Spring naar bijdragen

trekhaak


Menno
 Share

Recommended Posts

goede morgen allemaal,

nou schijnt het dat ik na de vakantie met vakantie ga met een caravan achter de jeep!!

nu vindt ik dat wel leuk allemaal maar mijn trekhaak staat een beetje te hoog ten opzichte van mijn koppeling, bestaat er ook iets als langere trekhaken naar beneden, volgens de jeep dealer niet (was ook tevens de laatstse x dat ik daar geweest was) maar er moet toch een mogelijkheid wezen .

groet menno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

laugh.gif ..waar gaat dit heen. (pics graag wink.gif )

Nee, ik heb geen serieuze bijdrage helaas. Maar aangezien er zat terreinwagens met een sleurhut rijden zal er ergens wel een oplossing zijn. Ik ga voor de oplossing met de caravan...oftewel, ga naar een goeie (!)caravan dealer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menno, jij als handige knutselaar.... tongue.gif

Wat ik wel eens gezien heb zijn 2 sterke hoekprofielen. Deze waren vertikaal achter de auto gemonteerd (wel demontabel), en ertussen zat een blok met daarop de eigelijke "trekknobbel". Met gaten en (dikke) pennen was de kogel zelfs verstelbaar in een paar standen....

Wel eigen fabrikaat waarschijnlijk.... dus de RDW zal er wel niets van willen weten.....

Ik meen trouwens dat ik deze construktie achter een Dodge W200 zag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De gemiddelde hoogte van een trekhaak kogel ligt tussen de 48 en 52 cm vanaf de grond.

Probleem is idd vaak dat door verhoging het gat te groot is en niet te overbruggen is.

2 oplossingen:

1: neem een andere verenset waardoor je de hoogte kan verlagen tot de originele hoogte....

2: neem een extra vrouw mee, zij kunnen zoveel bagage verzinnen om mee te nemen dat de auto diep genoeg in de vering komt te liggen dat die sleurhut bijna naar beneden wijst.

Hoe dan ook, succes wink.gif

Wolf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by _____Wolf_____@Jun 17 2004, 11:18

2: neem een extra vrouw mee, zij kunnen zoveel bagage verzinnen om mee te nemen dat de auto diep genoeg in de vering komt te liggen dat die sleurhut bijna naar beneden wijst.

die 2e vrouw zou ik wel willen maar mijn vrouw weer niet?

dus ook dit is geen optie!

maar ben al bezig een ander te fabriceren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Sjikita@Jun 17 2004, 21:31

Wil graag wat voor je maken hoor menno, als je weet wat je wilt.

De trekhaak verlegen kan best hoor.

En er zijn idd verstelbare (met gaten in verschillende hoogtes) die wel door de RDW goedgekeurd zijn.

Landrover maakt er veel gebruik van.

Succes met de aanpassing

zo iets

en die vierkante koker eronder haken ze daar nou een trekhaak aan of niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...