jan82 Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Dag Jeepers Ik heb intussen m'n XJ verkocht en een Ford E150 gekocht, maar heb toch nog een vraagje voor jullie: Sinds een tijdje trilt m'n Ford als ik harder rij dan 100 km/u. Dit is enkel het geval als ik m'n gas loslaat en dus de snelheid laat teruglopen. De hele auto trilt, het is niet enkel voelbaar in het stuur. Nu heb ik het volgende al gedaan: - Cardan laten nakijken en die zou in orde zijn - Kruisjes van de cardan vervangen - Wielen uitbalanceren en spoor uitlijnen - Motorsteunen en versnellingsbaksteun vervangen Het trillen is er dus nog steeds Wat kan ik nog proberen volgens jullie? Groeten! Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 automaat??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 http://www.ford-forums.com/ford-econoline/ aandrijfassen uitbalanceren,is enige wat ik kan bedenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 't kan veel zijn... Maar omdat het vooral of alleen bij gas los optreed: iets in de aandrijflijn, maar geen onbalans... Bij uitrollen/gas los worden veel delen "andersom" belast. D.w.z.: de wielen drijven e.e.a. aan, i.p.v. de motor! Speling in een diff of een defect pignonlager kan dit bijvoorbeeld veroorzaken. Maar ook een defect motorrubber, rubbers van de wielophanging, of.. een extra steunlager in de cardanas. Soms kun je in deze gevallen de geluiden ook horen bij achteruitrijden... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 ik heb hetzelfde gehad zodra ik optrok schude de hele auto en zodra ik bij een km of 90 gas losliet ook weer trillen, nu lag het bij mij aan de automaat, hoe en wat en waarom weet ik ook niet, was in iedergeval versleten, een ruilbak eronder en het schudde was weg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 zo denk ik aan de trillingsdemper van de krukas, hoeft niet ...maar als deze stuk is lijkt het wel of je wielen los zitten. gr.willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2007 Ik zou de hele ophanging nalopen. Schokbrekers, draagarmen, veren, stabilisator- en panhardstangen...alles, alle bouten en draaipunten met het goeie moment aandraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan82 Geplaatst April 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Ik zou de hele ophanging nalopen.Schokbrekers, draagarmen, veren, stabilisator- en panhardstangen...alles, alle bouten en draaipunten met het goeie moment aandraaien. Ik was de hoop stilaan aan het verliezen, omdat ik de oorzaak van het trillen maar niet kan vinden. Vanmorgen heb ik echter geconstateerd dat zowel de voorste als de achterste stabilisatorstang gedemonteerd (en dus afwezig) zijn... Zou het trillen hierdoor veroorzaakt kunnen worden? De nieuwe stangen zijn al besteld, maar ben toch al nieuwsgierig op voorhand... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst April 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 nee, het zel de wegligging in de bochten wel verbeteren. de diffs al los gehad? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst April 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 2, 2007 Ik denk dat de oplossing simpel is weg met die Ford en weer een JEEP kopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
88Wrangler Geplaatst April 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2007 Ik denk dat de oplossing simpel is weg met die Ford en weer een JEEP kopen Zo is dat !!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan82 Geplaatst June 20, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2007 Ik ben op een paar plaatsen mijn licht gaan opsteken en nu blijkt dat het probleem waarschijnlijk in het staartstuk van de versnellingsbak zit. Vandaag eens onderin gekropen en ik zie een soort smeerdop (zie foto), en de ruimte daarachter is zo goed als droog. Er zit enkel een beetje olie die lijkt op transmissie olie. Nu is de vraag: wordt dit deel automatisch gesmeerd tijdens het rijden met transmissie olie? Of moet ik daar zelf olie inpompen, en zo ja, welke? Differentieel olie of transmissie olie? Er komt in elk geval geen olie uitgelopen als ik de dop er af haal, en het oliepeil van de transmissie is ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2007 Die "dop" lijkt verdacht veel op een inbouwplek voor een speedsensor... Ik weet niet waar jouw snelheidsmeter z'n signaal weghaald ( in een ford 8.8 as zit iig ook een sensor), maar hier had 'ie dus kunnen zitten! Smering is hier maar heel weinig nodig, dus dat kleine beetje transmissieolie dat je aantrof klopt helemaal! 't Is dus zeker niet een plek waar je problemen wegkomen! Speling op het schuifstuk achterin de bak kan dat wel zijn. Kontroleer ook ff de stand van de pignon t.o.v. de bak... de denkbeeldige hartlijnen van deze twee moeten parallel lopen, zo niet zullen er vibratie's optreden! Rijdend zal de as ook nog wat kantelen bij optrekken/remmen, dus bij stilstand moet die lijnnen echt parallel lopen!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.