sixshooter Geplaatst March 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 Hoi, ik zit met een vraagje. Ik heb een 4" gelifte WG waar ik af en toe mee op de Portugese rotsen vertoef, maar om hier wat extremer te spelen bezit ik ook nog een XJ 4.0 Helaas heb ik hier wat motorproblemen mee (lees : opgeblazen). Aangezien ik een Grand rijder ben in hart en nieren, wil ik nu de XJ vervangen door een ZJ 5.2. Niet de meest voor de hand liggende optie, maar al was het maar om de critici te overtuigen dat het met dergelijke luxebak ook gaat. Mijn XJ heeft een 6.5" lift van Rough Country, de X-series. Nu dacht ik het volgende, aangezien de voorwielophanging van een ZJ identiek is aan een XJ, kan ik een groot deel van die liftkit overplaatsen en moet ik enkel voor achteraan andere spiralen bijkopen en eventueel andere draagarmen. Hoeveel lift zou ik hier vooraan mee creeëren ? Want een ZJ is vooraan een stuk zwaarder, dit om te weten welke coils ik moet bestellen voor achteraan. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie ? Moeten er nog andere aanpassingen gedaan worden ? En wat is jullie idee hierover ? De ZJ zou voor 90% offroad gebruikt worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 Om bij XJ's goedkoop en simpel een 1" tot 1.5" lift voor te genereren plaatsen ze soms ZJ V8 voorveren onder de XJ. Hieruit zou je kunnen opmaken dat je 6.5" onder de ZJ een 4" tot 4.5" lift zal genereren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sixshooter Geplaatst March 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 4 a 4.5" lijkt me perfect. Ik weet dat ze ZJ veren gebruiken om XJ's een beperkte lift te geven, maar ik had geen idee hoeveel verschil dat zou maken. Soms lees ik over het wisselen van voor- en achterveren, wat levert dat als voordeel op ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 GC horen gelift te zijn maar wrom niet gewoon andere motor in die XJ......? maar de vooras is zelfde......mav zit in de goeie richting qua lift.... ooit ergens gelezen iemand had ZJ met bladveren...ook omdat die een XJ lift over had geloof ik..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 Soms lees ik over het wisselen van voor- en achterveren, wat levert dat als voordeel op ? front to rear swap.. is een goedkope 3" lift V8 voor veren geven achter ongeveer 3 tot 3.5" lift Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sixshooter Geplaatst March 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 8, 2007 front to rear swap..is een goedkope 3" lift V8 voor veren geven achter ongeveer 3 tot 3.5" lift Dat is al interessant om te weten. En waarom die XJ niet van een andere motor voorzien ? => Het is geen V8 he En er zijn andere plannen met de XJ, deze motor zal waarschijnlijk hersteld worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2007 http://www.mallcrawlin.com/forum/showthread.php?t=8984 plaatjes ZJ met leafsprings Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sixshooter Geplaatst March 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2007 Die leafs achteraan hebben wel iets, zeker als goedkope manier om de as op de juiste plaats te houden. Moesten we in België niet met die rotte technische keuring zitten, zou dat zeker een optie zijn. Nu ga ik het voorlopig bij de coils houden, lijkt me een gemakkelijkere oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.