Spring naar bijdragen

Koud ! Brrrrrrrrrrr


Recommended Posts

Hey friends,

sinds december doet de verwarming van mijn grand cherokee '97 het niet meer.

Volgens de dealer is er een klep kapot.

De computer geeft wel een signaal naar die klep maar die reageert dus niet.

Vraag ; WAAR zit die klep.

Kan je daar een beetje bij. Oftewel, moet het HELE dashboard eruit zoals de dealer zegt ( ? 1200, -- kassa !), of is er een andere optie ???

ter informatie nog; kachel(climat control) ging eerst niet uit....PFHHHH, en daarna niet meer aan....BRRRRR. (gelukkig hebben we een zachte winter.maar de condens blijft toch hé)

Is er een tekening ergens/ suggesties/ HELP !! ( mijn vrouw krijgt het koud; en dat willen we niet natuurlijk !)

groeten van Kluk Kluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn cherokee '91 is het een klepje met vier koelslangen eraan, wat door vacuum aangestuurd word. Het zit links achter bijna tegen het schutbord onder de motorkap, op het punt waar de koelslangen de kabine in gaan. Of het bij jou grant ook zo is weet ik niet maar je kan natuurlijk ff checken.

p.s. als je op deze pagina 3/4 naar onder schrollt krijg je wel een indruk hoeveel werk het is om je dash te demonteren http://www.mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=6251

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik weet waar het om gaat...

Enkele maanden terug heb ik een soortgelijk probleem met mijn Grand Cherokee uit '97 gehad. De 'blend door' motor was defect.Bij mij was ie niet helemaal defect, maar hij gaf geen juiste waarden meer terug over de stand van de blend door richting de ATC (Automatic Temperature Control). Hij kan ook vastzitten of het stappenmotortje erin echt defect zijn. Helaas is dat een van de weinige projecten waar ik geen foto's van heb gemaakt :rolleyes:

Om te testen kun je zowiezo even de codes uit de ATC lezen; contact aan; beide knoppen naast de temperatuur-draaiknop tegelijk indrukken en de draaiknop één tandje naar rechts draaien. Je hoort dan het poppetje te zien branden en de code 00 te krijgen. Zo niet, druk je eenmaal op de AC knop en krijg je de foutcodes. Die kun je in je werkplaatsmanual nazoeken.

Een andere test: motor uit, contact aanzetten en met je oor bij de passagiersplaats gaan hangen terwijl je de temperatuurknop volledig naar koud draait en vervolgens volledig naar warm. Je moet dan een motortje horen lopen die de blend door beweegt. Zo niet; dan is ie defect of zit vast. Volgende stap is het motortje te verwijderen en te kijken of je de klep met de hand kunt bewegen. Klinkt moeilijker dan het is.

Het motortje is zo groot als een pakje cigaretten en zit aan de passagierskant bij je voeten, vlak boven de middentunnel. Even de vloerbedekking een beetje opzij trekken en je ziet hem zitten. Er zijn twee schroefjes die hem op z'n plek houden en een connector. De schroefjes zijn lastig los te krijgen ivm de beperkte ruimte, maar ze zitten niet echt vast. Haal het motortje los en herhaal voorgaande stappen om te zien of het asje uit de motor wil draaien. Zo ja; probeer met de hand het uitstekende deel waar het motortje op zit vastgeschroefd even te draaien; dat is je blend door.

Het motortje kost een paar tientjes (gebruikt).

Mocht je nog vragen hebben; stel ze maar. Eventueel wil ik je wel helpen als je in de regio Delft woont :rolleyes:

Mvgr,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt simpel. maar ik zie er tegenop als tegen een verhuizing.

Ik wil je graag uitnodigen om dit hier te doen voor me. Of bij jou natuurlijk.

En dat hoeft echt niet voor niks !

Ik woon in Monnickendam dus om de afstand lachen we toch ?

mijn telefooon nummer is 0299 - 655772.

mijn mobiel is kapot helaas.Spreken we wat af ?

Ik heb geen haast zolang het boven de 7 graden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil je graag uitnodigen om dit hier te doen voor me. Of bij jou natuurlijk.

Hey Kluk kluk!

Tuurlijk wil ik je wel helpen; maar eerst moet je zeker weten dat daar het probleem zit. Heb je de

tips reeds geprobeerd die ik in mijn eerdere post heb aangegeven? Dus de codes opvragen uit

de computer en even aan mij doorgeven en ook luisteren of je het motortje hoort lopen. Afijn;

lees mijn post nog even goed en laat het resultaat even weten.

Als het daaraan ligt, wil ik je wel helpen met vervangen. Dat kan bij mij in de loods. Qua tijd moeten

we even kijken; ik heb nogal wat 'projecten' lopen momenteel; mijn Dodge W200, bouwen van een

Mini Chaos op basis van een Suzuki en wat onderhoud aan mijn vrouw d'r Corvette.

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hey Kluk kluk!

Tuurlijk wil ik je wel helpen; maar eerst moet je zeker weten dat daar het probleem zit. Heb je de

tips reeds geprobeerd die ik in mijn eerdere post heb aangegeven? Dus de codes opvragen uit

de computer en even aan mij doorgeven en ook luisteren of je het motortje hoort lopen. Afijn;

lees mijn post nog even goed en laat het resultaat even weten.

Als het daaraan ligt, wil ik je wel helpen met vervangen. Dat kan bij mij in de loods. Qua tijd moeten

we even kijken; ik heb nogal wat 'projecten' lopen momenteel; mijn Dodge W200, bouwen van een

Mini Chaos op basis van een Suzuki en wat onderhoud aan mijn vrouw d'r Corvette.

Groetjes,

Mike

Okay, gaan we doen.

Je hoort van me.

( ben niet zo technisch dus, maar ga het proberen)

groeten; Loek..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...