Spring naar bijdragen

Olie Differtieelhuis Vervangen; Pakking?


FrankieV
 Share

Recommended Posts

Ik wil graag de olie van het diff-huis voor en achter vervangen.

Het deksel moet er in het geheel af.

Zijn er pakkingen voor, of moet dit met vloeibare pakking?

Ik heb volgens mij geen limited slip, dus geen toevoeging nodig neem ik aan.

Welke dikte van olie adviseren jullie? In het boekje staat SAE 75W90 (API-GL5) en bij aanhanger trekken SAE 80W140 (API-GL5).

Ik zou zeggen, omdat ik vooral in het terrein rijdt: SAE 80W140 (API-GL5).

Jullie?

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk toch even of je echt geen ls hebt, volgens mij begonnen ze in 92 wel standaard in te bouwen!!

Volgens het typeplaatje is het geen ls. Vlgs het typeplaatje is het een DANA 35 en DANA 30 met een 3.07 overbrenging zonder ls. Maar dit kan ik nu mooi eens kontroleren. Hoe kan ik ls herkennen als ik het diff open heb liggen?

Wat betreft de olie, adviseren jullie de dikkere van de twee?

Wat me ook opviel is dat de rubber-vulstop van het achterdiff wel eens wat olie lekt. Is deze los te koop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3.07, onder een '92er YJ met 4.0i???

Lijkt me sterk, als ik eerlijk ben...

Overigens heeft alleen de achteras mogelijk een LS diff. De dana 35 dus...

Zo staat het in ieder geval op het typeplaatje, wat achter de bouten van het deksel geschroefd zit.

Nou moet ik wel zeggen dat het rijgedrag met de 33" banden niet heel veel slechter geworden is.

Ik kan zijn 5e versnelling nog steeds goed gebruiken op de snelweg. Het is wel net een "overdrive" ipv een versnelling, maar het gaat toch nog erg goed. Dus misschien toch.......

Als het open licht zal ik het kunnen vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Standaard zit er achter een een eindreductie 3.54.. 3.07 zat er bij de 4.2 standaard in.

Ik heb zelf heel even met 3.07 gerden, nadat ik de 4.0 ingebouwd had... Met 31ers was de 5 al practisch niet meer te gebruiken....

Ik weet het is effe geleden maar ik heb de olie vervangen met Castrol 75W140. Pakking gebruikt en locktite (blauw ben het type effe kwijt). Ook heb ik de rubber plug voorzien van wat locktite voor de zekerheid. Het vreemde is wel dat ik bijna 1,5L olie per diff nodig had, terwijl 1,2L wordt voorgeschreven.

En het is helaas een P/G van 3.07:( . Toch kan ik er nog redelijk mee rijden. Nou moet ik zeggen dat ik alleen grote banden gewend ben. Waren 31" nu 33". Nu ben ik wel benieuwd hoe de 4.0ho zou rijden met de juiste P/G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu (tijdelijk) even op standaard banden. M'n R&P is 3.54 en de kracht die ik nu beschikbaar heb is enorm!

Ik kan je een R&P van 3.54 aanraden, maar als je toch moet ombouwen: ga voor 4.10!

Enige nadeel is dat de kooi van het diff dan ook vervangen moet worden.... 3.54 past nog op je huidige, maar eigenlijk is die te klein voor 33" banden...

( Ik ga het wel doen, trouwens...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij nu (tijdelijk) even op standaard banden. M'n R&P is 3.54 en de kracht die ik nu beschikbaar heb is enorm!

Ik kan je een R&P van 3.54 aanraden, maar als je toch moet ombouwen: ga voor 4.10!

Enige nadeel is dat de kooi van het diff dan ook vervangen moet worden.... 3.54 past nog op je huidige, maar eigenlijk is die te klein voor 33" banden...

( Ik ga het wel doen, trouwens...)

Iedereen raad mij af om zelf de P/G te veranderen. Het zou een veel te specialistisch werk zijn? Maar laten doen is een erg kostbare zaak. Mijn plan was nu om de assen eventueel kompleet te vervangen. Ik heb iets gelezen over een Ford 8.8 achteras en een dana 30 vooras (dezelfde vooras die ik nu ook heb). Maar dan een 4.10 overbrenging in beide. Wat denken jullie hiervan? Ik wil het eigenlijk op de goedkoopste manier veranderen. Heel zwaar terrein werk doe ik toch niet. (Nog niet:D .)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8.8 achter is zonder meer een strak plan...

De vooras zou ik dan niet weer een D30 onder willen hebben, maar meteen ook flink sterker.

En als je al zoveel aanpast, ga dan gelijk voor 4.8 R&P ofzo... dan kun je ook gemakkelijk naar 35ers...

Ga je geen zwaar terrein werk doen? Gewoon je huidige assen naar 4.10 brengen: Klaar.

En ja.. een R&P inbouwen vergt wel enige kennis én gereedschap. Een meetklok is bijvoorbeeld erg handig:

m810v.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...