Spring naar bijdragen

Amsterdam - Dakar In Xj


mlouwerse
 Share

Recommended Posts

Hallo,

24 februari 2007 vertrekken wij (mijn vriendin en ik) in een cherokee uit 92 naar Dakar met de AMSTERDAM-DAKAR Challenge. (Ik zag dat in een ander topic nog een team is gevonden die dit van plan zijn, super)

Het idee is dat je met een auto van Maximaal ?500,-- de rit volbrengt. Daarbij mag je nog ?150,- besteden aan onderdelen en reparaties! oftewel; best lastig. Het idee is dat de auto in BANJUL (dat is het werkelijke eindpunt van de rally) wordt verkocht aan de lokale bevolking. De opbrengst van de auto + sponsoropbrengsten gaat volledig naar het goede doel.

Nu hebben we een prachtige XJ 4.0 HO op de kop getikt waar ik al een en ander aan heb gerepareerd. Echter blijven er nog wat restpunten over. Daarvoor zijn we op zoek naar tips en onderdelen. Tips mbt ophoging/verstevigen van de bladveren... onderdelen zoals banden & stootrubbers achteras... en nog wel een en ander . waar zou ik goed onderdelen kunnen vinden?

hoor het graag.

groet

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

24 februari 2007 vertrekken wij (mijn vriendin en ik) in een cherokee uit 92 naar Dakar met de AMSTERDAM-DAKAR Challenge. (Ik zag dat in een ander topic nog een team is gevonden die dit van plan zijn, super)

Het idee is dat je met een auto van Maximaal ?500,-- de rit volbrengt. Daarbij mag je nog ?150,- besteden aan onderdelen en reparaties! oftewel; best lastig. Het idee is dat de auto in BANJUL (dat is het werkelijke eindpunt van de rally) wordt verkocht aan de lokale bevolking. De opbrengst van de auto + sponsoropbrengsten gaat volledig naar het goede doel.

Nu hebben we een prachtige XJ 4.0 HO op de kop getikt waar ik al een en ander aan heb gerepareerd. Echter blijven er nog wat restpunten over. Daarvoor zijn we op zoek naar tips en onderdelen. Tips mbt ophoging/verstevigen van de bladveren... onderdelen zoals banden & stootrubbers achteras... en nog wel een en ander . waar zou ik goed onderdelen kunnen vinden?

hoor het graag.

groet

Michiel

ik heb net een 91 XJ gesloopt en heb nog wel wat onderdelen bv. TBV remmerij over, als je laat weten wat je allemaal nodig hebt kunnen we net iets meer..

gr. Pullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad de goeie cherokee Ad. Leuk dat je foto's hebt gemaakt.

De onderdelen waar ik zoal naar op zoek ben:

-remklauw LV

-stootrubbers op achteras links en rechts, veerstop-blok / eindblok (hoe het dan ook heten mag

-spanrol ter vervanging van de aircopomp. De airco doet het niet en wil ik het liefst verwijderen.

-schroefveer achteras tbv verstevigen van de bladveren.

-Banden. Het doel is 6 dezelfde banden, 215/70/15 of 225/70/15. Ik heb nu 4x 205/70/15 (zgan) 1x 215/70/15 en 3x >230/75/15 o.i.d (is volgens mij amerikaanse maat).

-achterglas rechts

Ik heb zelf dan weer een 125L gasinstallatie. Mischien heeft iemand daar interesse in?

We maken ons eigenijk het meest zorgen over de achtervering. Wat is de beste manier om deze te verbeteren (met een zo laag mogelijk budget natuurlijk)

groeten Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de achterveren te verbeteren en dan ook nog voor weinig kan je er voor kiezen om van een oud veerpakket 1 blad af te halen en onder de orginele te plaatsen(wel inkorten natuurlijk).Dit is een soort add-a -leaf.

Het werkt echt perfect.Het hoeft niet speciaal een Jeep veerblad te zijn,en hoe dikker het veerblad hoe stugger de veer zal worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad de goeie cherokee Ad. Leuk dat je foto's hebt gemaakt.

De onderdelen waar ik zoal naar op zoek ben:

-remklauw LV

-stootrubbers op achteras links en rechts, veerstop-blok / eindblok (hoe het dan ook heten mag

-spanrol ter vervanging van de aircopomp. De airco doet het niet en wil ik het liefst verwijderen.

-schroefveer achteras tbv verstevigen van de bladveren.

-Banden. Het doel is 6 dezelfde banden, 215/70/15 of 225/70/15. Ik heb nu 4x 205/70/15 (zgan) 1x 215/70/15 en 3x >230/75/15 o.i.d (is volgens mij amerikaanse maat).

-achterglas rechts

Ik heb zelf dan weer een 125L gasinstallatie. Mischien heeft iemand daar interesse in?

We maken ons eigenijk het meest zorgen over de achtervering. Wat is de beste manier om deze te verbeteren (met een zo laag mogelijk budget natuurlijk)

groeten Michiel

Nu zie ik toevallig de mail , U heeft heeft mij al drie keer gebeld , en ik vroeg U om mij een mailtje te sturen , echter heb ik tot op heden nog niets ontvangen ! :thumbsup:

- Ik zou de airco pomp laten zitten , en er een nippel voor lucht opzetten dan heb je altijd een compressor aan boord.

- Als u de mij eerder een mail had gestuurd , had ik de stoot-rubbers (eindblokken wel gehad) ,

nu zijn ze met een wrak naar de oud-ijzer boer.

- achter glas heb ik wel liggen

- Ik heb nog wel 1 veer-pakket liggen (dus voor 1 kant) , maar daar kun je wel twee bladen afhalen voor de ' add a leaf''

- remklauw heb ik ook wel liggen

- mooi prijsje : glas+remklauw+1 veer-pakket voor 50,--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Boris,

Lijkt me een goede deal.

Zeg maar wanneer ik het kan komen halen.

gr Michiel

A.s. dinsdag ben ik er heel de dag mail me even prive : boris@cherokeeparts.nl

(wel even mailen voor de tijd etc. , na je mail geef ik wel even mijn adres etc.)

Let op ik heb het heel erg druk !!! (twee bedrijfjes) , dinsdag is de enigste dag die ik vrij houdt voor Cherokee afhaal onderdelen.

In overleg (minimaal 1 dag van te voren) , kunnen ook de spullen bij Boris Electronics b.v. worden afgehaald overdag , ik neem ze dan daar mee naar toe , ik heb dan ook alleen maar die spullen daar liggen , die besteld zijn , er kan dan niets meer bij......

Een andere optie is een keer in de avond-uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...