Spring naar bijdragen

Snorkel


RTreffers
 Share

Recommended Posts

Het ís ook een dom stuk plastic, maar wel een stuk plastic wat voor elk autotype anders gevormd is en waar rekening mee gehouden is om zo'n gunstig mogelijke airflow te behouden/creeëren. Je maakt per slot van rekening de weg naar je inlaatspruitstuk langer wat normaliter niet ten gunste komt van de prestaties.

Bij Airflow hebben ze een ontwerp met een minimaal aantal flauwe bochten. De safari snorkel daarentegen heeft een flink aantal bochten meer welke ook nog scherper zijn wat dus de airflow niet ten goede komt.

Daarnaast zit er op de snorkel een kop die zoveel mogelijk regen/opspat water afvoerd voordat het het luchtkanaal in gaat.

Uiteraard kun je ook aan de gang met wat riolerings pvc van de gamma, maar dat moet je willen denk ik.

Voorbeeld van een Airflow snorkel op een XJ

Kensnorkel.jpg

Klik hier voor meer info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ís ook een dom stuk plastic, maar wel een stuk plastic wat voor elk autotype anders gevormd is en waar rekening mee gehouden is om zo'n gunstig mogelijke airflow te behouden/creeëren. Je maakt per slot van rekening de weg naar je inlaatspruitstuk langer wat normaliter niet ten gunste komt van de prestaties.

Bij Airflow hebben ze een ontwerp met een minimaal aantal flauwe bochten. De safari snorkel daarentegen heeft een flink aantal bochten meer welke ook nog scherper zijn wat dus de airflow niet ten goede komt.

Daarnaast zit er op de snorkel een kop die zoveel mogelijk regen/opspat water afvoerd voordat het het luchtkanaal in gaat.

Uiteraard kun je ook aan de gang met wat riolerings pvc van de gamma, maar dat moet je willen denk ik.

Voorbeeld van een Airflow snorkel op een XJ

Kensnorkel.jpg

Klik hier voor meer info

Wat kost deze snorkel dan ongeveer?

Erg mooie XJ overigens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij wordt geproduceerd in australie maar ik heb een zaak in frankrijk gevonden die ze onlangs is gaan distribueren.

Hij zit daar op € 265,-.

Binnenkort gaat er iig een bestelling heen van 2 stuks dus mocht je interesse hebben, geef dan even een gil. (scheelt weer een paar euro in de verzendkosten :lol: )

Nog even terugkomend op het "stuk buis verhaal". Ga ik je een vraag stellen, waarom wil je een snorkel? Waarschijnlijk niet omdat je tot je ruitenwissers het veluwemeer in duikt, want dan is je luchtinlaat niet in z'n eentje de beperkende factor :whistle: Waarschijnlijk omdat je het mooi vindt staan (zelfde reden heb ik). En ík vind het dus niet mooi om met gamma pvc aan de gang te gaan.

Doe je het wél om te voorkomen dat je auto water hapt achter de grill kun je beter gewoon de luchtinlaat m.b.v. een slang met de juiste diameter verleggen naar je schutbord zodat hij daar lucht aanzuigt.

Wil je echt die snorkel, omdat je het dus mooi vindt...... ja sorry dan kost ie een paar centen....

Hier nog een lekkermakertje :lol:

airflow2glow.jpg

(en verplaats hem even naar XJ forum :lol: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn ogen is het zonde om in je plaatwerk te gaan knippen en boren om een gamma PVC buis door je spatbord te drukken, spaar dan die paar tientjes meer en neem een snorkel die voor jouw type auto gemaakt is en er netjes op past, die snorkel zit dan ook deugdelijk bevestigd.

wat betreft een duur stukje plastic: het vervaardigen zo'n stuk kunststof is een stuk arbeidsintensiever dan de geextrudeerde PVC buis van de gamma..... maar de PVC buis geeft meteen een E 1,95 aanzien aan je wagen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over 'gamma' gesproken....

zie de foto voor mijn snorkel. Alhoewel het 'gamma/praxis' werk is, vind ik het er niet verkeerd uitzien.

Mijn jeep wordt alleen voor de hobby (dus terrein en korte ritjes) gebruikt. Hij presteert prima qua luchtaanvoer.

img1467uu5.jpg

Kosten : +/- 30 euro

Tis natuurlijk je eigen keus of je iets moois wilt (wat geld kost) of iets 'pra(x)tisch' (wat functioneert, maar weinig kost)

Groet,

sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal gamma/praxisspul

buis is 60 mm. diameter, eindstuk bestaat uit het volgende :

verloopstuk 60 naar 70 mm.

daarop een verloopstuk 70 mm. naar 110 mm. en hierin zijn de vierkante gaten gezaagd + onderaan ronde gaten om evt. water af te voeren

Daarbovenop een rood dekseltje van 110 mm. (maar natuurlijk zwart gespoten)

In het verloopstuk (70-110) heb ik een stukje buis van 60 mm. gelijmd zodat het water wat in dit stuk komt niet meteen de buis inloopt.

indien er meer duidelijkheid gewenst wordt kan ik wat 'close-up-foto's' maken.

groet,

sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal gamma/praxisspul

buis is 60 mm. diameter, eindstuk bestaat uit het volgende :

verloopstuk 60 naar 70 mm.

daarop een verloopstuk 70 mm. naar 110 mm. en hierin zijn de vierkante gaten gezaagd + onderaan ronde gaten om evt. water af te voeren

Daarbovenop een rood dekseltje van 110 mm. (maar natuurlijk zwart gespoten)

In het verloopstuk (70-110) heb ik een stukje buis van 60 mm. gelijmd zodat het water wat in dit stuk komt niet meteen de buis inloopt.

indien er meer duidelijkheid gewenst wordt kan ik wat 'close-up-foto's' maken.

groet,

sander

Ik wel een spiegellasapparaat om PE buizen en bochten aan elkaar te lassen zijn ook heel veel hulpstukken bij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...