Spring naar bijdragen

gas met venturi op een 4 liter/92 wrangler


billy
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal vandaag heb ik me eens laten informeren naar een gas tank voor mn 4ltr 92 wrangler.het blijkt dan dit dmv een venturie gaat ivm de inspuit omdat de auto te oud was!!? :no:

maar goed mijn vraag was dan ook is er iemand die met venturie systemen ervaring heeft,het gaat daarbij wel een een systeem dat lamdagestuurdt is en wat wel het"nieuwer" systeem is.:P

ik weet dat de kleppen gesmeert moeten worden en daarover heeft de gasboer dan ook mij geinformeert omdit te doen. op de instalatie krijg ik 2 jaar volledige garatie en het kost me incl alles (100ltr tank) 1550 euro.

hoe zou het gebruik worden(ik rij als een slak want zou ik hard willen gaan dan koop ik me wel een solex!!!:whistle::blush::yes: )

heb nog even een vraag voor de venturi is het wenselijk om een snorkel er op te bouwen ivm backfire? zodat je filter niet in de fik gaat......

ben benieuwt

groeten william

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat systeem met die "venturi" is heel gebruikelijk. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een 4.0 met LPI gezien... Ik denk dat de markt daarvoor gewoon te klein is.

Een snorkel tegen backfire?? Helpt niets. Je luchtfilter blijft gewoon in gebruik, tenslotte. Wel vindt een LPG installatie de extra koele lucht fijn, maar om daarvoor nu een snorkel te gaan monteren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat systeem met die "venturi" is heel gebruikelijk. Ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit een 4.0 met LPI gezien... Ik denk dat de markt daarvoor gewoon te klein is.

Een snorkel tegen backfire?? Helpt niets. Je luchtfilter blijft gewoon in gebruik, tenslotte. Wel vindt een LPG installatie de extra koele lucht fijn, maar om daarvoor nu een snorkel te gaan monteren....

ik heb vandaag eens verder gevraagt en het wordt toch een venturi maar een VSI prins systeem met direct inspuit allen maakt me de kleppen zorgen ik dank dat ik om de zoveel km een met 98 ga rijden om te smeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn YJ uit 1992 had een Prins gassysteem venturi, 230.000 op gelopen en die motor ligt nu ongewijzigd in een andere jeepers jeep.

Mijn XJ heeft op z'n Prins systeem er nu 245.000km op zitten. Ze starten gewoon op benzine en schakelen later automatisch over op gas, dus ga nou geen gekke dingen doen met om de zoveel km op 98 rijden. Onze motoren zijn gebouwd voor 91oct en doen het daarnaast erg goed op gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...