koelerke Geplaatst March 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2007 Weet er iemand of een achteras van een grand cherokee (d44) dezelfde afmetingen heeft als een d35 van een wrangler? ik bedoel gemeten vanaf binnenkant he. Dus dezelfde spoorbreedte? Zou er zo eentje willen steken onder mijne wrangler in de hoop mess dat die steekassen sterk genoeg zijn? Of mess toch beter de D35 upgreaden naar super kits?weet wel dat de grand schroefveren heeft enzo ,maar dat is niet het probleemenkel de afmetingen.grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2007 D44 van de Grand is vaak van alu, niet echt een upgrade. (volgens mij past het wel qua spoorbreedte, maar dat weet ik niet zeker) Volgens mij is het beter een D44 (of chrysler 8.25) van een Xj te zoeken. Ik weet niet wat voor maat banden je rijdt (of wil gaan rijden), maar een S35 is zo slecht nog niet. *edit.. pas geleden nog een YJ gezien met een Ford 8.8 as. Neusje van de zalm, zo'n ding. (van Utah) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst March 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2007 D44 van de Grand is vaak van alu, niet echt een upgrade. (volgens mij past het wel qua spoorbreedte, maar dat weet ik niet zeker)Volgens mij is het beter een D44 (of chrysler 8.25) van een Xj te zoeken. Ik weet niet wat voor maat banden je rijdt (of wil gaan rijden), maar een S35 is zo slecht nog niet. *edit.. pas geleden nog een YJ gezien met een Ford 8.8 as. Neusje van de zalm, zo'n ding. (van Utah) banden zijn 35*12.5*15 creepy crawler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 15, 2007 is de dana44 van een wagoneer geen optie? ford 8.8 is ook heel lekker, sterker ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 gevonden op .com Originally posted by ArloGuthroJeepThis is a tech post that I came up with based off of info I found on JF, mostly thanks to EMTimZJ:thumbsup: http://www.rockfrogs.org/phpBB2/viewtopic.php?t=779 Comparision between Aluminum & Iron D44: Pro's: Bolt up. Get to maintain ABS & speedometer pickup (both based off of tone rings) Strong R&P Cons: Lowest gear ratio is 4.56 Only one locker (lunchbox locker to boot) availablee for it. Weak axle tubes Aluminum housing makes it prone to twisting and destroying the wheel bearings. Ring gear on a D44a is thicker Pinion gear on a D44a is similar to a D60 30 spline axle shafts Specifics: Dana 60 Ring Gear Diameter = 9.750" Pinion shaft Diameter = 1.626" Ring Gear Bolt Count = 12 Pinion Spline = 29 Cover Bolt Count = 10 Ford 8.8 Ring Gear Diameter = 8.8" Pinion Shaft Diameter = 1.625" Ring Gear Bolt Count = 10 Pinion Spline = 30 Cover Bolt Count = 10 Axle shafts = 1.32" 31 spline Dana 44 a Ring Gear Diameter = 8.5" Pinion Shaft Diameter = 1.625" Ring Gear Bolt Count = 10 Pinion Spline = 29 Cover Bolt Count = 10 Dana 44 Iron Ring Gear Diameter=8.500" Pinion shaft Diameter=1.376" Ring Gear Bolt Count=10 Pinion Spline=26 Cover Bolt Count=10 Part numbers from Randys R&P on Yukon Alloy shafts for the AL D44 AUSSIE LOCKER for D44 (aluminum version) Aussie Locker XD-14450 (fits both wj and zj equipped with open carriers) ZJ models. YA D74871-1x (RH shaft) YA D74871-2x (LH Shaft) AK1563 (torrington Bearing and outer seal kit) WJ Models YA D76454-1X (Hydrolock model Right Hand) YA D76454-2X (Hydralock Model Left Hand) YA D76454-3X ( Non-Hydralock Model Right Hand) YA D76454-4X ( Non-Hydralock Model Left Hand) Gear Kit part Numbers 4.56 gear YG D44HD-456 (fits both units) YG D44HD (complete rebuild kit includes shims seals, pinion bearing, carrier bearing, etc) YG D44HD-411 (4.10 gear set) YK D44HD-GRAND (complete rebuild kit for WJ) This is a pic comparison between a D44a and D35...can't find a pic of a comparison between a D44 and D44a... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst March 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 dus de dana 44a is best sterk, zeker waneer je een truss er bij op zet, nadeel is dat er maar 1 locker voor te krijgen is. bijde assen moet je aanpassen dana 44a en de 8.8 om pas te maken onder je Jeep dus dan zou ik voor de 8.8 kiezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst March 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2007 Ben ik helemaal met Beest eens, hoewel ik nog maar weinig YJ rijders heb gehoord over de D44 van we Wagoneer of XJ. De laatste twee hebben iig al bladveren gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst March 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2007 Ben ik helemaal met Beest eens, hoewel ik nog maar weinig YJ rijders heb gehoord over de D44 van we Wagoneer of XJ.De laatste twee hebben iig al bladveren gezien. en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden? maw is zo een upgrade sterk genoeg? Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst March 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2007 en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden?maw is zo een upgrade sterk genoeg? Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen Als je de 44 hebt liggen, zou ik die pakken en mooi opbouwen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ninja Geplaatst March 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2007 of toch een Ford 8.8, link <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst March 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 21, 2007 en denken jullie als ik mijn d35 nu upgrade met zo een superior kit,ik deze niet zal kunnen stuk rijden met mijn 35 ers banden?maw is zo een upgrade sterk genoeg? <_< Want die dana 35 heb ik liggen en die D44 moet ik nog aanpassen Met zo'n upgrade kom je een heel eind hoor. Ik heb toch al héél veel jeepers/sters met 35-ers vrij zwaar terrein zien rijden zonder brokken te maken. Die hadden echt niet een 8.8 of een 44 er onder zitten. Ik zou eerst maar met een upgrade starten. Er is ons 1 voorbeeld bekend die idd een 8.8 (heel mooi!) er onder heeft zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2007 Tis een afweging maken he. Upgrade voor een D35 kost ook een hoop geld. Maak eens een rekensommetje hoe je een upgrade wil gaan doen en wat het gaat kosten. Full-floater erin? Super 35 kit? Ik heb beide bekeken en heb besloten om een 8.8 er onder te leggen. De kosten van mijn 8.8 met schijfremmen en Arb-locker waren lager dan een full-floater of Super 35 en een ombouwset naar schijfremmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koelerke Geplaatst March 22, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2007 Tis een afweging maken he.Upgrade voor een D35 kost ook een hoop geld. Maak eens een rekensommetje hoe je een upgrade wil gaan doen en wat het gaat kosten. Full-floater erin? Super 35 kit? Ik heb beide bekeken en heb besloten om een 8.8 er onder te leggen. De kosten van mijn 8.8 met schijfremmen en Arb-locker waren lager dan een full-floater of Super 35 en een ombouwset naar schijfremmen. ik denk dat ik toch naar die super kit ga die 8.8 is veel te duur <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst March 22, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2007 ik denk dat ik toch naar die super kit gadie 8.8 is veel te duur Tja ligt er aan waar je de 8.8 vindt en wat je er voor moet betalen. <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2007 Ik heb mijn 8.8 nieuw uit de us laten komen, was geodkoper dan toen een gebruikte bij een sloper. Heb er geen locker in, maar als met zoveel zaken kwestie van keuzes maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Reuling Geplaatst March 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2007 De Ford 8.8 is een echte up-grade. 31-spline, schijfremmen, 8.8" ringwiel en standaard met een TrackLock limmetedslip. Als je er een wilt...... Ik heb er nog eentje voor je liggen. In de 8.8 past zo ongeveer een locker van elk merk, 3.54, 3.73, 4.10 en 4.88 zijn gebruikelijke overbrengingen. Een ZJ heeft standaard (meestal) de 3.73...... net als de 8.8 die ik heb liggen. Als je 4.10 erin wilt, kan dat ook, want ik heb er toevallig eentje bij. Jos Reuling is de dana44 van een wagoneer geen optie?ford 8.8 is ook heel lekker, sterker ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.