Spring naar bijdragen

Knipperlicht '98er Xj Rechtsvoor


DUC
 Share

Recommended Posts

Mijn signaallampje van mijn knipperlicht ging vandaag op dubbele snelheid te keer: stuk lampje?

Ik denk echter van niet; onlangs is de grille los geweest ivm spuiten en ik vermoed een slecht contact.

Toen ik de motorkap weer dicht deed, deed-ie het weer even (ik dacht al "probleem opgelost, maar helaas")

't Ziet er op het eerste gezicht (ik had m'n nette pak nog aan) dichtgebouwd uit, vandaar mijn vraag: kan ik makkelijk bij de contacten/stekkerverbindingen en evt het lampje zelf komen?

groet,

DUC (gaat z'n profiel langzamerhand maar eens wijzigen in sleutelt zelf "ja")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koplamp bezel (pvd moet tegenwoordig echt nadenken over de nederlandse benamingen....) omlijsting??

Van buitenaf verwijderen, daarachter vind je de schroefjes van het knipperlicht (2 als het goed is), neem de unit eruit en dan kun je bij de lamp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, problem solved.

Ik begon al vol enthousiasme de complete grill los te schroeven totdat ik merkte dat er een omlijsting rond de koplamp zelf zit die met 2 schroefjes vast zit en idd daarachter de knipperlicht-unit ook met 2 schroefjes.

In de unit 2 lampjes die het allebei niet deden - dat bevestigde mijn idee van een 'contact' kwestie. Want dat ze allebei tegelijkertijd stuk zijn leek me nou weer wat sterk.

Verbindingen met de lampunit gecontroleerd, leek ok dus kabelboom verder gevolgd.

Achter de linker koplampunit lag een stekkerverbinding, los op 't plaatwerk. Ik had m'n knipperlicht nog aanstaan en gefrut aan de stekker betekende een werkend knipperlicht.

Zooitje inwendig bewerkt met contactspray, tie-wrapje om de stekkerverbinding zodat deze aan een ander stuk kabelboom vast zit en de boel weer dichtgemaakt.

Mijn eerste sleutelprojectje :wacko::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor een lampje verwisselen betekent toch niet dat je ook zelf sleutelt? Ik laat het bij mij gewoon op nee staan hoor. :rolleyes:

Ha, dit was wel meer dan een lampje verwisselen hoor :whistle:

Maar er zit nog wat sleutelactiviteit (gelukkig met hulp) in 't verschiet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...