Beest Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 ik loop al langer met dit idee, dus toch maar eens een topic maken wat is de bedoeling en waarom. ik heb nu een normale vouwwagen, waneer ik die achter de Jeep hang komt de achterkant erg dicht bij de grond. (10cm) nu zou je dat natuurlijk simpel kunnen oplossen, door verlaagde trekhaak of trekboom verhogen, maar het oog wil ook wat, nou zijn er verschilende merken die dat leveren, het is alleen zo verschrikkelijk duur dus zelf maken. niet dat dat goedkoop is de opties... bestaande vouwwagen aanpassen een polynorm aanpassen van de grond af 1 opbouwen nu heb ik al gekozen voor de laaste optie, een vouwwagen aanpassen kom je te zitten met tentstokken en tentdoek wat niet meer aan de grond komt, kan ook verlengt worden, maar is de minst mooie oplossing. een polynorm aanpassen, kan heel goed, maar je bent gebonden aan de maten van de polynorm. wat is de bedoeling ermee. Jeepweekenden, dus alleen slaapplek en vakanties dus dan meer leefruimte nodig (voortent) links tot nu toe. http://vegasauto.net/m416.html http://www.campertrailers.org/tech_tips.htm http://go.jeep-xj.info/HowtoTrailerPlans1.htm http://www.tenhoope.nl/frames.html?http%3A...Dtentreparaties niet dat ik er direct mee aan de slag kan ideeen en linkjes zijn welkom Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 Beest, Waarom doe je niet gewoon de originele vouwwagen pakken, as er onder vandaan halen en een sterkere as ( ivm grotere banden ) monteren met daarop een grotere banden maat ? Dan heb je een superleuk ding dat ook nog eens bij je auto past en bovendien door de sterkere as opok nog eens geschikt is om off-road mee te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 Beest, Waarom doe je niet gewoon de originele vouwwagen pakken, as er onder vandaan halen en een sterkere as ( ivm grotere banden ) monteren met daarop een grotere banden maat ?Dan heb je een superleuk ding dat ook nog eens bij je auto past en bovendien door de sterkere as opok nog eens geschikt is om off-road mee te nemen. Probleem wat je dan gaat krijgen dat de wind onder je tent door waait.Met andere woorden de tent is tekort en dus ook de stokken.Het stokken probleem is makkelijk op te lossen door gewoon bij de kampeerwinkel langere stokken te halen. Daarnaast zal de orginele bak van de vouwwagen aangepast moeten worden zodat de grotere banden wel plek hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stern Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 Door de animatie in een ander topic bedacht ik me dat je de oplossing van Darkwolf aan zou kunnen vullen met een soort podium waar je dan de tent op zet. Al moet je dan wel weer een handige oplossing verzinnen om dat podium mee te nemen, in hoogte verstelbaar te maken, etc. Wel echt Jeep natuurlijk, om oplossingen te verzinnen die het probleem weliswaar veranderen, maar niet echt verkleinen. Bovendien gaf je al aan dat je van de grond af aan zelf wilde gaan bouwen. Op www.go.jeep-xj had je dan vast ook deze al wel gezien: Is zoiets een optie? Maar dan zonder ski-koffer a.u.b En uiteraard een ZJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 Probleem wat je dan gaat krijgen dat de wind onder je tent door waait.Met andere woorden de tent is tekort en dus ook de stokken.Het stokken probleem is makkelijk op te lossen door gewoon bij de kampeerwinkel langere stokken te halen.Daarnaast zal de orginele bak van de vouwwagen aangepast moeten worden zodat de grotere banden wel plek hebben. Dit hangt af van het soort vouwtent dat je gebruikt. Er zijn zat soorten waarbij je het dak openvouwt en het dak van de aanhanger dienst doet als vloer van bv. het slaapgedeelte. Ook het grotere banden verhaal is geen probleem want je gaat hem immers ophogen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 BEEST Kijk eens op de dutchjeeplist site onder" to be or not to be a polynorm" das mijn karretje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 12, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2007 Dit hangt af van het soort vouwtent dat je gebruikt.Er zijn zat soorten waarbij je het dak openvouwt en het dak van de aanhanger dienst doet als vloer van bv. het slaapgedeelte. Ook het grotere banden verhaal is geen probleem want je gaat hem immers ophogen ? ik heb nu de voorloper van deze, waar je slaapt is de aanhanger, dat is voldoende voor weekenden. maar wil je langer dan kan je de tenstokken verlengen tent doek laten verlengen de bak aanpassen voor grotere banden, nu heb ik er al tig keer langs gelopen, er onder gelegen ik zie het niet echt zitten. de optie die ik nu wil is ook niet de makelijkste weg ook niet de goedkoopste maar denk ik wel de mooiste Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Ik zou er ook niet aan beginnen om het doek te verlengen en de bak aan te passen. Doek verlengen is denk ik erg duur en de bak aanpassen zal tegen onmogelijk aan zitten omdat iedere cm ruimte in zo'n bak benut wordt. Dus ruimte maken voor de banden moet je echt via de as doen. ben benieuwd naar hoe je het nu gaat doen..hou ons op de hoogte met foto's !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Als je nou jouw of een bestaande vouwwagen neemt, En je verhoogt hem door een andere as en wielen er onder te doen, dan moeten natuurlijk ook de wielkasten groter gemaakt worden. En dan verlaag je de scharnierenpunten van de bedden zodat je weer op de originele (bed)hoogte zit. Of je haalt van de bovenkant van de bak evenveel af, als je aan de onderkant verhoogt hebt. Dan kan volgens mij het originele tentdoek gewoon gebruikt worden. Of is dit te simpel gedacht. Succes! Grtzzz Petra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 klopt.. maar je komt niet weg met de banden banden die er nu opzitten zijn 10" met een 4 cm ruimte in spatbord/bak je moet zoveel verslijpen/lassen ook aan onderstel dat in mijn ogen het beter is om van de grond opbouwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Volgens mij heeft onze vouwwagen bandenmaat 165/70 R 13? Grtzzz Petra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Is het niet éénvoudiger om een bestaande vouwwagen en dan één zonder oplooprem met als dissel een buis en deze dan veranderen in een deelbare dissel. Ik heb ze wel ééns gezien waar de dissel voorzien was van 2 karteldelen in het midden van de buis die met een bout aanelkaar verbonden waren en je zodoende elke gewenste hoogte kunt krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 ja maar dan is de wagen opzich weer telaag...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Bij de bestaande klapkar zo'n brede as onderzetten zodat de banden buiten de hele bak vallen. Dan nog alleen nog ff extra spatborden er op schroeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petra Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Bij de bestaande klapkar zo'n brede as onderzetten zodat de banden buiten de hele bak vallen.Dan nog alleen nog ff extra spatborden er op schroeven. Maar dan wordt de ruimte voor de ondertentjes wel een stuk smaller. En met 3 kinderen heb je minimaal 1 slaapplek in een ondertentje nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zenixer Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Maar dan wordt de ruimte voor de ondertentjes wel een stuk smaller.En met 3 kinderen heb je minimaal 1 slaapplek in een ondertentje nodig. of je neemt nog een klein slaap tentje mee zo`n tunnel tentje past er dan wel onder de vouwwagen of zelf wat maken kan natuurlijk ook. http://www.holtkamper.nl/offroad misschien gewoon eens ideeen op doen bij een vouwwagen handelaar/dealer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Olivier Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 Als je het over kant en klaar hebt: http://www.kimberleykampers.com/default.php Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 13, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 http://www.campausa.com/Rubicon_Trail.wmv http://www.campausa.com/detailed_photos.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2007 http://www.campausa.com/Rubicon_Trail.wmv http://www.campausa.com/detailed_photos.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Olivier Geplaatst February 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2007 Ik heb ook eens nagedacht over een mogelijke oplossing. Ik ben tot het volgende ontwerp gekomen: http://i25.photobucket.com/albums/c91/ob15...pg?t=1171409813 Het is geen proffesionele tekening met maten ed.. maar ik heb mijn hersenspinsels proberen uit te tekenen. Ik ben van een bestaande vouwwagen uit gegaan, waarvan het tentsysteem + doek opnieuw gebruikt worden. Het enige nadeel is dat het looppad/banken in de trailer verdwijnen, maar de opslagruimte die hierdoor verloren gaan is weer te compenseren met het bagagerek, een disselkist ed.. Ben benieuwd wat jullie er van vinden en of iemand er misschien wat aan heeft! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2007 sow Olivier... dat is zeker geen gek idee, top zelfs, rek voor bagage is het grote nadeel (met weer) en het looppad wat weg is en de banken word normaal gebruikt als opslag; voortent haringen, koffers enz.. dus voor een weekend is die prima, langere vakantie wor moeilijker, voor ons dan. 5 personen en hond = veel zooi maar hier heeft iemand anders vast wel wat aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 14, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2007 vandaag mail naar www.tenhoope.nl met vragen of het 1 en ander kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 vandaag mail naar www.tenhoope.nlmet vragen of het 1 en ander kan al meel terug gehad... gaat helemaal goedkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Olivier Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 al meel terug gehad... gaat helemaal goedkomen. En wat gaat het worden dan??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst February 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2007 Misschien als je lucht bij je hebt ....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.