Calabria Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Kan iemand mij info verschaffen over hoe het vervangen van de oliekeering (bourage) op de onderstaande foto. Hij lekt dus olie aan de uitgang van de tussenbak naar de cardan. Ik weet dat je 2 bouten moet losvijzen aan de kruiskoppeling van de cardan met de achteras. Komt de cardan dan in zijn geheel uit de tussenbak ? En kan je zo dan bourage vervangen ? Betreft een Jeep Wrangler YJ 2.5l '94. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Je moet achteraan, aan de Yoke van de achteras, de cardanas afkoppelen. Daarna kun je de compelte as uit de tussenbak schuiven ( kan wel wat olie meekomen), let er wel op dat de lagerkapjes van de achterste kruiskoppeling er niet afvallen! Daarna demonteer je het staartstuk van de tussenbak. Op de werkbank kun je dan de kering en eventueel de geleidebus in het staartstuk vervangen. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Nou....ik zou met dat staartstuk gelijk naar een (bevriend) garagebedrijf of iemand anders met een pers gaan, zeker als je ook die bus wilt gaan vervangen (zou ik wel doen trouwens). Ik spreek uit ervaring dat je er anders niet echt vrolijk van gaat worden en de kans loopt dat je het staartstuk in 2-en slaat (al is het maar uit frustratie.. ). Bedenk daarbij overigens wel dat het vervangen van die kering maar zelden zal leiden tot 100% oliedicht. Na 2x vervangen in 1 jaar tijd lekt ie bij mijn wagen nog steeds lichtjes.... Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calabria Geplaatst January 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Thanks for the info !!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2007 Hier nog een verslag van mijn "gemartel" destijds... De 2e keer was het een klusje van een uurtje of zo, dus t went..... klikkie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 Hier nog een verslag van mijn "gemartel" destijds...De 2e keer was het een klusje van een uurtje of zo, dus t went..... klikkie en hij kan er echt maar op 1 manier terug op <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 Tjaa.....ges/icon_open.gifMijn 1e min of meer technische klus(je) aan de Jeep; het vervangen van de oliekering aan de transfer case, inclusief de bus. Zou ik vanmiddag "effe" gaan doen............. As demonteren; geen probleem (heb alle naaldlagers nog, ja-ja) Behuizing er af; na 15 minuten rammen er ook af (zat een 1cm dikke laag siliconen tussen) Oude oliekering eruit; een uur mee bezig geweest (mag bij meneer pastoor vast 1 jaar niet meer langskomen), maar is er ook uit En toen.... de bus; bij een faq onderwerp op jeepforum.com (dank Pullie) stond de tip om deze bus er met een 30mm dop eruit te rammen. Nou ben ik vanaf een uur of 8 dat aan het doen, maar er komt niet veel beweging in. Daarbij ben ik "bang" dat ik de behuizing voor rot sla. Heeft iemand een tip of suggestie? (de "naar B&S suggestie" had ik zelf al bedacht ) Heb ook foto's van deze martelgang, maar krijg ze (nog) niet op dit forum geplaatst. Dank alvast voor reacties!!!! Hé Kollee, heb je inmiddels ergens die beloofde foto's staan? Ik ben binnenkort ook aan de beurt en dus zeer nieuws(leer)gierig. Bedankt en Calabria, succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 ik heb dit klusje 3maal gedaan, maar ik liet zelfs het staartstuk gewoon zitten? de keering eruit halen was het probleem niet, alleen het erin krijgen kan wel eens tot frustratie lijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 ik heb dit klusje 3maal gedaan, maar ik liet zelfs het staartstuk gewoon zitten? de keering eruit halen was het probleem niet, alleen het erin krijgen kan wel eens tot frustratie lijden. Als je die bus die in dat staartstuk zit, ook wilt vervangen, moet ie er wel af Menno. Alléén oliekering klopt helemaal, lekker laten zitten en maar prudsen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 Hé Kollee, heb je inmiddels ergens die beloofde foto's staan? Ik ben binnenkort ook aan de beurt en dus zeer nieuws(leer)gierig.Bedankt en Calabria, succes. Hé Kollee heeft even de link op jeepforum.com opgezocht..... Op deze pagina naar beneden scrollen tot je T-case leak, fix it! ziet staan. Is aardig eindje naar beneden. Daar staat alles keurig om/beschreven met foto's Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 directe link er naar toe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst January 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2007 directe link er naar toe ow....weet je t weer beter... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.