dit zien). Hierdoor is mijn accu, volgens de man van de garage, in een uur leeg. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. De laatste reparatie dateert van december 2006 heb er toen voor de tweede keer in een jaar een nieuwe vuelpomp ingezet, de oude was overleden. Sindsdien heb ik problemen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr. Henk

ps: mijn lichten beginnen het nu ook te begeven, knipperlicht links voor doet het niet meer (blijft aan) en voorlamp rechts voor is sinds gisteren ook dood. Weet niet of deze informatie bijdraagt maar zeg het maar even.

Blijft je Fuel pomp dan niet constant draaien ?

Of slaat je ABS pomp aan (als je die hebt) ?

Welke schakelaar bedoeld de garage-ist ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft je Fuel pomp dan niet constant draaien ?

Of slaat je ABS pomp aan (als je die hebt) ?

Welke schakelaar bedoeld de garage-ist ?

Ik hoor geen geluid, als mijn motor af is. Ik heb die man ook gevraagd of het iets met mijn fuelpomp kon zijn maar daar waren ze heel resoluut in. Dat kon niet. (moet zeggen, ik geloof ze niet echt meer, ze weten er meestal niets vanaf hier op curacao). Hij wist het dus ook niet, vond het vreemd. Het enige dat hij me kon zeggen was dat er iets aan en uit ging (dat kon hij aan de accu zien, iets trok niet continu stroom maar wel om de twee seconden). Ik heb dus echt geen idee maar ik zou zeggen dat de fuelpomp verkeerd is geinstalleerd. Ik zou het anders ook niet weten want daarvoor was er niets aan de hand. Is het mogelijk dat de fuelpomp verkeerd is geinstalleerd?

Gr. Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor geen geluid, als mijn motor af is. Ik heb die man ook gevraagd of het iets met mijn fuelpomp kon zijn maar daar waren ze heel resoluut in. Dat kon niet. (moet zeggen, ik geloof ze niet echt meer, ze weten er meestal niets vanaf hier op curacao). Hij wist het dus ook niet, vond het vreemd. Het enige dat hij me kon zeggen was dat er iets aan en uit ging (dat kon hij aan de accu zien, iets trok niet continu stroom maar wel om de twee seconden). Ik heb dus echt geen idee maar ik zou zeggen dat de fuelpomp verkeerd is geinstalleerd. Ik zou het anders ook niet weten want daarvoor was er niets aan de hand. Is het mogelijk dat de fuelpomp verkeerd is geinstalleerd?

Gr. Henk

Neen op zich niet.

U zou toch eens moeten localiseren wat er aan springt.

(misschien 1 voor 1 de zekeringen eruit halen , tot het niet meer aanspringt , dan weet U in welk cirquit het zit.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Behalve mijn CJ heb ik ook nog een Chrysler Stratus voor de deur staan, deze had na dat hij ruim een jaartje oud was een vergelijkbaar probleem.

Hierbij lag het aan de automaat van de centrale vergrendeling, deze stuurde de sloten dicht terwijl deze al dicht zaten.

Weet niet of er centrale vergrendeling op zit, zo ja even de automaat loskoppelen en meten of hij het nog doet.

Succes Glenn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hehe... da's doevallig:

Citaat uit m'n PM naar Henk, nadat hij me wist te melden achter welke zekering het probleem zit en welke stroommkringen dat betreft:

De sluiting zou ik allereerst zoeken in de trekhaakaansluiting, als je die hebt... Vaak zit daar na jaren een enorme klont oxidatie achter, wat sluiting kan veroorzaken. De problemen met de knipperlichten zou sdaar ook vandaan kunnen komen.

Als tweede zou ik de deurvergrendeling eens onderzoeken. De overgang van deur naar carrosserie kan problemen veroorzaken, dir beweegt elke keer als je een deur opent. Er kan ook een deurmotor blijven trekken.

De stoelverstelling heeft ook motoren... maar ook verwarming! Mogelijk blijft die aanstaan?

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...