Mitchell2.24v Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 Samen met de dokter mijn nieuwe verstelbare trackbars gemonteerd, en gelijk maar even de Jeep nog een tikje omhoog gebracht naar ongeveer 3,5". Assen rechtgezet en op 't oog de boel uitgelijnd. Hij trekt nu nog iets naar rechts, maar rijdt verder wel heel stabiel en voorspelbaar. Niet meer dat zoekerige van de oude, verotte trackbar. Morgen toch nog maar even profi laten uitlijnen, en de banden omwisselen (voor > achter & achter > voor). Zoals altijd heb ik weer drie miljoen foto's gemaakt, als ik de tijd kan maken zal ik er een howto van maken! Bedankt weer Ed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 20, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2008 uitwezen dokteren hoe ik mijn schijfremmen op mijn achteras ga monteren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Toch niet op de ankerplaat ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 21, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2008 Toch niet op de ankerplaat ? Vast niet, daar gaan denk ik de remschijven op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kamikaze Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 de speakers in "dash"vervangen (met speaker adapters) voor de speakers die in de pods aan de rolkooi zaten en daarin andere speakers gemonteerd..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 22, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2008 de remolie van lak afgeveegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 ffe door de wasbox gereden waar Ed de jeep even goed heeft gewassen, alle kattenpoot stapjes er af gewassen (de kat van de buurman heeft een voor liefde voor jeeps) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 Remolie vervangen en remmen ontlucht, Remt weer een stuk pretiger:whistle:. Gr Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 (bewerkt) Ik heb nieuwe dikke laskabels met gesoldeerde en geperste ogen gemonteerd. Het zijn 25 mm2 = 5,7mm dia kabels geworden. Laskabels zijn soepeler dan accukabels. (meer fijnaderiger) 1 tussen accu en voorchassis.(nieuwe aansluiting,want bout zit eral naast de accu bevestigingsbeugel.) 1 tussen blok en schutbord .Kopbout #6 gebruikt,anders kon ik er niet bij. Oude kabel gewoon laten zitten. De kabel tussen accu en oliepijlstokbeugel moet ook nog eens een keer. Contacten met dielectricgrease voorbehandelt. Ik kon gelijk de verbetering merken. October 23, 2008 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
samlwb Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 heb gisteren een compressietest uitgevoerd resultaat cylinder 1 t/m 7 , 9 bar cylinder 8 10 bar kan iemand mij vertellen of deze waarden gangbaar zijn voor een amc 5.9 l jeep cherokee chief 1978 heb test uitgevoerd omdat motor in laag toerengebied niet lekker loopt ga vandaag kabels , rotor en verdelerkap vervangen kijken of dit helpt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 heb gisteren een compressietest uitgevoerd resultaat cylinder 1 t/m 7 , 9 bar cylinder 8 10 bar kan iemand mij vertellen of deze waarden gangbaar zijn voor een amc 5.9 ljeep cherokee chief 1978 heb test uitgevoerd omdat motor in laag toerengebied niet lekker loopt ga vandaag kabels , rotor en verdelerkap vervangen kijken of dit helpt Ik weet het niet, maar voor diegene die het wel weten graag hier http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=13271 antwoorden, is dan ook makkelijker om het een en ander nog eens na te zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst October 23, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2008 (bewerkt) Gisteren de TJ een nieuwe 3-traps LPG-verdamper gegeven. Na 200.000km's was de vorige een beetje onstabiel geworden. Vandaag de banden en de velgen van m'n CJ gedemonteerd. Dit omdat ik de velgen wil aanpassen door er 6 gaten diameter 45mm te boren, zodat ik beter de remklauwen kan afspuiten. Eens die gaten erin zitten laat ik ze stralen, metalliseren en poederlakken. Ondertussen probeer ik wat te sparen voor 4 nieuwe 38" bandjes zodat ik volgend jaar terug de modder in kan. Heb vandaag ook eens snel de ZJ gewassen en drooggereden... October 23, 2008 bewerkt door jeepertje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 (bewerkt) rechts een side-bar van een zj op xj gemaakt en links eerst een gat in de dorpel dicht gemaakt ga morgen links de side-bar maken October 25, 2008 bewerkt door ratteplaag (Dave) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 Enkele weken geleden de 2cv op stal gezet en de Jeep naar huis gehaald om er verder aan te werken..... vandaag steunpunten opgementen van de body.... Volgende week body opmeten en uitlaat van de wagoneer maken... Dan plaatwerk maken maar nu eerst nog wat onderdelen bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 me band erafgeperst en de binnenkant ontdaan van een emmer klei/prut en toen er weer omgelegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 me band erafgeperst en de binnenkant ontdaan van een emmer klei/prut en toen er weer omgelegd klei hoe komt dat in je band:lol: ot vandaag de vuilvrees gemaakt morgen de klei er af halen van de jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 :lol:en hoe komt die klei nou op jouw jeep???:P:P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 versnellingsbak uitelkaar gedraaid:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 :lol:en hoe komt die klei nou op jouw jeep???:P:P kweee niee :lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 (bewerkt) Toch niet op de ankerplaat ? jawel. en Big-Caboose rijdt er al bijna 2 jaar mee rond. met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en op een trommelrem komt veel meer kracht op te staan. omdat het remoppervlak veel groter is dan van schijfremmen October 25, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 op een trommelrem komt veel meer kracht op te staan Nope.....het remmend vermogen van een rem bepaald hoeveel kracht er op het aslichaam komt te staan. Als schijfremmen beter remmen als trommelremmen, moet er dus meer kracht op het aslichaam worden afgezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 En daarbij zitten remschoenen anders vast. de krachten worden dus verdeeld over de ankerplaat. 't Blijft een slecht idee. En "omdat het ander het wel deed" vinnik geen reden om het dan ook maar zo te doen. Gebruik je verstand: Het zijn je remmen!! Wel eens gezien hoe een remklauw normaal gesproken gemonteerd zit?? Dat zal vast een goede reden hebben, aangezien de autoindustrie ieder dubbeltje 3x omdraait voordat ze het uitgeven, denk je ook niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 Nog eens mijn WJ afgetankt voor 36.8 eurocent de liter !!!!! Gas geven wordt weer een beetje betaalbaar Grijns. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2008 jawel. en Big-Caboose rijdt er al bijna 2 jaar mee rond. met de remklauw op de ankerplaat gemonteerd. en op een trommelrem komt veel meer kracht op te staan. omdat het remoppervlak veel groter is dan van schijfremmen de remklauwen op je ankerplaatbevestigen lukt simpelweg niet omdat de bouten midden op de bolling in je ankerplaat uitkomen plus dan zou je de remklauw aan de verkeerde zijde vast schroeven. Gewoon een houder maken zoals op de foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst October 26, 2008 (bewerkt) de remklauwen op je ankerplaatbevestigen lukt simpelweg niet omdat de bouten midden op de bolling in je ankerplaat uitkomen plus dan zou je de remklauw aan de verkeerde zijde vast schroeven. Gewoon een houder maken zoals op de foto op de boling kun je ook een strip overheen lassen. p.s waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. en er komt ook nog een handmatige remdrukverdeler tussen in OT uitlaatpakking vervangen October 26, 2008 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.