87wrangler Geplaatst February 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2007 Ze zijn leuk, die nieuwe radiocommercials. Andere merken worden niet bij naam of type genoemd, maar toch krijgen concurenten een naam! Welke hoorde jij? Om te beginnen: KingKong Calimero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst February 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2007 iets met sabotage (reclame van man bij een dealer) iets met outcast (vrouw en de anwb medewerker) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst February 6, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2007 en nog eentje met "bazoeka".. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chero25 Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Jammer alleen dat ze de Compass als voorbeeld noemen. Dat is nou juist de minste Jeep van de Jeeps. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Een of andere "vegetariër" heb ik langs horen komen. Ik zit er trouwens sterk over te denken om m'n propedeuse te gaan halen. Dat schijnt een heuse Jeep op te leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 7, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Jammer alleen dat ze de Compass als voorbeeld noemen. Dat is nou juist de minste Jeep van de Jeeps. Da's natuurlijk een discussie op zich... klik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 7, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 7, 2007 Die "vrouw en wegenwacht"vandaag weer gehoord: "Da's geen Jeep, dat is een Sushihushi Outcast, ofzo..." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Ik vraag me trouwens wel af wat de beoogde doelgroep van de Jeep reclames is. Uit een deel van de spots lijkt het wel of ze alleen maar burgers met een hete aardappel in hun keel, uit Wassenaar of Bloemendaal proberen aan te spreken. Als je zo eens luistert hoor je bij de ANWB-spot een wat oudere bekakte dame in de nep-Jeep. Bij de student-spot klinkt het ook niet als een alledaags doorsnee gezin uit Lutjebroek. Alleen de man die vanuit de "nep-Jeep dealer" z'n vrouw belt klinkt (z'n vrouw) als een doorsnee Jeep-rijd(st)er. Wie weet werkt het wel, maar waarvoor, of tegen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Een of andere "vegetariër" heb ik langs horen komen.Ik zit er trouwens sterk over te denken om m'n propedeuse te gaan halen. Dat schijnt een heuse Jeep op te leveren. Inderdaad, De Bazooka Vegetaria Ik vindt 't i.i.g. een leuke reclame Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Boendai Hoentjoe tjing tjang Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shark Geplaatst February 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Kiejeeko Sabotage Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2007 Ik vraag me trouwens wel af wat de beoogde doelgroep van de Jeep reclames is.Uit een deel van de spots lijkt het wel of ze alleen maar burgers met een hete aardappel in hun keel, uit Wassenaar of Bloemendaal proberen aan te spreken. Als je zo eens luistert hoor je bij de ANWB-spot een wat oudere bekakte dame in de nep-Jeep. Bij de student-spot klinkt het ook niet als een alledaags doorsnee gezin uit Lutjebroek. Alleen de man die vanuit de "nep-Jeep dealer" z'n vrouw belt klinkt (z'n vrouw) als een doorsnee Jeep-rijd(st)er. Wie weet werkt het wel, maar waarvoor, of tegen? t'Werkt... Vanmiddag stond er in de parkeergarage van de ABN-AMRO te Nijmegen een zwarte KJ... Mensen die langsliepen hoorde ik tegen elkaar zeggen: Kijk.. een echte Jeep, géén "pingpongdingus"! Dus slaat de campagne aan... men praat erover! Dat het in de spotjes over wat "hogere" mensen gaat vind ik niet vreemd... De markt voor nieuwe Jeep's zit nu eenmaal niet bij "Jan Modaal". En die doelgroep wil vast niet geassosieerd worden met dhr. Modaal.... <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mjoeb Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 t'Werkt...Vanmiddag stond er in de parkeergarage van de ABN-AMRO te Nijmegen een zwarte KJ... Mensen die langsliepen hoorde ik tegen elkaar zeggen: Kijk.. een echte Jeep, géén "pingpongdingus"! Dus slaat de campagne aan... men praat erover! Dat de echte Jeep nu zo onder de aandacht komt is inderdaad mooi. Dat het in de spotjes over wat "hogere" mensen gaat vind ik niet vreemd... De markt voor nieuwe Jeep's zit nu eenmaal niet bij "Jan Modaal". En die doelgroep wil vast niet geassosieerd worden met dhr. Modaal.... Of het zo werkt betwijfel ik. Jaren terug was Martini een van de meest opvallende in de remclame wereld: snelle, sportieve, jongen, mooie mensen in een James Bond achtige scene die Martine dronken. Was zeer onderscheidend en opvallend, toen. Onderzoek naar de werkelijke koper van Martini liet een heel ander beeld zien, nl voor het overgrote deel oudere en bejaarde die het merk kochten. Na reclame stop is er weinig meer over van het merk. Tegenwoordig kom je niet echt over als een 007 als je een Martini besteld. Ik denk dat het hier bij Jeep om indirecte beinvloeding gaat. Het klopt dat de "hogere" mensen vaak wat meer te besteden hebben dan Jan Modaal. Zij kopen dan ook niet een auto als zij een Jeep kopen maar een imago (Levert Jeep waarschijnlijk goed geld op). Toch moeten er dan mensen zijn die dat imago in stand houden (het forum is er vol mee). Daarnaast is het in dit geval te doen om "cognitieve dissonantie", oftewel de eerdere koper tevreden houden/stellen, bevestigen dat je eerder een juiste keus gemaakt hebt. Kijk maar op het forum hoe trots iedereen hier is op zijn "echte Jeep" (en terecht). Iedereen hier ervaart de spots nu als een soort hart onder de riem en het "eindelijk weer erkent" worden. Dit geeft een goede basis voor merktrouw beslissen in latere situaties. Ik ben benieuwd naar het vervolg van de campagne, als die er komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DannyGC Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Jaren terug was Martini een van de meest opvallende in de remclame wereld:snelle, sportieve, jongen, mooie mensen in een James Bond achtige scene die Martine dronken. Was zeer onderscheidend en opvallend, toen. Onderzoek naar de werkelijke koper van Martini liet een heel ander beeld zien, nl voor het overgrote deel oudere en bejaarde die het merk kochten. Na reclame stop is er weinig meer over van het merk. Tegenwoordig kom je niet echt over als een 007 als je een Martini besteld. Martini schijnt weer meer gedronken te worden sinds de "lounge bars" maar dat terzijde... Wat mij benieuwd is wat de andere merken als tegenactie gaan doen. Jeep krijgt wel een enorme boost als merknaam. Mensen bij mij in de zaak kennen en herkennen de reclames al na de eerste woorden. Ze vinden de reclames leuk en zien ineens het "verschil" .blijft onbewust toch hangen... Wat gaan de "concurrenten" doen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Wat gaan de "concurrenten" doen?? Heeft Jeep die dan??? Ow... vandaag gespot, op de A12: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 subliem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Heeft Jeep die dan??? Ow... vandaag gespot, op de A12: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DUC Geplaatst February 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2007 Martini schijnt weer meer gedronken te worden sinds de "lounge bars" maar dat terzijde... 't Schijnt onder mijn leerlingen (weer) populair te zijn (examenklassen HAVO/VWO) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.