Spring naar bijdragen

Ojee! Wat Nu


billy
 Share

Recommended Posts

He hoe gaat die alle,

Vrijdag heb ik mn jeep yj verlaagd!! Bodylift er af (gelukkig) vond het niet alleen erg lelijk

Maar ook onhandig :wacko: en mijn auto was al verhoogd door de veren.

Ik ben bij Nico?s geweest en ik moet zeggen een super garage en een super vent. Je kunt zelf mee helpen en dat is niet gek voor een leek als mij en de prijzen zijn fair. :(

Voor mij is het zeker 2 uur rijden van uit Duitsland maar dat heb ik er voor over,big time. :P

Na de bekende verhoging blokken er te zijn afgehaald en de koeler met benzineleidingen te hebben ingekort is er ook nog even een andere tankbeschermer gemonteerd .daardoor ken ik nu ook beter de onderkant van mn jeep. Tja en daar zit nu mn probleem de onderkant ken ik nu maar nu de motor want daar gaat het eigenlijk over, tijdens de terug weg is halfweg (na een tankbeurt) de motor ruw gaan lopen vrijdag was het shit weer ;) en merkte je het eigenlijk niet zo(niet benoemend?s waardig) op de autobaan rij je 2000 toeren en is er niets aan de hand.

Maar zondagmorgen wou ik vol trots mn ?omgebouwde? auto laten zien aan mn vrouw :mellow: en wat denk je, een ruw lopende motor :lol: (stationeer).ik dacht aan vuil in de tank en/of filter ivm het wisselen van de tankplaat dus heb ik al maandag mijn benzinefilter na gekeken en den benzinepomp beiden werken goed (slang er af voor de benzine filter start en komt veel benzin er uit en achter het filter de zelfde procedure met de zelfde hoeveelheid aan benzine) Tja wat dan :P . Ik heb gelezen over een TPS sensor? En heb gekeken maar welke is het van de 2 stekkers

(heb trouws een YJ 1992 4 liter was ik vergeten :wacko: )en hoe maak je deze schoon met een doekie. :lol: ik heb geen check engine lampje branden. Waar kan ik naar kijken en nog belangrijke waar zit het. Ik moet hem weer klaar krijgen anders kan ik mn Chick niet meenemen en het is eigenlijk haar auto??. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

check engine lampje hoeft niet altijd te branden, je kan dus even uitlezen om te kijken of er foutcodes zijn: op conact zetten, wachten tot het check engine lampje uit is en dan 5 keer heel snel op contact en er weer vanaf en de 5de keer op contact laten staan.

verder als je brandstof druk hebt zou het nog aan de ontsteking kunnen liggen (alle bougiedoppen er goed op?) of misschien een injector verstopt..

TPS sensor zit op de throttle body, de ene stekker is van de TPS en de andere van de stationair steller.

succes ermee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... "ruw lopen"..

Wat bedoel je er precies mee? Loopt 'ie te langzaam stationair? Of onregelmatig? Slaat 'ie cilinders over (misfire) of klinkt 'ie gewoon rauw...

Met het monteren / demonteren van een bodylift, kom je normaal gesproken niet aan de motor. Maar... de MAP sensor ( die de onderdruk in het spruitstuk meet) zit wel aan de body en is met een vacuum slang verbonden met bovengenoemd inlaatspruitstuk. Verder lopen er nog een drietal vacuum leidingen van dat spruitstuk naar de body:

  • 1 naar de EVAP canister, onder je ruitensproeiertank
    2 naar de vacuumschakelaar op de tussenbak, die leiding gaat bij de accu een harnass in.
    3 naar de inlaatluchtklep van de verwarming, deze leiding verdwijnt achter de motor door het schutbord.

Wanneer één of meerdere van deze slangen losgeschoten zijn, krijgt de motor "valse lucht" en kan slechter gaan lopen ( vooral stationair merkbaar)

Als de leiding van de MAP eraf ligt, loopt de motor beroerd! Hij krijgt dan veel te veel brandstof ingespoten en rookt meestal ook zwart.

Als ik jouw was, dan zou ik dus eerst ff onder de kap naar dat vacuumgebeuren kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... "ruw lopen"..

Wat bedoel je er precies mee? Loopt 'ie te langzaam stationair? Of onregelmatig? Slaat 'ie cilinders over (misfire) of klinkt 'ie gewoon rauw...

Met het monteren / demonteren van een bodylift, kom je normaal gesproken niet aan de motor. Maar... de MAP sensor ( die de onderdruk in het spruitstuk meet) zit wel aan de body en is met een vacuum slang verbonden met bovengenoemd inlaatspruitstuk. Verder lopen er nog een drietal vacuum leidingen van dat spruitstuk naar de body:

  • 1 naar de EVAP canister, onder je ruitensproeiertank
    2 naar de vacuumschakelaar op de tussenbak, die leiding gaat bij de accu een harnass in.
    3 naar de inlaatluchtklep van de verwarming, deze leiding verdwijnt achter de motor door het schutbord.

Wanneer één of meerdere van deze slangen losgeschoten zijn, krijgt de motor "valse lucht" en kan slechter gaan lopen ( vooral stationair merkbaar)

Als de leiding van de MAP eraf ligt, loopt de motor beroerd! Hij krijgt dan veel te veel brandstof ingespoten en rookt meestal ook zwart.

Als ik jouw was, dan zou ik dus eerst ff onder de kap naar dat vacuumgebeuren kijken.

de motor loop ruw stationair (onregelmatig) en het kolt dat we niet aande motor hebben gezeten tijdens het verlagen maar ik druk deze antwoorden eens uit en ga eens de vacuumslangen na hij stinkt ook heel er naar benzine en naar uitlaat(kan op te veel benzine duiden) :whistle: ben allen nog niet echt een supersleutelaar!!! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan hem hier tegen het schutboard aan zien zitten, het is de sensor (met groene stekker) tussen het kleppendeksel en de lucht aanzuiging van de kachel, dit betreft een '92 YJ 4.0

PICT0027.sized.jpg

succes

EDIT:

heb nog een foto opgezocht:

PICT0351_001.sized.jpg

hier is ie zichtbaar boven kleppendeksel en naast de ruitensproeier tank..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan hem hier tegen het schutboard aan zien zitten, het is de sensor (met groene stekker) tussen het kleppendeksel en de lucht aanzuiging van de kachel, dit betreft een '92 YJ 4.0

PICT0027.sized.jpg

succes

EDIT:

heb nog een foto opgezocht:

PICT0351_001.sized.jpg

hier is ie zichtbaar boven kleppendeksel en naast de ruitensproeier tank..

he super bedankt wat is dit toch een behulpzaam forum echt TOP! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag eens gekeken of ik het probleem kon op lossen NEE DUS :angry: ik heb alle onderdrukslangen nagekeken en alle stekkers aangedrukt (wel had ik doordat ik er nieuw flaires had opgezet een gat in de ruitensproeiertank deze direkt dicht gemaakt)

wat ik wel heb is een foutmelding!!! ik lees 33355 wat kan dat zijn :o (!)??? kan dit dit de MAP sensor zijn de auto loopt nogsteed ruiw stationeer en rookt en ruikt naar benzine :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag eens gekeken of ik het probleem kon op lossen NEE DUS :angry: ik heb alle onderdrukslangen nagekeken en alle stekkers aangedrukt (wel had ik doordat ik er nieuw flaires had opgezet een gat in de ruitensproeiertank deze direkt dicht gemaakt)

wat ik wel heb is een foutmelding!!! ik lees 33355 wat kan dat zijn :o (!)??? kan dit dit de MAP sensor zijn de auto loopt nogsteed ruiw stationeer en rookt en ruikt naar benzine :P

ik heb zelf wat code na gekeken maar 33 kan niet geen airco!kan dus niet kapot zij! 35 is mischien wat er staat voor een 1980 tot 1990 (wat ik niet heb mijne is een 92 wrangler 4 liter. is dit dan andere outread)maar hier staat: 35 Cooling fan relay circuit open or shorted

35 (trucks) idle switch motor fault - check connections mischien is dit wat maar als dat zo is wat is het dan en waar zit het? 55 is het einde betekend dus niet volgens dezelfde link:(http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html)

langzamerhand word ik :angry::blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zelf wat code na gekeken maar 33 kan niet geen airco!kan dus niet kapot zij! 35 is mischien wat er staat voor een 1980 tot 1990 (wat ik niet heb mijne is een 92 wrangler 4 liter. is dit dan andere outread)maar hier staat: 35 Cooling fan relay circuit open or shorted

35 (trucks) idle switch motor fault - check connections mischien is dit wat maar als dat zo is wat is het dan en waar zit het? 55 is het einde betekend dus niet volgens dezelfde link:(http://www.allpar.com/fix/80s-codes.html)

langzamerhand word ik :P:angry:

ik heb eeen link bij gedaan daar heb ik een paar fotos vd motor. :o

http://www.flickr.com/photos/billysfotos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal ik heb nog een aantal dingen op " ojee wat nu" geschreven maar wil nu de bougies vervangen eerst hooe kan ikzien als er 1 kapot is en ik denk als er een kapot is dan vervang ik ze allemaal maar welk merk en type moet ik hebben? :P

en de MAP sensor moet ik ook denk ik hebben als de bougie niet kapot zijn maar welk type MAP is daar een nr en wat kost zo een MAP sensor (moet ik deze bij jeep halen) ik heb ter herrindering een 92 4ltr

hoop dat ik er uit kom :o

ps ik heb storing 33355 en geen airco!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal ik heb nog een aantal dingen op " ojee wat nu" geschreven maar wil nu de bougies vervangen eerst hooe kan ikzien als er 1 kapot is en ik denk als er een kapot is dan vervang ik ze allemaal maar welk merk en type moet ik hebben? :blush:

en de MAP sensor moet ik ook denk ik hebben als de bougie niet kapot zijn maar welk type MAP is daar een nr en wat kost zo een MAP sensor (moet ik deze bij jeep halen) ik heb ter herrindering een 92 4ltr

hoop dat ik er uit kom :wacko:

ps ik heb storing 33355 en geen airco!

ik heb wat gevonden stond onderstoring nr 33:

Possible Causes Bad connection or wiring - Check the wiring and connections between the logic module and the relay. Clean and regrease any corroded connectors with dielectric grease and repair any shorts.

Bad relay - Disconnect the relay and apply 12V across the coil terminals (dark blue wire on single connector and dark blue with orange stripe on 3-terminal connector). You should hear a click and the connection between the other two terminals should be shorted.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb wat gevonden stond onderstoring nr 33:

Possible Causes Bad connection or wiring - Check the wiring and connections between the logic module and the relay. Clean and regrease any corroded connectors with dielectric grease and repair any shorts.

Bad relay - Disconnect the relay and apply 12V across the coil terminals (dark blue wire on single connector and dark blue with orange stripe on 3-terminal connector). You should hear a click and the connection between the other two terminals should be shorted.

übung macht der Jeep meister :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar zoeken naar dat relais... wat er niet is :blush:

Geen airco: Foutcode 33! Da's standaard en dus OK.

55 is "end of code's" ofwel: laatste code als herkenning dat je ze allemaal uitgelezen hebt.

Die eerste 3... da's geen "3" maar 12. "Battery disconnected within last 50 keycycles". ook normaal!

maw: Er zijn geen fouten opgeslagen in het geheugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar zoeken naar dat relais... wat er niet is :blush:

Geen airco: Foutcode 33! Da's standaard en dus OK.

55 is "end of code's" ofwel: laatste code als herkenning dat je ze allemaal uitgelezen hebt.

Die eerste 3... da's geen "3" maar 12. "Battery disconnected within last 50 keycycles". ook normaal!

maw: Er zijn geen fouten opgeslagen in het geheugen.

fuc..man ik heb me de pleuris gezocht naar leidingen die evt los zaten niks. vanmorgen had ik werkelijk de pe er in heb mn jeep gepakt en ben weg gereden! eerst sprutter en stinken naar bezine maar toen werdt ie warm en werd het minder (loopt bij stoplicht nog steedts onrustig) maar ik denk dat ik veel te moeilijk heb gedacht en ga vandaag gewoon de bougies na kijken! :wacko: en is dit het niet dan een mapsensor(waar kanik zn ding halen en wat kost zn ding)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... áls het de MAP is...

Ik riep dat, omdat het kan gebeuren dat je bij het liften van de carosserie het slangetje eraf / stuk kunt trekken. Maar omdat er dus geen code's zijn opgeslagen, zou ik 'm niet op de bonnefooi vervangen... daarvoor issie te duur! ( ± ? 80,- )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... áls het de MAP is...

Ik riep dat, omdat het kan gebeuren dat je bij het liften van de carosserie het slangetje eraf / stuk kunt trekken. Maar omdat er dus geen code's zijn opgeslagen, zou ik 'm niet op de bonnefooi vervangen... daarvoor issie te duur! ( ± ? 80,- )

misschien bij een bekende jeeper (forummer) langs gaan om even uit te wisselen om zeker te weten dat het niet de MAP sensor is, vervangen kan dan altijd nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he broekie ik laat het je even weten :whistle: vandaag ga ik eerst even nm bougie checken is dit niets dan kom ik zeker op je terug jullie horen het vandaag nog :ph34r:

gisteren op bougies jacht maar geen gekregen :glare: dan maar besteld op het internet het is een hele zet voor onderhoud moet dat maar er ook bij duurt alleen 15 dagen voor dat ik het heb en dan eindelijk weet ik of het werkt.ik heb de link er bij gezet van de duitse internet firma:

http://shop.strato.de/epages/Store2.sf/?Ob...i%2017256.02%22

ik hou jullie op de hoogte :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...