hkrant Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Ik vraag me al een tijdje af of je voor bv een stoplicht de versnelling in de N stand moet zetten ? Is dit als je langer dan bv 10 seconden moet wachten of kun je gewoon het rempedaal ingedrukt houden en gewoon wachten tot je weer kunt rijden. Geeft het continue remmen in de Drive-stand slijtage ? Ik ben benieuwd ! groet, Hartog Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 gewoon in de drive houden is het voor gemaakt Enige waar je een beetje op moet letten is je remmen, als je hard geremd hebt zorg dan dat je hem iets kan laten doorrollen zodat de hitte van de schijven verdeeld wordt en ze niet krom trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 grootste probleem is na stevig remmen, dan zet ik m altijd in vrij om de remschijven egaal af te laten koelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Enige tijd geleden, toen ik de zj nog als alledaagse auto gebruikte. Zette ik de bak meestal in N zodra ik stilstond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst January 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Maar is er dus geen slijtage van koppelingsplaten of iets dergelijks want de auto wil continue naar voren als je de rem iets los laat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Maar is er dus geen slijtage van koppelingsplaten of iets dergelijks want de auto wil continue naar voren als je de rem iets los laat ? neen, je hebt geen slijtage omdat een automaat geen platenkoppeling heeft maar een vloeistofkoppeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 zet em niet onder het rijden in zn vrij want dat is wel slecht. Ook niet ver laten slepen en kort stukje slepen max 50 km p/u enige uitzondering voor je veiligheid is als je in de slip raakt bv met ijzel om hem dan in vrij te zetten dan isie beter bestuurbaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hkrant Geplaatst January 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Bedankt voor de tips ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 enige uitzondering voor je veiligheid is als je in de slip raakt bv met ijzel om hem dan in vrij te zettendan isie beter bestuurbaar Helemaal waar... Alleen moet de bijrijder dat dan waarschijnlijk ff doen, want de bestuurder zal er erg weinig tijd voor hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Rebel Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 zet em niet onder het rijden in zn vrij want dat is wel slecht. Ook niet ver laten slepen en kort stukje slepen max 50 km p/uenige uitzondering voor je veiligheid is als je in de slip raakt bv met ijzel om hem dan in vrij te zetten dan isie beter bestuurbaar Sinds wanneer heb jij verstand van automaten, gokkasten dat weet ik, maar ......!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dutch Rebel Geplaatst January 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2007 Ik vraag me al een tijdje af of je voor bv een stoplicht de versnelling in de N stand moet zetten ? Als het te lang duurt en je geen zin meer heb om je voet op dat rempedaal te houden.. Lijkt lullig, maar praktisch gezien werkt dat zo bij mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Bij mij ook... in principe staat 'ie in z'n "D". Maar soms, als ik langer moet stoppen ( brug open, spoor dicht, enz. ) gooi ik 'm in z'n "N" of zelfs "P". Natuurlijk zou je ook de motor uit moeten zetten.... Maar ja: Dat fijne V6 geluid he... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dion Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Maar ja: Dat fijne V6 geluid he... 6lijn bedoel je ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 6lijn bedoel je ? heheh , nee hij heeft weer over zijn op*l Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 heheh , nee hij heeft weer over zijn op*l Duidelijk geval van op het verkeerde forum reageren. Deze topic kan dus ook op slot "moderator". Dit zijn nou net de dingen die we hier niet willen lezen. Heeft niks met Jeeps te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Ik heb geen merk genoemd... dat doen anderen wel voor me! Maar 't ging over de automaat... en dus was ik niet off-topic... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Ik heb geen merk genoemd... dat doen anderen wel voor me! Maar 't ging over de automaat... en dus was ik niet off-topic... Jeepforum|NL > Off Road Performance > Aandrijflijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 maar deze snap ik ff niet, laten we even on-topic blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Topic titel: "Automaat Rijden, wanneer naar neutraal schakelen" Daar gaf ik antwoord op, en da's dus gewoon on-topic. Dat die automaat van mij toevallig in een ander merk auto zit, maakt geen verschil: De automaten werken in principe allemaal hetzelfde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Cherokee (XJ)</span>Bouwjaar: 1989 Sleutelt zelf: Ja Zo ondertussen genoeg off-topic dus slotje?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst January 19, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2007 Topic titel: "Automaat Rijden, wanneer naar neutraal schakelen" Daar gaf ik antwoord op, en da's dus gewoon on-topic. Dat die automaat van mij toevallig in een ander merk auto zit, maakt geen verschil: De automaten werken in principe allemaal hetzelfde. had het niet over jou, laat dat even duidelijk zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.