FrankieV Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 Ik wil graag de olie van het diff-huis voor en achter vervangen. Het deksel moet er in het geheel af. Zijn er pakkingen voor, of moet dit met vloeibare pakking? Ik heb volgens mij geen limited slip, dus geen toevoeging nodig neem ik aan. Welke dikte van olie adviseren jullie? In het boekje staat SAE 75W90 (API-GL5) en bij aanhanger trekken SAE 80W140 (API-GL5). Ik zou zeggen, omdat ik vooral in het terrein rijdt: SAE 80W140 (API-GL5). Jullie? Frank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 Prima.. 75W90 gaat uiteraard ook. En pakkingen kan ook allebei, het is maar wat je zelf het fijnste vind. Vloeibare is wel gemakkelijker te krijgen, gewoon bij elke automaterialen zaak. Niet te vast aandraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 kijk toch even of je echt geen ls hebt, volgens mij begonnen ze in 92 wel standaard in te bouwen!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 volgens mij heb je geen ltd slip additive nodig als je regelmatig je dif olie ververst achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 Jawel, anders werken de plaatjes niet goed.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst February 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 kijk toch even of je echt geen ls hebt, volgens mij begonnen ze in 92 wel standaard in te bouwen!! Volgens het typeplaatje is het geen ls. Vlgs het typeplaatje is het een DANA 35 en DANA 30 met een 3.07 overbrenging zonder ls. Maar dit kan ik nu mooi eens kontroleren. Hoe kan ik ls herkennen als ik het diff open heb liggen? Wat betreft de olie, adviseren jullie de dikkere van de twee? Wat me ook opviel is dat de rubber-vulstop van het achterdiff wel eens wat olie lekt. Is deze los te koop? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 hier zie je boven een raar kronkel lipje/plaatje daarachter zitten de plaatjes en hier zie je het bovenste diffhuis voor de ls en de onderste open diff en die rubber dop, die lekt volgens mij altijd wel wat??? ik heb er toen een deksel met schroefdop op geplaatst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 ik weet niet of je het ziet maar dit was dat deksel nee je kan het niet zien!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst February 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 He Menno, gaaf. Bedankt voor de fotos, hier kan ik goed mee vooruit. Dus, even voor de bevestiging, als dit kronkel lipje/plaatje er zit, en het huis er uit ziet zoals de bovenste op de foto, dan heb ik ls? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 3.07, onder een '92er YJ met 4.0i??? Lijkt me sterk, als ik eerlijk ben... Overigens heeft alleen de achteras mogelijk een LS diff. De dana 35 dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst February 10, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 3.07, onder een '92er YJ met 4.0i???Lijkt me sterk, als ik eerlijk ben... Overigens heeft alleen de achteras mogelijk een LS diff. De dana 35 dus... Zo staat het in ieder geval op het typeplaatje, wat achter de bouten van het deksel geschroefd zit. Nou moet ik wel zeggen dat het rijgedrag met de 33" banden niet heel veel slechter geworden is. Ik kan zijn 5e versnelling nog steeds goed gebruiken op de snelweg. Het is wel net een "overdrive" ipv een versnelling, maar het gaat toch nog erg goed. Dus misschien toch....... Als het open licht zal ik het kunnen vertellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2007 Standaard zit er achter een een eindreductie 3.54.. 3.07 zat er bij de 4.2 standaard in. Ik heb zelf heel even met 3.07 gerden, nadat ik de 4.0 ingebouwd had... Met 31ers was de 5 al practisch niet meer te gebruiken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst April 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 Standaard zit er achter een een eindreductie 3.54.. 3.07 zat er bij de 4.2 standaard in.Ik heb zelf heel even met 3.07 gerden, nadat ik de 4.0 ingebouwd had... Met 31ers was de 5 al practisch niet meer te gebruiken.... Ik weet het is effe geleden maar ik heb de olie vervangen met Castrol 75W140. Pakking gebruikt en locktite (blauw ben het type effe kwijt). Ook heb ik de rubber plug voorzien van wat locktite voor de zekerheid. Het vreemde is wel dat ik bijna 1,5L olie per diff nodig had, terwijl 1,2L wordt voorgeschreven. En het is helaas een P/G van 3.07:( . Toch kan ik er nog redelijk mee rijden. Nou moet ik zeggen dat ik alleen grote banden gewend ben. Waren 31" nu 33". Nu ben ik wel benieuwd hoe de 4.0ho zou rijden met de juiste P/G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 Ik rij nu (tijdelijk) even op standaard banden. M'n R&P is 3.54 en de kracht die ik nu beschikbaar heb is enorm! Ik kan je een R&P van 3.54 aanraden, maar als je toch moet ombouwen: ga voor 4.10! Enige nadeel is dat de kooi van het diff dan ook vervangen moet worden.... 3.54 past nog op je huidige, maar eigenlijk is die te klein voor 33" banden... ( Ik ga het wel doen, trouwens...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrankieV Geplaatst April 29, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 Ik rij nu (tijdelijk) even op standaard banden. M'n R&P is 3.54 en de kracht die ik nu beschikbaar heb is enorm!Ik kan je een R&P van 3.54 aanraden, maar als je toch moet ombouwen: ga voor 4.10! Enige nadeel is dat de kooi van het diff dan ook vervangen moet worden.... 3.54 past nog op je huidige, maar eigenlijk is die te klein voor 33" banden... ( Ik ga het wel doen, trouwens...) Iedereen raad mij af om zelf de P/G te veranderen. Het zou een veel te specialistisch werk zijn? Maar laten doen is een erg kostbare zaak. Mijn plan was nu om de assen eventueel kompleet te vervangen. Ik heb iets gelezen over een Ford 8.8 achteras en een dana 30 vooras (dezelfde vooras die ik nu ook heb). Maar dan een 4.10 overbrenging in beide. Wat denken jullie hiervan? Ik wil het eigenlijk op de goedkoopste manier veranderen. Heel zwaar terrein werk doe ik toch niet. (Nog niet:D .) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 8.8 achter is zonder meer een strak plan... De vooras zou ik dan niet weer een D30 onder willen hebben, maar meteen ook flink sterker. En als je al zoveel aanpast, ga dan gelijk voor 4.8 R&P ofzo... dan kun je ook gemakkelijk naar 35ers... Ga je geen zwaar terrein werk doen? Gewoon je huidige assen naar 4.10 brengen: Klaar. En ja.. een R&P inbouwen vergt wel enige kennis én gereedschap. Een meetklok is bijvoorbeeld erg handig: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 een 8.8 is ook niet goedkoop....wel een goeie mod. ben je wel direct klaar voor zwaar terrein, vooras is dan wel weer de zwake schakel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst April 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2007 een 8.8 is ook niet goedkoop....wel een goeie mod.ben je wel direct klaar voor zwaar terrein, vooras is dan wel weer de zwake schakel. Méér melk drinken...Rene... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.