Spring naar bijdragen

Open Luchtfilter


Recommended Posts

Goedendag,

Heeft er iemand ervaring met openlucht filters (K&N oid) op een V8 (zj) met G3 installatie? Het vermogenswinst neem ik allemaal wel aan, maar het gaat mij meer om het motorgeluid, wordt dat er meer "stevig" van? Van achteren klinkt het al behoordlijk door een cherry bomb, maar van voren zou ik ook wel wat meer geluid willen....

Gegroet,

Ramon

PS. Iemand een idee waarom ik me foto hiernaast niet zie? (onder me naam) ik voldoe aan de max groote e.d.!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet zo voor K&N, en soortgelijke, filters.... Vermogenswinst wordt zwaar overschat en het geluid... tja, moet je van houden.

Erger vind ik het, dat ze gewoon meer stof doorlaten.... bij straatgebruik nog acceptabel, maar in het terrein zeker niet!

Maar... een ieder moet zelf beslissen wat ' ie wil... tenslotte ziet 95% van de Jeep's nooit terrein...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ben ik met je ééns maar ik heb toevalllig het geluk dat ik met een CG 5.9 lx voor op de weg kan rijden en een wrangler TJ in het terrein. Dus daarom ben ik wel ééns wat een het experimenteren, kwam toevallig zo'n aribox tegen en ik moet zeggen dat dit een enorm verschil heeft met een K&N filter en nog meer als een standaard filter. Het wordt er nu meer onder druk ingeperst je zou haast kunnen spreken van een kleine turbo efect. Maar inderdaad voor terreingebruikt heeft dit weing meerwaarde. Ik heb het K&N filter nog even op de TJ gehad maar inmiddels weer het orginele filter terug geplaats ivm betere bescherming tegen water en stof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de reacties!

En wat mag zo'n airbox kosten? Voor een tK&N filter/kit ben je al gauw een kleine ? 200,0 kwijt.... Maar belangrijker misschien nog, gaat dit ook goed komen daar mijn V8tje op gas (G3) loopt? Ff om het even, een K&N of een Airbox?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je ook terrein gaat rijden is verstandiger net als "beest"zegt in K&N inlegfilter. Daarintegen kom ik met de GC nauwelijks in het terrein. Mijn GC 5.9 loopt ook op LPG een Prins instalatie, perfect, wat betreft de airbox, deze heb ik van marktplaats gehaald van iemand die deze bij Kien in Arnhem had besteld. Deze meneer had een heel verhaal dat GC voordeliger zou lopen en een stuk meer vermogen zou hebben. Nu bleek dat dit een airbox voor een 4.7 GC was. Toch maar meegenomen. Een paar weken later heb ik toch maart ééns zitten kijken en meten en de boel pasgemaakt, want ik was toch wel nieuwschierig. Het werkt boven verwachting alleen het nadeel is je luchtaanzuigslang zit recht voor de gril dus als je het terrein in gaat heb je snel last van water en veel stof. Nu zit er wel een uitwasbaart filter in maar voor het terrein gebruik is het niet optimaal. De kosten, deze meneer had het er over dat hij destijds ? 1700, voor betaald had, het is wel helemaal van carbon en het zit er goed uit, maar ? 1700, vind ik rijkelijk veel. Je zou Kien eens kunnen bellen en vragen hoe het een en ander zit en kost. Mijn GC rijd er perfect op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...