Ramon2 Geplaatst March 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2007 Goedendag, Heeft er iemand ervaring met openlucht filters (K&N oid) op een V8 (zj) met G3 installatie? Het vermogenswinst neem ik allemaal wel aan, maar het gaat mij meer om het motorgeluid, wordt dat er meer "stevig" van? Van achteren klinkt het al behoordlijk door een cherry bomb, maar van voren zou ik ook wel wat meer geluid willen.... Gegroet, Ramon PS. Iemand een idee waarom ik me foto hiernaast niet zie? (onder me naam) ik voldoe aan de max groote e.d.!? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sixshooter Geplaatst March 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2007 Ik heb een K&N filter op mijn Mitsubishi diesel gehad (ja, jeugdzonde, we maken allemaal fouten). Het aanzuiggeluid was idd veel voller dan met de originele filter. Dat was dan nog in de originele luchtfilterbehuizing, als je naar een kelkfilter gaat zal dit nog meer verschil maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2007 Het motorgeluid word wat zwaarder je krijgt meer aanzuiggeluid ik heb een tijdje op mijn 5.9 gehad en het klonk wel gaaf. Ik heb nu een airbox gemonteerd heb nu wel minder aanzuiggeluid maar een stuk meer vermogen gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2007 Hmm, 't klinkt als een stofzuiger. Maar in combinatie met wat aanpassing aan de uitlaat reageert het vlot op het "rechter" pendaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 13, 2007 Dat is ook gebeurd, het verschil met een k&n is enorm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2007 Ik ben niet zo voor K&N, en soortgelijke, filters.... Vermogenswinst wordt zwaar overschat en het geluid... tja, moet je van houden. Erger vind ik het, dat ze gewoon meer stof doorlaten.... bij straatgebruik nog acceptabel, maar in het terrein zeker niet! Maar... een ieder moet zelf beslissen wat ' ie wil... tenslotte ziet 95% van de Jeep's nooit terrein... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 14, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 14, 2007 Dat ben ik met je ééns maar ik heb toevalllig het geluk dat ik met een CG 5.9 lx voor op de weg kan rijden en een wrangler TJ in het terrein. Dus daarom ben ik wel ééns wat een het experimenteren, kwam toevallig zo'n aribox tegen en ik moet zeggen dat dit een enorm verschil heeft met een K&N filter en nog meer als een standaard filter. Het wordt er nu meer onder druk ingeperst je zou haast kunnen spreken van een kleine turbo efect. Maar inderdaad voor terreingebruikt heeft dit weing meerwaarde. Ik heb het K&N filter nog even op de TJ gehad maar inmiddels weer het orginele filter terug geplaats ivm betere bescherming tegen water en stof. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst March 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 Alvast bedankt voor de reacties! En wat mag zo'n airbox kosten? Voor een tK&N filter/kit ben je al gauw een kleine ? 200,0 kwijt.... Maar belangrijker misschien nog, gaat dit ook goed komen daar mijn V8tje op gas (G3) loopt? Ff om het even, een K&N of een Airbox? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 ik zou een k&n inlegfilter doen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst March 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 Als je ook terrein gaat rijden is verstandiger net als "beest"zegt in K&N inlegfilter. Daarintegen kom ik met de GC nauwelijks in het terrein. Mijn GC 5.9 loopt ook op LPG een Prins instalatie, perfect, wat betreft de airbox, deze heb ik van marktplaats gehaald van iemand die deze bij Kien in Arnhem had besteld. Deze meneer had een heel verhaal dat GC voordeliger zou lopen en een stuk meer vermogen zou hebben. Nu bleek dat dit een airbox voor een 4.7 GC was. Toch maar meegenomen. Een paar weken later heb ik toch maart ééns zitten kijken en meten en de boel pasgemaakt, want ik was toch wel nieuwschierig. Het werkt boven verwachting alleen het nadeel is je luchtaanzuigslang zit recht voor de gril dus als je het terrein in gaat heb je snel last van water en veel stof. Nu zit er wel een uitwasbaart filter in maar voor het terrein gebruik is het niet optimaal. De kosten, deze meneer had het er over dat hij destijds ? 1700, voor betaald had, het is wel helemaal van carbon en het zit er goed uit, maar ? 1700, vind ik rijkelijk veel. Je zou Kien eens kunnen bellen en vragen hoe het een en ander zit en kost. Mijn GC rijd er perfect op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.